Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

StefanCJ


Johann

Nog met het dash bezig geweest. Denk dat het zo ongeveer gaat worden. Achtergrond moet nog semi glans zwart gespoten worden.



Snelheid, boost, toeren en de gear indicator. Laatste ligt er bovenop omdat er een stukje logica in zit voor flat shifting icm met de stretch pook. in de pook zit een sensor die ziet wanneer er kracht op komt. Op dat moment kan het kastje de ECU aansturen om de ontsteking te onderbreken tijdens opschakelen. Op die manier hoef je de koppeling niet te gebruiken.

Verder heel veel tijd in een stukje nostalgie gestoken..


Daf46


Johann

Citaat van: koen.s op 30-11-2013 20:28:15
Is dat het inlaatspruitstuk van een S60/V70R?

Gewoon een ME 7 spruitstuk. Ongeveer hetzelfde als het latere S60R spruitstuk.
Ik geloof dat deze van een '99 blok is. Heb alle studs er af gehaald.

viking_in_shorts

Hmmmm ... Waar komt de radio en stuurwielbediening dan ?!

Johann

Stuurwiel bediening komt in de bestuurder stoel.

Radio gaat er denk ik niet komen.

elianmars

Citaat van: Johann op 30-11-2013 23:05:01
Stuurwiel bediening komt in de bestuurder stoel.


;D

viking_in_shorts

Citaat van: Johann op 30-11-2013 23:05:01
Stuurwiel bediening komt in de bestuurder stoel.

Radio gaat er denk ik niet komen.

Geen radio :o
Zometeen ga je nog zeggen dat er geen GPS in komt ook niet ?!

Walter

Citaat van: elianmars op 30-11-2013 23:09:38
Citaat van: Johann op 30-11-2013 23:05:01
Stuurwiel bediening komt in de bestuurder stoel.


;D

briljant. En erg mooi dat historisch verantwoorde spruitstuk

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

Nog even kijken of het past voordat de motor er weer even uit gaat voor verdere afbouw,



Krijg net bericht van SPEC dat de speciale koppelingsplaat met SPEC drukgroep op de post gaat.
Meende dat ik in dit draadje al eerder had aangeven dat de minimale specificatie voor de motor op ongeveer 350Nm/275PK uit zou moeten komen met speelruimte tot ongeveer 400Nm/300PK.
Op de Chinese drijfstangen na is het een vrijwel standaard T-5® motor. RN spruitstuk zou misschien iets beter flowen maar met de standaard 55 mm diameter T-5 gasklep en de nostalgische turbo pot met een inlaat diameter van 49.5 mm zal het wel weer iets minder zijn maar wel vrijwel gelijk aan een 850 opzet. Als er eenmaal turbo druk is rot het allemaal niet zoveel. 300 PK moet er makkelijk mee te halen zijn. Hangt verder af van de turbo response en hoe deze z'n druk gaat leveren. Uitlaat gaat  2.5" worden. De eerste twee bochten en flex gaan zoals het er nu uit ziet 3" worden.  Intercooler zal waarschijnlijk een erfenis van SD-C worden als deze er in past. Of dit alles naar de achteras te krijgen heb ik besloten om een gewone "organische" frictie te gebruiken. Had al een 850R koppeling set binnen en een BMW plaat maar de voering van de BMW plaat wijkt me net iets teveel af van de Volvo plaat. Contact opgenomen met SPEC en duidelijk gemaakt wat de bedoeling was en op hun aanraden ook maar een nieuwe drukgroep er bij besteld omdat deze volgens hun net iets meer doet dan een 850R drukgroep. Volgens hun moet dit geheel nu 425 Nm kunnen houden over langere periode en dat zou meer zijn dan de 850R set die volgens hun te boek staat als 380Nm capabel. In de praktijk blijkt echter dat de 850R set wel iets meer kan doen. We gaan het zien..

t5joost

Ziet er allemaal weer erg gaaf uit

Johann

Morgen nog even met de Carrier op pad.  ;)


hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Ludo


Bouke

Gaaf om te zien en vandaag irl :eusa_dance: