kan olieverversen nog goedkoper?

Gestart door rudie, 22-07-2005 00:03:25

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Citaat van: joebar op 26-10-2010 19:51:11
mijn volvo 740 glt 16v heeft in de 550.000 km maar een keer of 10 nieuwe olie gehad, voornamelijk in de garantieperiode, daarna heb ik midland full syntheet gereden, en reed rustig 100.000 K ermee...
Bijvullen was bijna nooit nodig, en liep nog steeds als een zonnetje , he me er altijd over verwonderd..
Bij verkoop stonden er twee tegen mekaar op te bieden. Dat was een achtige auto, altijd op LPG gereden, en als hij 50 pk meer had gehad, had ik hem NOOIT weggedaan
bij mijn vorige werkgever hadden we  de longlife olie van bp zat rustig 250dkm en dan werd er een monster genomen als de olie dan goed was bleef het nog een 100dkm zitten dus 350dkm zonder te verversen en het bp stond er nog garant voor ook.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

robinbosker

Jongens, kijk eens naar de E nummers op de flessen olie.
Vanaf E-3 is de olie van prima kwaliteit, action en hema en al dat soort merken is E-3.
een E-4 is vaak flink duurder, dit zijn vaak de A merken.
Een E-5 is de top en is naar mijn weten ook niet zo bij de pomp te koop.
Wat mij trouwens wel opgevallen is, is dat action olie wel behoorlijk donkerder en troebeler is in vergelijking met A merk olie.
Gr. Robin
850 glt '93 855 tdi '97 v70 2.5 '99 s60 d5 '02 V70R '97

-D©©©L-

....

CiteerDe "E"serie tenslotte is bedoeld voor bedrijfswagenmotoren en daarvan afgeleide typen in bijvoorbeeld landbouwtractoren en grondverzetapparatuur (dieselmotoren met een maximaal toerental <2500 omwentelingen per minuut).

bron: http://www.tribolex.nl/acea.html

Rijns_t5r

of het olie verversen nog goedkoper kan,ja dat kan,ik heb een sponsor van een bekende auto materialen zaak en er stond deze week weer 5liter kroon vol synthtische 10w40 klaar voor mij in het hobby hok,kosten 0 euro,en deze kan is voor het eventueel bijvullen,als ik ga verversen word er gewoon 5 liter bij gezet voor noppes  ;) ;D ;D
daarbuiten koop ik wel een orgineel olie filter van volvo  ;)

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Vulk

Ik zweer bij Castrol Magnatec (5W40). Komt niet verzuurd uit de auto, geen sludge meer aan de peilstok en sinds ik op 5W40 rijd (voorheen Magnatec 10W40) loopt de motor iets rustiger ook.

Kost wel 14-15euro/liter, maar dan is het gewoon goed.

arjenT5R

als jij daar in geloof waarom niet  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jelmar

Ik koop Shell Helix Olie in als bulk, dus voor €3,50 per liter.

Diverse soorten, dus als iemand wat nodig heeft...... ik hoor het wel :D

850R

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 31-10-2010 11:30:50
als jij daar in geloof waarom niet  ;D

Als ik zie hoe de vorige olie eruit kwam en hoe deze eruit komt... Om van de sludge nog maar te zwijgen.

arjenT5R

heb je vergelijkingsmateriaal dan?
Ik zeg niet dat de olie niet goed is
maar 15 euro de liter is zwaaaaaaaar overtrokken omdat er een castrol stickertje op zit  ;)

Vulk

Ja, vroeger had ik andere olie (die van total geloof ik) en dan had ik bovenvermelde problemen.

arjenT5R

:eusa_think: frapant nouja als het voor jou werkt lekker dat spul er in gooien toch  ;)

Vulk

Jazeker!
Ik krijg eigenlijk de kriebels van topictitels als deze.
Als dat het probleem is, dan kan je beter een auto rijden waar er minder olie in moet.

arjenT5R

Volvo Felipe

Koop zoiets dan hoef je geen olie te gebruiken, je moet hem gewoon in de stekker steken

arjenT5R

Ehm..... wat is het?  ;D

ahh

design stofzuiger nice  :eusa_clap: