Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johannes

Met alle aanwijzingen in deze thread in het achterhoofd vandaag de motorsteun vervangen. Niet in deze thread opgenomen is de stand van de motorsteun, dus maar gekeken in een andere thread waar een plaatje stond en hopen dat het goed is.

Vraagje: ik heb houten plaatjes + bankschroef gebruikt, ging op zich prima, alleen hoe krijg je het laatste stukje er in, nu steekt ie aan een kant wat uit., de steun is immers iets breder dan de houder, en het "tegenhoud plaatje" blokkeert het rubber voor het laatste stukje.

Voor degenen die het zelf hebben uitgevoerd is bovenstaande vraag hopelijk te begrijpen,  alle anderen die het begrijpen zijn geniaal ;)

grtjs

Johan
Tijdloos is een overschat begrip; geef mij maar een Volvo.
Volvo 850 GLT/ Benzine / '92 / 250.000

ed

Niet zelf uitgevoerd, en toch begrijp ik het. Ben ik nu geniaal?

Een oplossing is wellicht een lijmklem, waarvan het "rondje" net even kleiner is dan het gat. Dan draai je hem nog wel iets verder.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Rad

Een powerflex bestaat uit 2 delen die je er van beide kanten indrukt, dan heb je dat probleem niet.
Ik denk dat de tip van Ed een goede oplossing is, kan zelf niets beters bedenken.

The Aviator

Bij mij is het rubber van de bovenste motorsteun voor de helft ingescheurd. De dealer beweerd dat het nog wel kan. Ik heb twijfels. Iemand die me hier vanaf kan helpen?

Vast bedankt,

Rob.
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

Reitse

Andere helft zal wel volgen... Tenzij je geld over hebt voor nieuw uitlaatspruitstuk zou ik maar gauw vervangen.

thuur

Uiterlijk vervangen bij de volgende beurt. Anders scheurt je uitlaatspruitstuk zoals Reitse zegt. Zonde, want het rubber kost 17 en een halve euro, en hier op het forum vind je genoeg hobby-bob methodes om het zelf erin te persen ;D ;)


Gr 8)

The Aviator

Hij gaat vanmiddag naar de garage. Ik laat dat rubber direct vervangen en laat dan ook maar de andere motorsteun rubbers nakijken.

Bedankt.
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

meulen

Een paar weekjes geleden heb ik ook het rubber van de bovenste motorsteun laten vervangen. Ik had zelf een origineel rubber gehaald bij de Volvodealer voor E 11,36. Is onderdeelnummer 9434263, omschrijving BUS.
Ik heb zelf geprobeerd om dit rubber te vervangen maar dat is, zonder pers, dus echt niet mogelijk !! Ik Heb het laten doen bij een universeel garagebedrijf. Zij waren er wel een tijdje mee bezig omdat er schijnbaar (Volgens de Volvodealer) soms ietswat verschil zit in de dikte van het rubber. Zij moesten dus nog wat van de hard plastic rand af schuren om hem zelfs MET de pers in de steun te kunnen krijgen. Ook moest natuurlijk de gehele steun van het blok af om te kunnen persen. Ik was voor het laten plaatsen dus 50 Euro kwijt. Maar dan heb je dus wel een origineel rubber.
Bij mij was het vorrige rubber geheel door gebroken en wat mij op viel was dat na het plaatsen van het nieuwe rubber het Roffel geluid een stuk minder was.

M.a.w. ik heb geen ervaring met de powerflex rubbers. Maar ik denk, dat wanneer mijn rubber weer aan vernieuwing toe is, ik toch maar een keer zo'n powerflex ga proberen.

Gr. Michiel
Waar zouden we zijn zonder de ............Roffel

Peertje

Als je niet vies bent van een beetje meer roffelgeluid in de auto moet je zeker een Powerflex nemen. Ik ben er helemaal weg van.
WAT EEN GELUID!!!!  ;D ;D
Hé? Geen banner meer?

konniekip

Ik vraag morgen eens lief bij Volvo Furness Car in Zuid-Oost of ze even niet een nieuw rubbertje er bij mij in willen stoppen..

HJ850

Ik heb net eindelijk ook de Powerflex gemonteerd.  Bij Volvo beurt was ie al als aandachtspunt genoemd. Na de tip van Powerflex (zie ook hun website voor instructies) en later ook wat 850 clubleden om de oude gewoon door te zagen, was die oude Volvo motorsteun er in 10 min. uit.

De powerflex er in ging echter niet bijzonder soupel. 1,5 uur klooien, afvijlen, invetten met kopervet en met klemmen proberen er in te krijgen.
Nu las ik hier dat de Volvo motorsteunen ook niet makkelijk zijn aan te brengen, maar ik vond de pasvorm voor en stuk syntetisch rubber van ik dacht 55 euro ronduit slecht.

Ik zal van week een foto plaatsen, maar hij zit er, net als iemand anders hier al had, a-symetrisch in en bij mij zijn er van de ene kant stukjes afgescheurd tijdens de montage.

Geluid: Inderdaad meer roffel!  
Hoewel ik wel kan zegen dat mijn dashbord er lijkt uit te trillen en alles wat in het instrumentenpaneel niet lekker zit rammelt nu opeens.  Een paar keer goed drukken en tikken en de rammels waren weg - voor nu.  Maar kwa trillen lijkt het wel een diesel.

Van de week heb ik pas de auto weer nodig en ga ik ontdekken of de automaat schakelen bij de hooste schakeling  ook minder bokkig gaat.
In een andere draad (onder techniek, versnelling) wees iemand in die richting. Leek mij nogal vreemd, maar ik ga het ontdekken.

Dus Powerflex er in, kostte veel meer moeite dan gedacht en resultaat ziet er niet erg strak uit en rammelt. Maar meer roffel.

Foto's waren niet scherp, maak van de week nieuwe.

thuur

Het polyurethaan wordt wel zachter na verloop van tijd. Don't worry ;)

Vrijdag de mijne vervangen door een Volvo-exemplaar a 17 en een halve euro.

Eerst de oude eruit 'zagen'. Dat was echt wel wat meer werk dan een kwartiertje :P Man, wat zit dat ding strak zeg!

Vervolgens 2 uur staan klooien, ging er niet verder dan de helft in :-\. Daarna brak de schroefdraad (M8), tot tweemaal toe. In Vadis stond dat de steun vanaf de bestuurderskant richting de bijrijderskant erin moet. Nou, dat gaat dus echt niet bij de mijne!! De iets grotere opening is aan de BIJRIJDERSKANT. Vreemd ???

Ander verschil: de turbo-steunen moeten er zo in, de non-turbo's vereisen de toepassing van een speciaal 'krimpstuk'. :-\

Enigszins desperate Mehn gebeld, ook uit zijn ervaring moest het van de andere kant. Nogmaals geprobeerd, maar verder als 1 mm ging ie er niet in :'(

Nogmaals Mehn gebeld en binnen een uur ter plekke om Thuur uit de brand (of in de steun) te helpen 8) Wat een service!

Na lang zoeken een stel reserve wielen van de grote poort hier achter gevonden: deze bleken perfect te passen (dus niet op e metalen bus, maar rondom op het rubber! :D Na wederom flink draaiwerk zat de steun er perfect in! (een beetje gedraaid, maar de wieltjes liggen nog in mijn garage ;)) Ok, en we moesten af en toe met de rubber hamer 'corrigeren'.

Ondertussen belde Ludo nog (die had ik wanhopig een voicemail-bericht achtergelaten) maar gelukkig waren we toen al over de helft. Toch bedankt Ludo! ;)

En nathuurlijk Mehn super bedankt voor de EHBM (M=motorsteunen). Altijd leuk om zo'n mooie T5 Estate voor je garage te hebben staan ;)


Gr 8)

reneetje

Veel mensen zijn er aardig tevreden over , maar ik had mijn powerflex er al gauw deruit en rap een orgineel Volvo derin.
Man , wat een motorgeluid en getril :o
Voordelen kon ik niet/nauwlijks ontdekken , nadelen wel.
Ben ik nu de enige die dit ondervindt , of vinden mensen dat kleurtje zo mooi , en nemen de nadelen voor lief?

Rene ???

elianmars

Citaat van: thuur op 10-07-2005 22:41:05
Altijd leuk om zo'n mooie T5 Estate voor je garage te hebben staan ;)


Gr 8)

Hmmmmm......... en die T-5 sedan van vorige week was zeker niks? ::) ;D ;D

Mooi dat het toch gelukt is, Arthur!  :D

thuur

Citaat van: elianmars op 10-07-2005 22:49:37
Citaat van: thuur op 10-07-2005 22:41:05
Altijd leuk om zo'n mooie T5 Estate voor je garage te hebben staan ;)


Gr 8)

Hmmmmm......... en die T-5 sedan van vorige week was zeker niks? ::) ;D ;D

Mooi dat het toch gelukt is, Arthur!  :D

Oh nee hoor ;D Zo'n strakke parelmoer sedan is ook helemaal niets mis mee 8)

Ja, ben er wel blij om! Ik zag het even niet meer zitten :(

Wat een uitvinding zo'n forum (met dank aan de Romeinen ;))

Gr 8)