Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 73 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: Ludo op 02-03-2013 20:24:30
Citaat van: razorx op 02-03-2013 20:05:00
Allemaal subjectief. Uiteindelijk wordt het toch meetwerk. ;)

Volgend item op je lijstje is een afr meter?. 
Nee, ergens vanaf nu ga ik dingen op dit vlak laten doen. Ik denk dat ik de wagen nu goed genoeg ken.
Maandag maak ik een afspraak met de zelfde LPi specialist die de inbouw bij Nrfh heeft gedaan, daarna maak ik een afspraak met Fasttech voor wat grafiekjes.
Het lijkt mooier als het allemaal tegelijk kan, maar na de LPe aanpassing wil ik de ECU de tijd geven om in te leren.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx


haasje

Er is een speciale android app (misschien ook wel voor iphone etc) voor gebruik van de telefoon icm Grom.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

@Erwin: Dank je

@Jack: Klinkt raar als elektronicus, maar ik vind dat soort installaties ook nooit leuk.

Douwe

Ik kom morgen wel even langs met wat "ruilhandel".
Ik meende dat je minder tijd aan de Roffels wou besteden, maar daar lijkt het nog niet echt op ;)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

razorx

Citaat van: Douwe op 02-03-2013 22:36:42
Ik kom morgen wel even langs met wat "ruilhandel".
Ik meende dat je minder tijd aan de Roffels wou besteden, maar daar lijkt het nog niet echt op ;)

Ik zal wel een sleuteltekort hebben door die lange koude winter. ;)
Nee, ik wil eigenlijk alles wat ik wil aan TT in hoog tempo aanpakken, zodat ik weer aan normaal onderhoud toekom.
Fred had echt wat meer aandacht nodig en dat werd me teveel. Gelukkig is hij nu in goede handen bij jgvdv.

Verheug me al op je bezoek.

jgvdv

he yits , technisch valt het aardig mee hoor ;) ik mag niet klagen, en hij heeft sinds vandaag gezelschap van een 10v, dat is ie ook gewend volgens mij..
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

razorx

Citaat van: jgvdv op 02-03-2013 23:35:52
he yits , technisch valt het aardig mee hoor ;) ik mag niet klagen, en hij heeft sinds vandaag gezelschap van een 10v, dat is ie ook gewend volgens mij..
Dat vind Fred inderdaad heel prettig. Je doet mooi werk, ik had er de kracht niet meer voor.
Ik denk, dat je pas echte foto's plaatst als je ook echt klaar bent.

En ik was natuurlijk wat hebberig voor een nieuwe auto. ;)

MrCain

Zat zo eens te denken aan je losse LPi injectoren, is het misschien een idee om een 2e hands inlaatspuitstuk te kopen en daar de nieuwe voetjes in te (laten) lijmen? Is dan wat beter dan de gene vast lijmen in je originele spruitstuk die in de loop van tijd schijnbaar weer loskomen.....

Is zo maar een idee hoor  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jeroen74

Je stelt het loskomen dan alleen maar een paar jaar uit; je volgt dan gewoon de normale weg. Beter een betere methode zoeken om ze vast te zetten.

Ludo

Ben ik het toch niet mee eens, als de gaten exact geboord worden, komen ze niet los.
Zijn de gaten te groot, heeft de rand niet voldoende hechting waardoor ze na verloop van tijd wél los gaan zitten.
Je kan ze er allemaal zó uithalen, die handmatig geboord zijn, of die machinaal bij Vialle geboord zijn.

razorx

#3253
TT 267dkm, inbouw turbodrukmeter(tje)
Goedemiddag!

Vandaag heb ik het turbodrukmetertje ingebouwd.  Het apparaatje is opgebouwd rond de MPX4250AP, een spanningsdeler, voeding en een paneelmetertje. De MPX4250AP is een nauwkeurige MAP sensor op een chip met wat slimmigheid er om heen.

Er was nog net genoeg ruimte om een stuk elektradraad met vacuümslang door de tule van de firewall te trekken.


Slangetje op de kerstboom. De andere kand gaat naar het kastje met de elektronica.


Het kastje met de MAP sensor aan de bestuurderszijde onder het dashboard weggewerkt. Het metertje komt 90 graden gedraaid in het laatste vrije schakelaar plekje.

Het naar boven takelen van het meterje ging ook weer met een stuk elektradraad.


Voila:


Is dit mooi: Nee. Blijft dit zo: Nee, maar alle snoeren en slangen zitten nu op hun plek. Het digitale metertje wordt vervangen door een blindpaneeltje met daarin een verticale LED balk met 10 LEDjes. Leest wat makkelijker uit. Ik denk dat het er eentje wordt met peak-hold functie zoals sommige VU meters.
Zo zal het weer met de rest van het interieur matchen. Het heeft er alles van dat het gebruikte paneelmetertje een 200mV volle schaal exemplaar is. Er is nog wat te knutselen maar de basis is er.

En nu heb ik honger. ;)

Groeten,

Yits.

jeroen74

Had je niet gewoon de bestaande MAP sensor kunnen gebruiken?