Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

walter leever

he Marco heb gisteren jouw auto mogen bewonderen,zag er goed uit man. :eusa_drool:

Thanks voor de tip met de kabel,we zullen er een stukje afdoen zoals gezegd en dan mot ie weer in orde zijn.

gr,walter

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 13-05-2009 23:25:37
Vanmiddag weer verse motor olie erop (5w40) en 3 liter ATF afgezogen en weer aangevuld met ATF III (shell Donax TX).
De magnetische aftap plug had wel een beetje "rotzooi" gevangen, maar dat is wel van 15.000 km totaal. Toch is het meer dan ik leuk vind.

vuile en schone aftap plug van de automaatbak:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/automaatbak_olie_wissel/16.000%20km%2013-05-2009/01_aftap_plug_vuil_01.jpg

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/automaatbak_olie_wissel/16.000%20km%2013-05-2009/02_aftap_plug_schoon_01.jpg

Had ik eigenlijk al een foto gepost van mijn tuinhekje ?
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/carter_beschermer/01_carter_beschermer_gemonteerd_met_ogen_01.jpg


Vrijdag wordt de airco leeggehaald, dan kan ik dit weekeinde in alle rust aan de slag met het vervangen van e.e.a.



Hmmm bij mij was het ook niet al te fris  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

#1487
Een beetje sleutelen en een paar "spring-lock" koppelingen losmaken;
(klik voor hi-res)



Daar zat het spul ergens:
(klik voor hi-res)



Slang van de oude filter/droger afhalen, een niet alledaagse sleutel 27 is daar voor nodig:
(klik voor hi-res)



Voor de verandering weer eens een oud & nieuw, de filter/drogers dit keer:
(klik voor hi-res)



Bij deze koppeling zit het expansie ventiel (ook wel orifice tube of expansie klep genoemd). Omdat de beide leidingen straks weer recht tegenover elkaar moeten zitten, heb ik ze even afgetekend.
(klik voor hi-res)



Dit is een mooi schoolvoorbeeld dat de oorzaak kan zijn van een langzame lekkage; ontstaan door een metaal splinter die tussen de rubber afdichting en de buis lag.
Dit is overigens de afdichting die in het systeem de meeste druk voor z'n kiezen krijgt. Een relatief kleine pijp diameter en net voor het expansie ventiel geplaatst :
(klik voor hi-res, dan kan je zien dat het niet zomaar een streepje is)



Plop, het oude expansieventiel eruit:
(klik voor hi-res)



Weer een oud & nieuw; De expansie ventielen. Er is goed te zien dat de oude op de filters aardig dicht zit:
(klik voor hi-res)



Ringetjes.... om te kiezen. Alle oude in het hele systeem worden vervangen.



Ringetjes...
(klik voor hi-res)



Ringetjes... en een plakker om geen rommel in de buizen te krijgen bij montage.
(klik voor hi-res)



Ringetjes...
(klik voor hi-res)



Ringetjes...
(klik voor hi-res)



De lastige plekken onder de kap zijn nu ook makkelijk schoon te maken:
(klik voor hi-res)



Nog even een beetje door prutsen, en dan ziet het er na samenbouwen weer zo uit:
(klik voor hi-res)

elianmars


-D©©©L-

Vandaag even verder gegaan met het fatsoeneren/aansluiten van de dagrijlampen (jep, moest nog).
Met een paar draden naar een accu ziet het er ongeveer zo uit:
(klik voor hi-res)


En om het allemaal netjes te kunnen schakelen (inclusief "coming home" functie en GROOOOT/Veel licht schakeling) zijn er een paar extra relais nodig...
(klik voor hi-res)

viking_in_shorts

En wat voor knoppen heb je daarvoor nodig in de cockpit? Hoe ziet dat eruit?

-D©©©L-

Citaat van: viking_in_shorts op 17-05-2009 21:30:28
En wat voor knoppen heb je daarvoor nodig in de cockpit? Hoe ziet dat eruit?

Eh, geen.  ;D

UserID6342

Gewoon het standaard lichtschakelaartje + grootlichthandel... meer heb je niet nodig ervoor.

viking_in_shorts

Dus bv. grootlicht is "alles of niets" :eusa_think:

Lijkt me wat onhandig, niet?

-D©©©L-

Citaat van: viking_in_shorts op 17-05-2009 21:37:21
Dus bv. grootlicht is "alles of niets" :eusa_think:

Lijkt me wat onhandig, niet?

Ik zal een tipje van de sluiter oplichten, het heet achterruit wisser schakelaar. Ik rij een sedan.  ;)

viking_in_shorts

Citaat van: -D©©©L- op 17-05-2009 21:41:35
Citaat van: viking_in_shorts op 17-05-2009 21:37:21
Dus bv. grootlicht is "alles of niets" :eusa_think:

Lijkt me wat onhandig, niet?

Ik zal een tipje van de sluiter oplichten, het heet achterruit wisser schakelaar. Ik rij een sedan.  ;)

Ah .. dus je zat te jokken! Je gaat er wel knoppen voor gebruiken, maar geen "nieuwe" monteren ...
Ik wacht rustig totdat je er klaar voor bent ....

fbm

Man, met gouden handen!  :eusa_clap:

razorx

Ik zat wat te sputteren over die lampen, maar vanuit deze hoek oogt het toch wel!

V70 classic

Citaat van: razorx op 17-05-2009 22:35:17
Ik zat wat te sputteren over die lampen, maar vanuit deze hoek oogt het toch wel!

Die lampen onderin hebben wel wat.
Voor de grill vindt ik niets maar dat is persoonlijk.

Ik heb mijn org breedstralers parrallel staan met groot licht.

Dus ik kan ze alleen als mistlamp met stadslicht voeren.
En met grootlicht gaan ze ook automatisch aan.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Na het afpersen, 45 minuten vacumeren (hij was echt potdicht !), het aanvullen van de afgetapte olie (110 ml) en het vullen met 800 gram koudemiddel heb ik een tuinhuisje met koelcel klimaat.  :eusa_clap: :eusa_dance: De pomp loopt veel en veel stiller, motor wordt minder belast en de ECC regeling werkt veel beter.

Helemaal blij dus.