Waarom is een downpipe zo duur?

Gestart door Laserblue, 09-07-2005 19:53:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erichevy

#90
Ik heb een Rica getunde t5r estate met katloze 3 inch eigenbouw rvs uitlaatsysteem, met 2 maal drie inch absorptie dempers.
Het geluid is behoorlijk aanwezig, soms een beetje te.
Ik heb geprobeert in het verleden de apk door te komen met dit uitlaatsysteem, dat lukte echt niet,  de T5R proest er 10% co uit bij stationair (en dat is te ruiken ook:0)
Opnieuw naar de apk maar dan met een staandaard T5 motormangement computer hielp ook niets, weer 10% co.
Ik moest echt de originele kat (kreeg ik bij aanschaf van de auto) monteren om binnen de CO norm te blijven.

Dus hoe anderen zonder kat door de keuring komen snap ik niet  ??? (scheelt wel het jaarlijks "ombouwen" naar downpipe met kat)

grt,
Eric. 

thuur

Bij verhoogd toerental zit ik ook rond de 6 (mag 3 zijn), zonder kat. Dus idd, ik voldoe ook niet aan de norm..


Gr :angel:

rovelra

Hallo

Een 3 inch katloze downpipe van JT kost 325 euro bij Speektuning.

Het is de Dp uit deze set :http://www.speektuning.nl/shop/product_info.php?cPath=21_41_197&products_id=713

MvG Rogé


elianmars

Citaat van: rovelra op 24-01-2009 16:12:54
Hallo

Een 3 inch katloze downpipe van JT kost 325 euro bij Speektuning.

Het is de Dp uit deze set :http://www.speektuning.nl/shop/product_info.php?cPath=21_41_197&products_id=713

MvG Rogé



Volgens mij kun je die niet zomaar op de bestaande catback aansluiten, zo te zien. Een Ferrita past zonder problemen.

JCviggen

Citaat van: elianmars op 24-01-2009 20:10:42
Volgens mij kun je die niet zomaar op de bestaande catback aansluiten, zo te zien. Een Ferrita past zonder problemen.

Jawel, er wordt een verloopstuk meegeleverd.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: JCviggen op 24-01-2009 20:11:31
Citaat van: elianmars op 24-01-2009 20:10:42
Volgens mij kun je die niet zomaar op de bestaande catback aansluiten, zo te zien. Een Ferrita past zonder problemen.

Jawel, er wordt een verloopstuk meegeleverd.

Ok. Is op de foto niet te zien, maar als dat er bij zit, is het een nette prijs.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vulk

De vraag is hoelang die downpipe dan wel meegaat. Het is toch een groot prijsverschil.

QUATTRO

Citaat van: M a r c op 24-01-2009 20:46:14
is geen rvs

De downpipes zonder kat van JT zijn tegenwoordig van RVS en kosten idd 325 euro zonder de verz kosten uit zweden. (plusminus 50 euro)
Het verloopstuk naar de originele uitlaat is niet bij de prijs inbegrepen en zit er ook niet bij.

JCviggen

Citaat van: QUATTRO op 24-01-2009 21:36:19
Citaat van: M a r c op 24-01-2009 20:46:14
is geen rvs

De downpipes zonder kat van JT zijn tegenwoordig van RVS en kosten idd 325 euro zonder de verz kosten uit zweden. (plusminus 50 euro)
Het verloopstuk naar de originele uitlaat is niet bij de prijs inbegrepen en zit er ook niet bij.


klopt ja het is net omgekeerd  :eusa_doh:

Als je een uitlaat van JT koopt, zit er een verloopstuk naar de originele downpipe bij  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Vulk

Citaat van: QUATTRO op 24-01-2009 21:36:19
Citaat van: M a r c op 24-01-2009 20:46:14
is geen rvs

De downpipes zonder kat van JT zijn tegenwoordig van RVS en kosten idd 325 euro zonder de verz kosten uit zweden. (plusminus 50 euro)
Het verloopstuk naar de originele uitlaat is niet bij de prijs inbegrepen en zit er ook niet bij.


Dus tegen dat je klaar bent kom je even duur uit als een Ferrita van bij ET met clubkorting ongeveer.

QUATTRO

Citaat van: Vulk op 24-01-2009 22:12:05
Citaat van: QUATTRO op 24-01-2009 21:36:19
Citaat van: M a r c op 24-01-2009 20:46:14
is geen rvs

De downpipes zonder kat van JT zijn tegenwoordig van RVS en kosten idd 325 euro zonder de verz kosten uit zweden. (plusminus 50 euro)
Het verloopstuk naar de originele uitlaat is niet bij de prijs inbegrepen en zit er ook niet bij.


Dus tegen dat je klaar bent kom je even duur uit als een Ferrita van bij ET met clubkorting ongeveer.

downpipe zonder kat zit op 375 euro en verloop van 76 naar origineel kost 15 euro. Wel moet het lasapparaat er dan aan te pas komen (-:   Persoonlijk vind ik het niet veel zin hebben om alleen een downpipe te kopen. Compleet systeem met twee dempers zonder kat zit op 575. Dat is 185 euro meer en geen werk met pasmaken etc. Wij monteren eigenlijk alleen de complete systemen met twee dempers en sportkat, zodat het geluid binnen de perken blijft en je niet elk jaar met de apk de uitlaat moet wisselen.
Kost plusminus 775 euro afhankelijk van het type, maar ben je wel klaar.

Vulk

Ik denk dat er mensen rondrijden met alleen een downpipe dan mensen met een volledig aangepast uitlatensysteem.

Enkel een downpipe maakt het geluid vele mooier, meer dan dat vinden velen storend denk ik.

M a r c

#103
Hoeveel cellen is zo'n "sportkat" ?

Edit:  al even gekeken bij JT, zij gebruiken 200 en 300 cellen kats....  dus zijn we gewoon appels met peren aan het vergelijken aangezien Ferrita en TME 100 cellen kats gebruiken. Wederom is alle waar naar zijn geld  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Citaat van: Vulk op 25-01-2009 11:30:56
Ik denk dat er mensen rondrijden met alleen een downpipe dan mensen met een volledig aangepast uitlatensysteem.

Enkel een downpipe maakt het geluid vele mooier, meer dan dat vinden velen storend denk ik.

Ik ben tevreden qua geluid met alleen een 3" DP met racekat en originele uitlaat. Ik wil absoluut niet dat het gaat irriteren in de auto.