volvo 850 eindhoven, heeft de overstap gemaakt naar een S70R

Gestart door Volvo 850 Eindhoven, 19-07-2007 18:42:46

Vorige topic - Volgende topic

Volvo 850 Eindhoven

Citaat van: fbm op 02-09-2008 19:53:38
Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 01-09-2008 06:35:08
Het spul lag al klaar van af oktober 2007  ::) (groupbuy)

Ja, ik ken het! Heb hier ook al iets liggen vanaf December  :eusa_wall: Ongeveer zo groot als jouw R voorspoiler, maar dan van VST!  ;)

ken je er alvast over dag dromen haha :angel:
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Volvo 850 Eindhoven

hier bij enkele foto's gemaakt afgelopen week:

mis toch wel het volvo logo, binnen kort mijn orginele er terug op monteren :angel:

Richard850

Ziet er erg mooi uit, alleen die velgen??

Volvo 850 Eindhoven

Citaat van: Richard850 op 07-09-2008 13:47:41
Ziet er erg mooi uit, alleen die velgen??

zeg daar aub niks over :'( 15 inch velgjes zaten er op toen ik hem kocht.

was de bedoeling dat die allang verwisselt waren voor andere, maar wegens bepaald omstandigheden financieel absoluut niet mogelijk ik vermoed januarie of zo.
of nog later maar ach geduld is een schone zaak zeggen ze :eusa_dance:

Richard850

Ja dat is sow, ben benieuwd wat voor velgen eronder gaan komen:)

johan283

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 10-02-2008 10:02:29
wederom wat pech gehad.....
alhoewel wat is pech in december viel me al op dat mijn accu lampje ging branden (heel erg licht)
gisteren ging ik met de hond in het bos lopen en op de heen weg viel me al op dat de ramen erg traag reageerde auto redelijk slecht liep, en dat de radio oversloeg en uit viel.
ik de auto geparkeerd en toen ik weer weg wilde rijden niks meer, met start kabels proberen te starten maar de startmotor was vast geslagen.
anwb laten komen om een prognose te maken. en het was zoals ik al had verwacht de dynamo.

startmotor was weer los gekomen na het aan slepen.
gister dus snel een dynamo gehaald en lekker geklust. alles werkt nu weer ;D

maar vond de prijs toch tegen vallen. maar aan de andere kant was het wel waard. dit geld was eigenlijk om mijn bumper + spoiler te laten spuiten dus dat word wederom even uit gesteld  :'( :)

Heb precies hetzelfde gehad maar dan op vakantie, onderweg naar ItaliĆ«. E.e.a. bij de dealer moeten laten repareren en verder in een huurauto.  Was mooi balen, de maand augustus was een hele dure voor mij :(

Volvo 850 Eindhoven

*zucht*

goede avond na een lange tijd afwezig te zijn geweest (drukte)
loop ik vandaag toch tegen een probleempje aan.

ik wil weg rijden bij mijn werk, auto start niet. Vriendelijke collega's die ik heb hebben mij aangeduwt dus ik kon op weg naar huis.
thuis aangekomen proberen te starten maar nee hoor, accu is in orde (nieuw)
dynamo is in orde (nieuw)

ik had geen tijd dus ANWB gebeld, die wist mij te melden dat mijn motorblok geen massa heeft. en heeft profesories mijn start kabel gebruikt als massa.
Nu vraag ik me af of dit klopt als mijn motorblok geen massa had gehad, had deze toch ook niet kunnen draaie na het aan duwen?

heeft iemand tips of trucks waar ik naar zou moeten zoeken, massa kabel vervangen? zoja waar zit die.

groetjes en niet startende roffel :'(

johan283

Dus reed de roffel toch zo'n 2 maanden goed    :-*

johan283

Is de ANWB langs geweest of wisten ze dat telefonisch te melden?

Ik ga met je mee dat als de auto geen massa heeft (of slechte) dan zou die toch niet lopen na het aanduwen.

Hoe wil de auto niet starten? Draait de startmotor wel rond? Of is die helemaal dood? Bij mij was het probleem een doorgesleten 12V voedingsdraad naar de ECU waardoor deze geen voeding meer kreeg.....

Volvo 850 Eindhoven

de anwb is langs geweest, was ook zo weer weg. Na zijn conclusie was dat de massa weg was.

motor heeft (naar mijn weten) een constante stroom circulatie nodig.
na start kabels op de accu en een nieuw massa punt sloeg de motor probleem loos aan.

zojuist nog geprobeert zonder omleiding en nu start hij weer. (voor zolang het duurt)

ik zou niet weten waar te zoeken want ik ben er niet van overtuigd dat mijn motorblok geen massa punt heeft (hij doet het nu immers)

groetjes een spontaan weer startende roffel ???

johan283

Die massapunten zijn een soort gevlochten draden zonder isolatie die op het motorblok zijn geschroefd. Die moet je goed nakijken op corrosie/breuken. Je moet ze ook los schroeven om te kijken of op de bevestigingspunten geen corrosie zit. En dan weer monteren met nieuwe schroeven/plaatjes etc om er zeker van te zijn dar er goed contact is.

Verder heb je meerdere massapunten. Waar precies weet ik niet wellicht dat andere forum leden zo kunnen vertellen waar ze zitten??

Volvo 850 Eindhoven

corrosie/breuken zou een optie kunnen zijn dat hij twijfelt met starten.
dat hij nu weer even contact heeft en bv. morgen niet alleen vind ik het nog vreemd dat hij niet met sleutel starten en wel met aanduwen.

heeft bv de start motor ook een eigen massa? hij gooit met contact de motor niet rond, geeft alleen een klik achtig geluid. (nu gooit hij hem wel rond want start nu weer zonder problemen ???)

ik geloof ook niet dat het probleem nu opgelost is, moet toch een reden hebben uiteraard.

ik ga morgen in de pauze (als ik uberhaupt op me werk kom) is even kijken naar die kabels in wat voor staat ze zijn. als ik ze kan vinden, tip waar ik moet kijken??:)

iig vast bedankt voor de info zover. ik hou je op de hoogte.

Gr ;D

850 Ra$ing

Vanaf je accu gaat er een naar beneden op je subframe en een zit er op de bak.

Ludo

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 12-11-2008 18:12:52
heeft iemand tips of trucks waar ik naar zou moeten zoeken, massa kabel vervangen? zoja waar zit die.

Citaat van: thuur op 11-07-2008 17:33:10
Controleer eerst alle massakabels. 2 bovenop je blok naar het schutbord, en een dikke blauwe kabel aan de versnellingsbak.

Gr ;)

:D

Misha

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 12-11-2008 19:13:45
Na zijn conclusie was dat de massa weg was.

Ah, Sonja Bakker nieuwe baan ?

Even die aan de bak controleren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het