Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Ik ga een beetje met Jan mee voor wat betreft de prestaties met 1.4 bar en natuurlijk die hoog discutabele banden..  ;)

Maar als ik dan verder kijk, die giga dichtgebouwde motorruimte in een verder standaard 850 Estate dan is en blijft het rete snel natuurlijk.  :eusa_dance:

Oele

Ik vraag me af tot hoeveel bar ik de basisdruk zou kunnen verhogen in de RR-FPR?

Hij staat nu op 4 bar + (vacuum 1,5 bar boost) = 5,5 bar Fuel Pressure

De Walbro 255 gaat tot 5,5 bar heb ik ergens gelezen? Klopt dat?

Bij 3 bar leveren de 650 RC injectors 650cc.min
Bij 4 bar leveren de 650 RC injectors 750cc.min
Bij 5,5 bar leveren de 650 RC injectors 881cc.min

Tot hoever kan ik gaan met de RR-FPR?

Even voor de duidelijkheid IDC is nog lang geen 80% bij vollast, dit is dus een noodverband  :eusa_wall:
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

ed

Als ik naar de acceleratie grafiek zie gaat hij in drie van 100-160 in 4,3 seconden. Dat is wel degelijk retesnel hoor! Een 911 Turbo (480 pk) doet dat in dezelfde snelheid. Een gallardo Supelegerra doet dat in 4,1 seconden!
Ben erg benieuwd wat je doet van 100-200. Vanwege de grote turbo zou dat in 4 wel eens sneller kunnen zijn dan 3 en 4. Ga je die nog een keer meten?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JCviggen

Citaat van: ed op 06-02-2008 17:29:00
Als ik naar de acceleratie grafiek zie gaat hij in drie van 100-160 in 4,3 seconden. Dat is wel degelijk retesnel hoor! Een 911 Turbo (480 pk) doet dat in dezelfde snelheid. Een gallardo Supelegerra doet dat in 4,1 seconden!
Ben erg benieuwd wat je doet van 100-200. Vanwege de grote turbo zou dat in 4 wel eens sneller kunnen zijn dan 3 en 4. Ga je die nog een keer meten?

Vanwege de grote turbo sneller in de 4  :eusa_eh: ga je eerst 10 seconden wachten tot je druk hebt bij 100 in de 4 ?  :eusa_think: wordt moeilijk dat nog in te halen  :P Mijn turbo spoelt iets vroeger dan die van Oele en zelfs ik heb in de 3 al een probleem om meteen volle druk te hebben bij ~90-100 kmh.

0-160 of 100-160 heb ik hier al meer dan 1 850 met standaard blok sneller zien gaan... op de grafiek is 100-160 4.7s maar dan moet je al redelijk optimistisch de grafiek lezen hoor..incluis 1x schakelen doet mijn 850 met 1.25 bar (heb ik de meest accurate filmpjes van) het in 5.45s. Als je de het schakelen in deze grafiek ook meeneemt kom je op 5.3s. Het gaat wel degelijk sneller vanuit de 3 zonder schakelen (5.0) maar daar hebben we geen log van helaas. 100-160 op de grafiek is net 12.5s. Als er 850s met standaard blok lagere druk en geen sperdiff. rond de 11 uit kunnen komen is dat ook niet enorm. Oele heeft wel het gewicht van de estate een beetje tegen daar.

Om maar te zeggen, als die bak van Oele binnenkort goed wordt afgesteld gaat ie heeeel veel harder gaan dan nu  :eusa_clap:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Tractie is the word....  tot die tijd zullen de tijden niet veel verbeteren denk ik, eerst eens fatsoenlijke banden Michiel (probeer eens Azenis RT-615) en alsjeblieft goede remmen  :eusa_pray:  (tot die tijd ga ik niet meer mee in de testritjes.....  :eusa_shifty: )   ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: JCviggen op 06-02-2008 18:32:40
Citaat van: ed op 06-02-2008 17:29:00

Vanwege de grote turbo sneller in de 4  :eusa_eh: ga je eerst 10 seconden wachten tot je druk hebt bij 100 in de 4 ?  :eusa_think: wordt moeilijk dat nog in te halen  :P Mijn turbo spoelt iets vroeger dan die van Oele en zelfs ik heb in de 3 al een probleem om meteen volle druk te hebben bij ~90-100 kmh.

0-160 of 100-160 heb ik hier al meer dan 1 850 met standaard blok sneller zien gaan... op de grafiek is 100-160 4.7s maar dan moet je al redelijk optimistisch de grafiek lezen hoor..incluis 1x schakelen doet mijn 850 met 1.25 bar (heb ik de meest accurate filmpjes van) het in 5.45s. Als je de het schakelen in deze grafiek ook meeneemt kom je op 5.3s. Het gaat wel degelijk sneller vanuit de 3 zonder schakelen (5.0) maar daar hebben we geen log van helaas. 100-160 op de grafiek is net 12.5s. Als er 850s met standaard blok lagere druk en geen sperdiff. rond de 11 uit kunnen komen is dat ook niet enorm. Oele heeft wel het gewicht van de estate een beetje tegen daar.

Om maar te zeggen, als die bak van Oele binnenkort goed wordt afgesteld gaat ie heeeel veel harder gaan dan nu  :eusa_clap:

Ik doel meer op de tijd die verloren gaat met schakelen en het opnieuw druk opbouwen als je door wilt naar de 200. Ik kan me voorstellen dat als je in 4 eenmaal druk hebt dat sneller gaat dan in drie en vier met schakelverlies. Ik neem tenminste aan dat oele de 200 niet in drie red. Maargoed, ik weet natuurlijk niet wanneer Oele begint met druk leveren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

matRRR

Wanneer wordt je sofware bijgeregeld en door wie?
Al plannen gemaakt daarvoor?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

animalT5R

Citaat van: matRRR op 08-02-2008 20:22:18
Wanneer wordt je sofware bijgeregeld en door wie?
Al plannen gemaakt daarvoor?

Citaat van: Oele op 05-02-2008 21:22:25
... IDC moet door Marco worden verlengd zodat hij wel voldoende brandstof krijgt en dan gaat de turbodruk verder omhoog.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

matRRR

...oke, zal dan wel de volgende sessie van MTE-marco, ergens in mei dit jaar zijn!
gok ik zo!?

....daarna inschrijven voor de time-attack 2008!
met brede rubbers voorop natuurlijk
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

R o b

jep mei, sta al op de lijst

Cableguy

Oele/Michiel, petje af! Erg gaaf zo'n sleeper project  :eusa_clap:

Wat een monster!

reneetje

***Schop omhoog***

Hoe is het hiermee?

Zijn er nog ontwikkellingen geweest in het laatste half jaar?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Topsport180

Citaat van: JCviggen op 06-02-2008 18:32:40

Mijn gechipte C70 doet de 100-160 in 4 zonder vliegende start in 7 seconden, wat mij betreft een waanzinnig snelle tijd voor "slechts" 275pk  :eusa_dance:
Maar 4.5 seconden is natuurlijk helemaal schandalig snel  :D
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

MICHEL306

rete snel die toerenteller.....

gr  M

Oele

Citaat van: reneetje op 05-09-2008 18:58:02
***Schop omhoog***

Hoe is het hiermee?

Zijn er nog ontwikkellingen geweest in het laatste half jaar?

Afgelopen jaar veel persoonlijke ontwikkelingen, andere baan, zoontje gekregen en mijn HBO diploma maar eens behalen (nog 1,5 jaar)..

In technisch opzicht rustig, stabiel, geen nieuwe toeters en bellen meer.

Sterker nog, ik stop met mijn doelstelling (500 pk) en de sleeper gaat weer ontmanteld worden, ik  blijf overtuigd dat de 500 pk realistisch was, maar heb niet meer de moed, zin en geld ervoor over om de laatst 10 % van het vermogen nog toe te voegen.

Het reviseren van de kop en het opnieuw aanpassen van de MTE chip met alle gevolgen van dien ben ik klaar mee. Ik heb heerlijk genoten van deze verschrikkelijk snelle bak, maar ben toch tot de conclusie gekomen dat ik ermee stop.

Ik wil iedereen hartelijk danken voor de getoonde interesse, alle aansporende en opbouwende feedback!

Ik overweeg om alle onderdelen los te verkopen, ik durf en wil mijn project waar ik zoveel tijd in heb gestoken niet kompleet te verkopen. Ik schat de totale projectkosten rond de 25.000 Euro puur aan onderdelen. De huidige dagwaarde is dus niet interresant voor mij.

In totaal heb ik nu 40.000 km er mee gereden, topsnelheid heb ik nooit bereikt helaas, ik rijdt er nog dagelijks mee in de file naar mijn werk maar zal binnenkort beginnen met de ontmanteling en het aanbieden van de onderdelen.

Nogmaals allen hartelijk bedankt, wij gaan als gezinnetje wel verder met de blauw/groene T5, onze steun en toeverlaat gedurende alle operaties aan de rode...

Nog even een verkorte opsomming van de lijst met getunede onderdelen:
- GT 3076R Turbo met ingebouwde wastegate
- Aangepast R-spruitstuk voor deze turbo
- 3" Ferrita downpipe met V-band aanpassing
- 2,5" Ferrita uitlaat met 100mm ronde roestvrijstale eindstuk
- 5* RC 650 injectors
- MTE getunde M4.3 ECU
- Waterinjectie-systeem 1-S (basis-kit) Aquamist
- Quaife sperdiff
- Apexi AVCR boostcontroller
- Aluminium 50mm intercooler
- Walbro 255lph benzinepomp
- Inlaatsysteem van buis van intercooler naar turbo met HKS blowoff valve
- KW set II rondom
- Spec stage IIIf sinterplaat en drukgroep
- A style meter houder met Autometer turbodruk, olietemp en oliedruk meter
- Bosch Wideband
- Veerpootbrug
- Greddy carterontluchting pot
- Alle leidingen (Samco) silliconen slang
- Brembo brakemax en OMP remschoenen
- Gelaccu Banner Runningbull
- Powerflex motorsteun
- Silliconen bougiekabels
- Volvomotorsports raceblok (gaat uit elkaar) zie hier: http://www.volvomotorsports.com/gallery/thumbnails.php?album=19

Daarnaast zijn alle ophangrubbers vernieuwd, heeft de estate een prima lekvrije airco, werkende stoelverwarming en spiegelverwarming, klasse 3 alarm, orgineel open dak, kinderstoeltje in armleuning, derde leren bankje, geen schade (alleen een krasje op de bumper), cruise controll, nieuwe hoofdremcylinder, Alpine cd speler en Focal speakerset voor en achter en MTX eindversterker met Focal subwoofer, standaard 205 Michelin nieuwe banden rondom, nieuwe APK en rijdt hij als je het gas niet aanraakt ongeveer 1:8 :-)

Wat nog leuk te vermelden is, de auto is vanaf 1,7 bar niet op de weg te houden, ik heb nooit harder gereden dan 260, maximale toeren waarmee ik heb gereden was 8112 RPM, 0-100 met gemak onder de 5 seconde te doen is en menig passagier de schrik van zijn leven bezorgd heb.

Papa Michiel is geschoren, zijn wilde haren zijn geknipt, een andere uitdaging dient zich aan, een investering in het nieuwe leven...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD