850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Gaaf! Leuk ook om met zo'n oud hok te doen wat het dan ook nog eens probleemloos doet :)

)()()sT

Yes! En het hok is inmiddels alweer verkocht 8)
Op naar z'n volgende run :)

Lucas

Ik had 'm al even zien staan op de oprit toen ik daar in de buurt moest zijn, wel een geinig ding zo!
'96 850 T-5

)()()sT

Haha, ja hij is gelukkig snel opgehaald.... vond het geen aanwinst zo in de voortuin ;D
Volgens mij 'net op tijd' verkocht, gezien de huidige perikelen...

Vulk

Hoe gaat het met de andere?

)()()sT

Goed hoor, die zijn er nog 8)

)()()sT

#5796
Oké, hier dan maar -in navolging van Chris- een update van mijn weblog.
Ik heb dit jaar inderdaad besloten te gaan snoeien in mijn wagenpark. Twee auto's 'voor erbij' is gewoon een beetje overdone en wil je er hier in Nederland mee rijden, dan heb je gelijk de MRB aan je broek. Gevolg: de V70 heeft afgelopen jaar tot nu 1000km. gereden en de 850 500km.
Een cream yellow T-5R had ik altijd al willen hebben, ooit niet gedaan en altijd spijt van gehad aangezien de prijzen door het plafond gaan van die dingen, dus die wegdoen zag ik niet zo zitten. Maar goed, die saffron dan... die was gewoon helemaal naar mijn zin. Uiteindelijk toch besloten deze te verkopen, doordat Chris en ik een keer gewoon over houden/verkopen etc. zaten te bomen op whatsapp en hij aangaf hem wel te willen overnemen
Overnemen prima, maar ook Chris rijdt hem als hobby-auto dus gaf hij aan dat de LPi-installatie er dan wel uit moest. Nou, dan doen we dat toch? ;D

Dus... ergens eind maart de LPi eruit en een afspraak gemaakt bij de RDW. Ware het niet dat deze door de Corona-perikelen gewoon 2 maanden volledig dicht gingen en mijn afspraak werd geannuleerd. Dus.... auto maar weer geschorst en afwachten maar  :-\

Afijn, een paar weken geleden mocht ik dus toch op audiëntie en sindsdien staat de saffron weer als benzine op kenteken. Chris heeft hem vorige week opgehaald en vantevoren hebben we de trekhaak nog even gedemonteerd; altijd handig voor de heb.

Stiekem mis ik de auto wel, maar heb ook wel onwijs zijn om met die scream yellow aan de slag te gaan. Ik wil het gelijk goed aanpakken. Allereerst wordt ie gepolijst zodat ie een beetje toonbaar wordt. Daarna gaat ie onder het mes voor het technische. Hij loopt niet lekker, ik heb hem toen gekocht met vermeende defecte versnellingbak maar dit lijkt het lager van de lange as te zijn.
Daarnaast liep ik een tijdje terug tegen een compleet opnieuw opgebouwd blok aan en dit gaat er dus ook gelijk in  8)

Wat me zo invalt qua werkzaamheden zal het onderstaand worden:

* blok eruit halen en het motorcompartiment reinigen
* nieuwe blok prepareren voor inbouw
* alle koelslangen nieuw (do 88 ligt klaar)
* nieuwe do88 intercooler (ligt klaar)
* nieuwe radiateur
* nieuwe turbo met schuine flens
* nieuwe koppeling (R)
* uitlaat vervangen door enkele; de huidige dubbele is rot en past niet bij 850
* andere bumper
* .......

We hebben dus weer wat te doen!  8)

Die strip gelijk maar verwijderd


Dakrails eraf; Joostje houdt van glad ;D


LPi eruit




Afscheid....


En gelijk de plek ingenomen




Ik zie de saffron gelukkig toch nog en wens Chris er heel veel plezieR mee!  :D

Chris

#5797
Kijk, ook weer wat voer voor je blog! :eusa_dance:

Zoals al gezegd ben ik enorm blij dat we deze deal mbt de saffron hebben kunnen maken. Heb het altijd al een geweldige kleur gevonden, maar ook deze prijzen gaan inmiddels sky high. Ik ga goed voor de saf zorgen, en inderdaad... je zal hem zo nu en dan nog wel zien.

Voor jezelf ook een mooi nieuw project. Het is een auto met werk, maar het is ook gewoon gaaf deze CY te redden van demontage en in ere te herstellen. Je pakt het ook gelijk goed aan! Dan heb je er dalijk ook nog een leven lang plezier van :).

Succes met klussen. Zoals gezegd kom ik graag een keer meerommelen als je hulp zoekt. En ik kijk al uit naar de ritjes die we bedacht hebben te gaan maken  8).

Died850

Ben benieuwd naar de vorderingen met de CY. Wat zijn de plannen met het blok van de laatste foto?

Mathijs.

leuk dat je je nu op de cy gaat storten, dan kun je deze ook helemaal naar smaak maken!

)()()sT

Citaat van: Died850 op 12-06-2020 22:44:14
Ben benieuwd naar de vorderingen met de CY. Wat zijn de plannen met het blok van de laatste foto?

Dat is volledig nieuw opgebouwd, dus ben benieuwd hoe ie loopt 8)
Kwam voorbij op Facebook, en toen ik bij de verkoper was voor een spruitstuk na de gas-uitbouw bleek het blok van een bekende van hier te komen, dus maar een dealtje gemaakt.

Vulk

Hier word ik blij van!

FrankvdAa

Goed bezig Joost! Benieuwd naar de vorderingen de komende tijd ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

henry classic v70

Zo'n CY is gewoon een super kleur alhoewel Saffron ook een prachtige kleur is... tja maak dan maar eens een keuze
Persoonlijk had ik ook voor de CY gekozen, is nét wat stoerder en unieker ondanks dat er nog redelijk wat CY's rond rijden
...mooie blog-vulling en veel foto's maken van de werkzaamheden met bijbehorend resultaat  :eusa_dance:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

De V70 is in goede handen gekomen volgens mij. Succes met opknappen van de banaan