Motor schokt soms en houdt in bij vol gas.

Gestart door Reinier850, 30-11-2021 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ik zou wel effe goed met remmenreiniger oid checken of de boel goed dicht is dan.

Oplossing op termijn misschien even op zoek gaan naar juiste spruitstuk met injector gaten.

Edit : denk ook dat het je wel wat vermogen kost op deze manier..
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Reinier850

Ja, ik ben er ook niet helemaal blij mee, maar iets voor een volgend project.
Niet het idee dat ik vermogen miste in de afgelopen jaren, tenzij er gekkke dingen waren met de ontsteking zoals de laatste tijd.

Heb de foto even naar Estate Services gestuurd, volgens hen is het deze pakking https://www.estateservices.nl/inlaatpakking-spruitstuk-850-turbo-c70-05-s-v70-xc70-00-turbo-20v-9146266-s.html

Die komt hopelijk morgen binnen en heb vandaag een dagje vrij, dus dacht de olie vast te verwisselen.
Als die filter handvast is gedraaid was die monteur de Hulk, krijg er geen beweging in.
Het is wel wat krap daar om een schroevendraaier in de zijkant te prikken, of steek je hem schuin in de onderkant?

Reinier850

Ja, dat zat er dik in, leek goed te gaan, maar uiteindelijk alleen een mooie scheur in het filter gemaakt.
Heeft iemand in omgeving Durgerdam toevallig zo'n handige tang, of een linkje naar eentje die er lekker voor werkt?

Maestro12

Ik gebruik al jaren een oliefiltersleutel met ketting, werkt prima, nog nooit een filter gehad wat niet loskomt en ze kosten niet veel.
(en krijgt ook oude cv-/gasbuizen los  ;D )

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

hilko73

Heb je nou de nokkenaskeerring ook al vervangen? Anders zal ie blijven ploffen. Been there etcetera. Als je dat een lastige klus vindt mag je langskomen in Den Haag. Als je het zelf gaat doen, pas dan HEEL ERG op dat je geen krassen in het klepdeksel of de kop maakt waar de keerring in valt, anders lekt het net zo hard (of harder).

Als je hem al vervangen hebt heb ik niks gezegd.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Reinier850

Nee, dat moet nog gebeuren hierna en ik heb voorlopig nog geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
Zodra dit weer in elkaar zit kijk ik even hoe die zich gedraagd, maar daarna ga ik denk ik graag op dat aanbod in.

hilko73

Prima, stuur maar een PM tegen die tijd.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Reinier850

Zal ik doen!

Hoever moeten de injectoren terug geduwd worden?
Geeft al aardig wat weerstand, maar lijkt me dat het verder moet, toch?

pcpg.janssen

Je injectoren moeten er inderdaad wat verder in. De rubber ring ligt nu een beetje op het spruitstuk maar moet er echt in zitten. Als je de gaten voor de injectoren goed schoonmaakt en de rubbers wat invet, willen ze er nog wel eens wat makkelijker in glijden. Het kost nog steeds wel wat kracht, dus laat dat je niet afschrikken.

Reinier850

En... weer wat interessants.
Ziet er wat koper-achtig uit.

Kent iemand dit?

Jerra

Volgens mij, in ongunstige omstandigheden, kan na lange tijd verouderde remvloeistof niet meer de corrosie tegenhouden in het remsysteem. Dit zou dus zomaar kopervervuiling kunnen zijn inderdaad.
Ook maar eens checken binnenkort in de eigen wagen.
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Reinier850

Er is ooit jaren terug bij een garage een goedje in het koelsysteem gegooid als laatste poging een onvindbare lekkage te stoppen. Las net dat dit ook wel eens koperdeeltjes bevat. Misschien dat het daarvan is?

Jerra

Excuus door de kleur dacht ik aan remvloeistof, maar dit is dus je koelvloeistofreservoir?
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Reinier850

Reinier850

Ok, hij loopt nog steeds ruw en rokend, maar.... IT'S ALIVE!

https://streamable.com/gv3de7

Start rond 40sec, voorzichtig gas geven rond 04.30, overschakelen naar gas rond 06.30