betere remmen

Gestart door micha, 23-01-2003 21:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

micha

Hallo allemaal. Weet er iemand een adres dat een gebruikte Remmen-kit verkoopt. Van AP-racing of brembo of volvo 16"of tarox? Ik ben die standaard remmen namelijk echt zat en ik heb geen 2500 euro of meer over betere remmen.

Ik heb al veel gezocht, maar steeds niks gevonden. Help.

micha

#1
Ik voel me nog steeds niet echt veilig als ik hard rijd. Ik denk dat de klauwen gewoon niet goed genoeg zijn. Er had toch minstens aan iedere kant een zuiger ingemoeten denk ik.

micha

#2
Het is inderdaad een verbetering. Maar voor mij nog niet voldoende. En ja, ze grommen zeker [smiley=cwm21.gif], maar dat stoort me niet.
Ik zag trouwens op het net een soort systeem waardoor je standaard remklauwen hoger komen te zitten, waardoor je grotere schijven kan monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?

micha

#3
Zitten er op de s/v 70 eigenlijk andere klauwen?

ed

#4
Wel grappig, ik had een vraag gesteld over het "grommen" van de remmen. Ik heb daar geen antwoord op gehad, en nu lees ik het zomaar.
Waar wordt dat door veroorzaakt, en komt dat van voor of achter? (neem aan voor).
Mijn achterremmen zijn wel een beetje gegroefd, maar dat zie ik bij veel 850's.

Micha,

ben je tevreden over de Formel schijven. Welke blokken gebruik je daarbij? Ik zit zelf te denken om daar EBC remblokken bij te gebruiken. Ik heb daar zeer goede ervaringen mee met de motorfiets. Op het circuit blijven ze goed, terwijl de standaard blokken na een paar rondjes knallen helemaal niet meer remmen. Dat zijn echter gesinterde blokken (EBC dubbel-H Blokken), en niet te vergelijken met green of red stuf.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

#5
Maar betekent dit dan dat als het "grommen" eenmaal is begonnen de remmen aan hun eind raken?
Hoe lang zouden schijven mee moeten kunnen? Ik heb het idee dat de remmen niet de beste onderdelen van de 850 zijn. Ik heb echt geen snelle auto (turboloos), en rijd er dan ook als zodanig mee. Ondanks dat zijn de remmen snel "op". Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik niet weet wat voor schijven erop zitten. Blokken zijn van Ferrodo.

Als je een topic over remmen zoekt krijg je erg veel hits. Zodoende was deze topic me nog niet opgevallen.

Klinkt overigens wel leuk: Ik heb een beest van een auto, bij tijd en wijle gromt hij tegen me!

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

micha

#6
CiteerMicha,

ben je tevreden over de Formel schijven. Welke blokken gebruik je daarbij? Ik zit zelf te denken om daar EBC remblokken bij te gebruiken. Ik heb daar zeer goede ervaringen mee met de motorfiets. Op het circuit blijven ze goed, terwijl de standaard blokken na een paar rondjes knallen helemaal niet meer remmen. Dat zijn echter gesinterde blokken (EBC dubbel-H Blokken), en niet te vergelijken met green of red stuf.

Ed
Ik ben tevreden met de formel schijven, ik heb er EBC-redstuff blokken bij (alleen voor) Maar toch vind ik de remweg te lang. Ik heb het idee dat jij met groeven iets anders bedoelt, namelijk groeven die later in de schijven gekomen zijn(wat kan gebeuren als je blokken op zijn)

ed

#7
Ludo,

Mijn schijven zijn zeker niet op wat dikte betreft. Zodoende zouden ze gewoon hun werk moeten blijven doen. Ik ben er echter nog steeds niet helemaal achter waardoor dat grommen wordt veroorzaakt.
Ik kan de blokken wel vervangen, maar misschien zit het wel in de schijven. Ik weet niet of het verstandig is om de dan al gebruikte blokken op nieuwe schijven te zetten.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

#8
De schijfdikte is bijna als nieuw. Ik ga denk ik maar nieuwe remmetjes (schijven en blokken) proberen. Het gevoel en de remvertraging is nu niet echt goed meer te noemen.

Bedankt.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

micha

#9
Wat bedoel je met aan vervanging toe? Alleen de schijven of ook de klauwen? Dat je een gebruikt setje dat in goede staat verkeert niet zo snel zal tegen was ik al achter, ik heb zelfs nog niet eens een slecht setje kunnen vinden.
Om de 60 a 70.000 km nieuwe schijven voor een AP set vind ik nog te doen, (waarschijnlijk wel een zuur gezicht bij het afrekenen) maar om de twee jaar een compleet nieuwe set, dan rij ik maar met wat mindere remmen.

Reitse

#10
Even terugkomen op het grommen. Mijn remmen vanmiddag waren het ook even niet helemaal eens met mijn rechtervoet op het rempedaal, echter verdween dat snel. Oorzaak: roestlaagje op de schijven. Dat moet je er even afremmen en dan is het klaar. Ik kan me voorstellen dat andere troep er minder snel afgaat en langer een gromgeluid zal geven.

Ludo, is het "not done" om bij nieuwe schijven geen nieuwe blokken te zetten? M'n dealer heeft wel nieuwe schijven gemonteerd (onder garantie, ze waren gewoon te dun) maar geen blokken. Het is al een tijd geleden dus kan ik hem er nu niet meer op aankijken.

Jans Duiven

#11
CiteerIk ben tevreden met de formel schijven, ik heb er EBC-redstuff blokken bij (alleen voor) Maar toch vind ik de remweg te lang. Ik heb het idee dat jij met groeven iets anders bedoelt, namelijk groeven die later in de schijven gekomen zijn(wat kan gebeuren als je blokken op zijn)


Ik niet, Gvrrr, na 6000 km beginnen ze te trillen bij het aanremmen als een stel opgewonden tienermeisjes!

Ik laat ze maar afvlakken en kijken hoelang dat goed gaat. Anders kijk ik maar uit naar een totale vervanging van het remsysteem.

Hans Duiven

ed

#12
Ludo, ik ben het met je eens. Ik zal eerst een test laten doen. Remolie verversen heb ik al gedaan. Is meestal het eerste wat er uit de auto gaat als ik hem krijg. Meestal is het nog nooit ververst.
Ik voel overigens geen trillingen in mijn stuur tijdens het remmen. Ik vraag me dan ook af of het wel van voren komt. Dat moet een remmentest wel uitwijzen denk ik.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Dennis

#13
Ik heb die remschijven ook gezien op de Eurosport tuning site.Best wel een redelijke prijs t.o.v AP en Brembo.Toch?

Johann

#14
Gewoon die Porsche klauw in 't rood is al grappig..