Motor schokt soms en houdt in bij vol gas.

Gestart door Reinier850, 30-11-2021 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

hilko73

Besproken... Ik vind de kop eraf en dan verder kijken een goed advies. Iemand die het kan doen weet ik waarschijnlijk ook nog ;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjenT5R

Citaat van: hilko73 op 09-06-2022 15:18:19
Besproken... Ik vind de kop eraf en dan verder kijken een goed advies. Iemand die het kan doen weet ik waarschijnlijk ook nog ;)

Ik zou zelf ook eerder de kop er af halen, ik heb het laatst ook gedaan effe snel motor wisselen bestaat ook niet echt.
Dus uiteindelijk ben je net zo lang bezig. En uiteindelijk is de kop lek van je nieuwe motor en kan je alsnog de kop doen...

Toch nog even verder op in haken, na 20 jaar zijn de klepseals allemaal van beton dus eigenlijk ontkom je er niet aan.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

arjenT5R

Reinier850

Korte update, nog even in afwachting van een afspraak met een contact van Hilko. Even de algehele staat checken en dan de knoop doorhakken of het economisch verstandig is.

Om zowel de optie van revisie als algehele vervanging scherp in beeld te krijgen, weet iemand een goed adres voor een eventuele 20v donormotor?

arjenT5R

Ik heb toevallig een 20V staan km stand is volgens mij in de 4 ton.

Reinier850

PM gestuurd. Ondertussen is er ook een B5254S getipt met ~170k op de teller uit een V70, weet iemand of die exact hetzelfde is, of zitten daar toch nog verschillen in?

hilko73

Een 5254 bedoel je toch, neem ik aan?

Reinier850

hilko73

Volgens mij moet die uit een V70 gewoon passen. En op detailgebied heb je de oude motor er altijd nog naast staan, dus dingen overzetten mag geen probleem zijn. Maar qua montagepunten verwacht ik geen problemen, in de motorkabelboom ook niet.

hilko73

Reinier850

It's alive!  ;D

Er zit een verse motor uit een V70 in en die loopt als een zonnetje.
Alleen... merkte ik op dat de automaat nu iets "ruwer" schakelt.
Niks ernstigs, maar net genoeg dat het me opviel.
Zou het kunnen dat die weer even moet inleren oid?

Is het een idee om die tzt een keer te flushen, of kan dat ook averechts werken?

ron paul

Mooi!

Frequent de automaatolie wisselen de komende jaren is iets veiliger dan flushen volgens velen.
Ik ga zelf mijn automaat niet laten flushen.

Reinier850

De automaat is nog wel een dingetje, maar dat begint wat off topic te raken, het probleem met de motor is opgelost en heb gaandeweg weer het een en ander bijgeleerd.

Bedankt voor het meedenken allemaal!