TPS connector

Gestart door bee, 20-07-2022 13:41:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bee

850 T5R autom.
Hoe de connector los te halen aan de TPS (op de bak) die op het chassisdeel zit waar de connector op zit die naar de controller gaat?
TPS wordt verv.
Zie dat waar de bedrading naar binnengaat kan bewegen, eruit schuiven, maar durf niet door te trekken.

Arjen.

bee

Storing wisselbak opgelost.

Probleem begon met af en toe even knipperen van pijl op het dashbord.
Voelde bak dan even schakelen (bleek dan in noodloop 4e versnelling te gaan).
Geen foutcodes.
Voedingen en massa op het chassisdeel van de TCM gemeten geen afwijkingen.
Bleef toch af en toe opspelen.
Mbv wpl handboek aan de gang gegaan.
Eerst het makkelijkste weerstanden vd spoelen meten altijd ok.
Programma selector in alle standen juiste waardes geen weerstand.
Op Ebay 20 dollar andere controller gekocht.
Zelfde verschijnselen storing geen foutcodes.
Dan moet ik rijdend gaan monitoren.
Zelf een "breakout box"gemaakt.
2 achtaderige kabels aan de print vd 2e controller gesoldeerd.
Deze via interieurfilter houder naar binnen gebracht.
Wat kon ik toen monitoren: 30+, 15+, beide massas, temp, toerental en alle spoelen tijdens het rijden.
Probleem was dat de 15+ van contactslot wegzakte onder de 10V.
Dit veroorzaakte de storing.
Wat wel opvalt is de de ECM precies dezelfde aansluitingen voor de voeding en massa heeft.
De ECM heeft nooit een foutcode gegeven.
Kan blijkbaar wel tegen een lagere spanning.
Contact schakelaar schoongemaakt, maar gezien de leeftijd 1995 toch een nieuwe besteld.
Heeft even geduurd maar ben blij dat het is opgelost.

Arjen.



aloisdecroon

Wow kijk eens aan zeg.

Blijkt uiteindelijk dus contactslot "versleten" in de zin van doorsturen stroom..

Chapeau voor de diagnose !