Van een 855 GLT naar een 855 R

Gestart door RATFINK, 18-01-2007 23:33:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RATFINK

Gegroet,

Mijn naam is Jurgen ( 36, getrouwd & twee kinderen ) en rij op dit moment een VW Passat 2.0 GT Variant



Nou wil het geval dat mijn werkgever eigenaar is van een 850 R Estate uit 1996 en dat ik degene ben die de auto optisch mag onderhouden.
Voordeel daarvan is dat ik de auto dan meestal een hele week tot mijn beschikking heb  ;D

Nou is eventuele overname van de R, als hij weggaat, al eens aan de orde geweest maar de aanschaf en het onderhoud is niet voor mij weggelegd  :'(

Dus ben ik mij aan het orienteren om een ongeblazen 850 aan te schaffen, en waar kan je dat het beste doen  ?
Op dit forum  dacht ik zo.

Ik heb al de nodige vragen maar zal de aankomende dagen eerst maar eens de search button gaan gebruiken.

Vriendelijke Groet

Jurgen

 

Jeroentjuh

Kijk nog een Volksforummer hier  ;D

Welkom en veel plezier hier. Mooie Passat trouwens  :eusa_clap:

RATFINK

Citaat van: Jeroentjuh op 18-01-2007 23:41:02
Kijk nog een Volksforummer hier ;D

Welkom en veel plezier hier. Mooie Passat trouwens :eusa_clap:

Nog wel een Volksforummer, dank voor je compliment.

Zal wel pijn doen om hem te verkopen als ik de knoop doorhak.

Eugene

Welkom op het forum!

Je zal wel een aantal avonden omkrijgen met het doorspitten van het forum ;D

If it's not blown, it sucks...

breakman

welkom op het forum !!

hier zal je alle nodige info vinden en zal het bijna onmogelijk zijn om een miskoop te doen? En als je vragen heb stel ze gewoon maar zoals je zelf al zei kan je het meestal met de zoekfunctie vinden.

veel succes !!

en een onopgeblazen roffel is daarm niet minder leuk hoor !

Gmid

Normaal heb ik het niet zo op vouwwagens, maar deze passat is toch wel lekker strak. Staat er goed bij. Netjes gepoetst ook.
Volvo C30 '12

reginald

Ik ben ook overgestapt van een passat naar een 850. Heb in het begin daar spijt van gehad. De passat was perfect onderhouden. Toen ik de 850 kocht was het een nog niet verholpen ging het andere weer stuk. Koop daarom een auto met bovag garantie en bij een goed bedrijf. Heb ik ook gedaan. Heb misschien wel wat meer aanschafgeld betaald maar dat haal je er makkelijk uit.
Succes met de aanschaf. Trouwens nu alles opgelost is wil ik mijn passat niet meer terug. Wat rijd deze 850 goed!!

FGG

Sommige mensen doen 't andersom, van een Volvo naar een Passat. ;) (sorry, Johan) Jouw insteek is beter!;D

Welkom op 't Forum, Jurgen.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Welkom Jurgen. Passat ziet er strak uit, tikje Duits die wielen :eusa_think:

Maar in onderhoud maakt geblazen of ongeblazen niet heel veel uit. In aanschaf kan het ook de wereld niet schelen. (maar ja, 2000,- is best nog wel wat geld ::) )

Succes met een keuze.
De Tussenpaus

RATFINK


thuur

Hallo en welkom op het forum!

Als je goed zoekt zit een turbo wellicht toch wel in het verschiet... Qua onderhoud en verbruik ontlopen ze elkaar niet veel hoor ;)

En zoveel is er niet mis met een Passat GT hoor 8)



Gr ;D

)()()sT

Niks mis met die VeeWee hoor!
Thuis opgegroeid met Volvo, maar voor mijn 850 ook een VW gereden naar volle tevredenheid :)

Er staat een mooie (denk ik, staat nog geen foto bij ;)) '97 10V hier op het forum te koop.

Anieweej, veel succes met de zoektocht!

RATFINK

Citaat van: thuur op 19-01-2007 22:26:08
Hallo en welkom op het forum!

Als je goed zoekt zit een turbo wellicht toch wel in het verschiet... Qua onderhoud en verbruik ontlopen ze elkaar niet veel hoor ;)

En zoveel is er niet mis met een Passat GT hoor 8)



Gr ;D

Bedankt, de Passat is ook wel een fijne auto ( van binnen zelfs ruimer als een 850 estate ) maar elke keer als ik in de R rijdt denk ik JA dit is het.
Plus de Passat is met zijn 70/50 verlaging een behoorlijke stuiterbak en daar heb ik nu gewoon geen zin meer in.

Daarom wil ik eerst eens in een 2.5 rijden om te kijken of het qua wegligging en gewoon het rijden een beetje te vergelijken is met de R.
Tuurlijk zal het vermogen misschien tegenvallen maar de Passat heeft maar 115 pk.
Valt een ongeblazen 850 echt tegen dan wacht ik gewoon tot de R van mijn werkgever weggaat en ik hem kan kopen.

Deze is echt in nieuwstaat, uit 1996 en met slechts 147.500 op de teller.
Ziet er net zo nieuw uit als de Passat.



)()()sT

Haha stuiterbak  8)

Mijn Polo had ook 70 verlaging  :eusa_shifty: :eusa_sick:
Een standaard ongeblazen 850 ligt origineel wel wat "hoger" als een R. Ik heb mijn 850 (net als meerderen hier) verlaagd met Apex-40mm. Ziet er stukken beter uit, maar rijdt nog prima!

Succes nogmaals

Turbobiker

En inderdaad is 170pk helemaal nog niet zo langzaam, zeker niet vergeleken met een 115pk Passat (hoe durven ze dat GT te noemen :eusa_doh: ) maar ook niet vergeleken met een R.


Neem echter geen ritjes aan van Tom, Marc, Emiel, Johann of ondergetekende... Leven zonder R wordt dan ...euh... anders... :eusa_wall:
De Tussenpaus