Motor schokt soms en houdt in bij vol gas.

Gestart door Reinier850, 30-11-2021 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Jerra

Ships... dat ziet er niet goed uit... Met de nieuwe motor dus?

Ook enorm veel rook onder de motorkap vandaan, dat maakt het al helemaal vreemd want de uitlaat heeft daar geen verbinding naar de buitenlucht.

Enig idee waar de rook/stoom vandaan komt uit het motorruim?
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Reinier850

Ja hoor, de nieuwe motor, precies 2 dagen uit de garantie...

Die buis die de uitlaatgassen terugvoert voor het verwarmen is al enige tijd weg, daar komt de grote walm bij de motor nu uit.
Maar ik en de ANWB dachten op een gegeven moment ook wat van onder het blok vandaan te zien komen.

Staat nu bij de berger en gaat morgen naar de garage, hopelijk weten we dan wat meer...

Jerra

Succes! Hopelijk niet te kostbaar...
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Menno3274

Ziet eruit als of de uitlaat/spruitstuk lekt en daarom de rook ook onder de motorkap vandaan komt. Waar die pijp op hoort is volgens mij gewoon een hitteschild.

Ries van de Zilverschuit

'k Vind de hoeveelheid rook uit de uitlaat ook niet normaal. Kan de kleur niet goed thuisbrengen op het beeldscherm. Maar op internet zijn wel indicaties voor de verschillende kleuren rook te vinden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

hilko73

Zo te zien heb je ergens een lek in de uitlaat. It happens. De rook vind ik niet spannend, hoewel het eerste filmpje wel behoorlijk op verbrande olie lijkt. Het tweede filmpje is zover ik kan inschatten gewoon condens. Het is nogal vochtig 's ochtends en een LPG auto rookt sowieso al meer.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

turbopower

Het koelvloeistof reservoir ziet er tamelijk leeg uit.  Die motor loopt echt wel zwaar beroerd zeg........

hilko73

Dat reservoir ziet er prima gevuld uit, ongeveer tot halverwege (= max)

rjverbrugh

Lijkt wel een oude diesel... loopt ie wel op alle 5 de pitten? En die rook uit het eerste filmpje kan ook gewoon gemorste olie op het uitlaatspruitstuk zijn dat verbrandt.

hilko73

Ik heb ook weleens fimpjes gemaakt van mijn roffel met net gestarte koude motor. Dat klonk ook nergens naar op film maar in werkelijkkheid kan het erg meevallen.

https://youtu.be/AjcDDiuPecI