Turbo wisselen wat precies nodig ?

Gestart door Turbo-Geek, 02-04-2008 07:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Okido, de leiding zelf hoef ik niet nieuw te kopen? ;D

Ludo

Op de andere kant van de leiding, tegen het blok zit 2x nummer 18671.
Die zou ik ook meenemen.

Vulk

Dus 2x 18671
En 2x 947282

Zou beter een nieuwe 850 bestellen. ;D

thuur

Citaat van: Vulk op 23-03-2011 21:04:02
Okido, de leiding zelf hoef ik niet nieuw te kopen? ;D

Nee, daar kan weinig aan stuk. Bovendien heb je nog een reserveleiding hier liggen met maar 150dkm ervaring.

Vwb die koperen ring heb ik 947282 op de laatste bon staan.


Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 23-03-2011 21:10:11
Vwb die koperen ring heb ik 947282 op de laatste bon staan.

De nummers uit de quote van Johann heb ik ook overgenomen, voor de blokwissel.
Op de bon stonden ook andere vervangende nummers.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42118.msg917567/topicseen.html#msg917567

Komt vanzelf wel goed...

Vulk

Heb Volvo Felipe gemaild en een linkje hier naartoe gelegd.
Hij komt'r vast wel uit. :)

Unexist

Spruitstuk pakkingen!!. Als je de turbo wisselt zeker als de eerste er nog op zit is meestal je spruitstuk gescheurd.
Dus spaar meteen door voor die extra 500 euro om een S60R spruitstuk te kunnen kopen!.  ;D
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Thys

500 :o Dat kost ie bij de dealer nog niet, en een beetje sloper vraagt er 125 voor. Zal vanavond een lijstje met onderdeelnummers posten.

Wibren

Nee, bij de dealer is ie echt geen 500. Ik heb de mijne voor 380 incl korting.
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Unexist

Jow!.. dan is ET ontzettend duur met zijn spul!. daar kost hij 560 euro.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Thys

Oja, ik zou hier nog wat posten:

11994 6x pakking knelring waterleidingen turbo
30713305 1x retourslang koelwater
3514546 1x pakking olieretour
986871 2x inbusbout olieretour
30637866 1x keerring olieretour
18671 2x pakking olieaanvoer

Je zou evt. nog tapeinden en nieuwe borgmoeren kunnen steken. En mocht ik iets over het hoofd gezien hebben, dan hoor ik het uiteraard graag.

konniekip


Jans Duiven

Citaat van: Unexist op 03-09-2012 08:56:36
Jow!.. dan is ET ontzettend duur met zijn spul!. daar kost hij 560 euro.

Hobbies kosten geld, ook die van Marc  ;D

c70je

Citaat van: Hans Duiven op 26-11-2012 23:05:06
Citaat van: Unexist op 03-09-2012 08:56:36
Jow!.. dan is ET ontzettend duur met zijn spul!. daar kost hij 560 euro.

Hobbies kosten geld, ook die van Marc  ;D

Klopt maar dat geldt hier voor ons allemaal

classicT5

Citaat van: konniekip op 26-11-2012 22:11:36
http://www.wothrline.com/Cars_engine/HW/turbocharger.htm

duurt even voor laden, maar erg leerzaam

Goed artikel. Hij heeft zelfs een excel met compressor diagrammen van de fabrikant, benieuwd hoe die daar aangekomen is :-). Klinkt als iemand die bij Volvo aan turbo's gewerkt heeft, aangezien hij ook alle effecten kent van toepassen verschillende compressorwielen. Daar kom je vaak achter op een testbank en/of testautos.