Motor gereinigd met rampzalige gevolgen

Gestart door martinint, 14-01-2008 21:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: martinint op 21-01-2008 12:47:38
Mar wat mij meer opviel is die stekker die onderin zit op een deel van de ECU socket zit aangesloten, dat ding zag er vies uit.
kon het aleen konstateren darna moest ik snel mijn koffer gaan pakken en met de trein mee.
Heb geen schema, maar iemand misschien en idee wat daar mee zit aangesloten.

De aansluitingen van de ECU zijn dat. Begin met een stofzuiger om de losse delen weg te halen. Misschien valt het dan al een pak mee.


Gr ;)

martinint

Nwe update;
Gisteren nog een paar uurtjes bezig geweest, alle stekkerverbindingen schoongemaakt met contactreiniger.
Ook de stekker onder de ECU socket, het grijze ECU relais getest=werkt.
Maar nog steeds GEEN VONK.
De vliegwielsensor is dus nieuw. Ik heb gisteravond eens zitten zoeken op NOKKENASSENSOR en kom daar andere verhalen tegen dan hierboven.

Hierboven is dat ding al besproken maar in het verhaal komt naar voren dat als je de stekker los maakt de motor moet aanslaan.
Van wat ik gister avond gelezen heb schakeld de ECU de ontsteking uit bij defecte sensor on misfire te voorkomen.
Daarom geen vonk????

Iemand enig idee of suggestie???

Gr Martin

martinint

Weinig suggesties tot op heden, ga morgen toch proberen een sensor te krijgen en uitwisselen en zie dan wel verder.

martinint

Ben nu helemaal ten einderaad net een nieuwe nokkenassensor gemonteerd en nog steeds niets geen, vonk dus.
Begin nu zo langzaamaan te denken aan een emmer benzine en een lucifer!
Heeft er iemand nog een tip, wordt er nu echt gestoord van.

Gr Martin

reneetje

Hoe constateer jij dat dan , dat je geen vonk hebt?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

martinint

Bobine kabel los aan verdeelkap en een vonk trekken op een massa punt ( veerpoot bout)

reneetje

Probeer nu eens met 1 bougie eruit (met schroefdraad massa maken), en dan starten.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

martinint

Kan wel, maar in het eerdere traject heb ik al geen vonk denk je dat ik dan op een bougie wel een vonk krijg?

martinint

Ga eerst FF eten en daarna een boudgie eruit en testen.

VolvoDeMio

Niet flauw bedoeld, maar......

Bougiekabels in goede volgorde aangesloten op verdelerkap..?   :eusa_eh:

martinint

ja, dat zit goed.

Heb de massa's schoongemaakt en de test gedaan die reneetje voorstelde, had geen bougie sleutel dus schroewvendraaier in de dop= geen vonk.
Ook niet van de bobine kabel.
A6 op obd geeft ook totaal niets alleen het rode lampje brandt als ik het knopje indruk daarna niets meer. ook geen 111.

martinint

Ik begin het idee te krijgen dat ik naar de ECU een spanning mis. Toch het ECU relais nog eens bekeken, relais los van de stekker, contact aan dan stekker weer aan relais.
Je hoort de stappenmotor en de injectors of retour van brandstof dus het lijkt te werken.
Het relais zit aangesloten met 2 rode, een groene en een paarse draad.
Met het proeflampje meet ik spanning op de 2 rode en de groene. Op de paarse niets, is dit een massa?

Wie O wie


Martin

reneetje

Citaat van: martinint op 29-01-2008 22:08:37
Ik begin het idee te krijgen dat ik naar de ECU een spanning mis. Toch het ECU relais nog eens bekeken, relais los van de stekker, contact aan dan stekker weer aan relais.
Je hoort de stappenmotor en de injectors of retour van brandstof dus het lijkt te werken.
Het relais zit aangesloten met 2 rode, een groene en een paarse draad.
Met het proeflampje meet ik spanning op de 2 rode en de groene. Op de paarse niets, is dit een massa?

Wie O wie


Martin

Ik zal wel eigenwijs zijn , maar al meerdere keren meegemaakt dit geintje na schoonspuiten.
Startkabels erop en starten tot je een ons weegt heeft bij mij al die keren geholpen.

Hij begint dan vanzelf wel op een paar pootjes te lopen , de anderen volgen vanzelf wel na verloop van tijd.

Volgens mij is en blijft het gewoon een vocht probleem , en geen ecu/nokkenassensor/etc problemen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: martinint op 29-01-2008 22:08:37
Ik begin het idee te krijgen dat ik naar de ECU een spanning mis. Toch het ECU relais nog eens bekeken, relais los van de stekker, contact aan dan stekker weer aan relais.
Je hoort de stappenmotor en de injectors of retour van brandstof dus het lijkt te werken.
Het relais zit aangesloten met 2 rode, een groene en een paarse draad.
Met het proeflampje meet ik spanning op de 2 rode en de groene. Op de paarse niets, is dit een massa?

Wie O wie


Martin

Bouwjaar ? Type motormanagement ?

martinint

Als je totaal geen vonk hebt lijkt het mij dat als je doorblijft starten er ook niet veel gaat gebeuren.
Het is dus niet zo dat ie af en toe een vonkje geeft hij vonkt totaal niet.