Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: toppertje op 07-04-2010 20:18:37
Citaat van: -D©©©L- op 07-04-2010 19:18:30
Vanmiddag tot de conclusie gekomen dat:

Als je een S70 tankklepje netjes zoals het hoort met het bijbehorende scharnier wilt monteren, je uiteindelijk niet ontkomt aan het vervangen van het dashboard.

:eusa_think:

Laat ik het zo zeggen: Als je zo'n klepje met bijbehorend scharnier in een 850 wilt zetten.

Daf46

Lees als: Je zoekt een excuus om een x70 dashboard in een 850 te monteren ?

FGG

Als je een S70 tankklepje netjes zoals het hoort met het bijbehorende scharnier wilt monteren, je uiteindelijk niet ontkomt aan het vervangen van het dashboard.

Mmm, misschien iets te maken met het openen van het klepje van binnenuit?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hvdmountain

Citaat van: -D©©©L- op 07-04-2010 20:35:29
Citaat van: toppertje op 07-04-2010 20:18:37

Aha idd bij een S70 is 'ie elektrisch van binnenuit te openen.

:eusa_think:

Laat ik het zo zeggen: Als je zo'n klepje met bijbehorend scharnier in een 850 wilt zetten.

viking_in_shorts

Maar dat open maak knoppie zit in je deur - niet in je dashboard :eusa_think:

Waarom moet de dash er dan voor vervangen worden?

hvdmountain

Citaat van: viking_in_shorts op 07-04-2010 21:05:45

Overige bekabeling, zekeringen etc.?  :eusa_eh: Ik verzin ook maar wat.

viking_in_shorts

Citaat van: hvdmountain op 07-04-2010 21:07:53

Overige bekabeling, zekeringen etc.?  :eusa_eh: Ik verzin ook maar wat.

DCCCL schrijft: "vervangen" ...... Niet "open en dichtgemaakt" oid ...

-D©©©L-

Omdat de deurbekleding niet past zonder een x70 dash.  ;D

elmarconi

Je begint met een tankklepje, je eindigt met 1800 verbeterpunten?  ;)
--
Autogas Inside . . .

)()()sT

Heeft Jeff dan een S70 interieur in zijn 850?  :o

:evil:

;D

-D©©©L-

Nou het begon zo:

- Ik had een S70 tankklepje voor mijn auto en wilde daar een nieuw scharniertje voor hebben.  :eusa_dance:
- Onnozel besluit genomen: een nieuw imitatie scharnier; Scantech.  :eusa_think:
- Na 1 jaar: Scharnier stuk, logisch; Scantech.  :eusa_wall:
- Dus ik bestel een nieuw origineel scharnier. Van een S70 want dat is het klepje ook.
- Bij het monteren van het nieuwe scharnier kom ik er achter dat het klepje niet goed dicht wil klappen.
- Een half uur klooien en tot de conclusie komen dat ie met een beetje "kauwgom" kit ook wel dicht wil blijven.
- Ik ben in de veronderstelling dat het nieuwe scharnier niet goed is.
- Vervolgens kijk ik in de tankklep van een V70xc en begin heel hard te lachen. Dat originele scharnier werkt net zo als mijn nieuwe.
- Het palletje van de klep ontgrendeling van een 850 gaat blijvend terug op de portier vergrendeling.
- Het palletje van de klep ontgrendeling van een x70 gaat eventjes terug als je op het knopje van de tankklep drukt.
- Het tankklep scharniertje van een x70 is zo gemaakt dat het klepje iets opengaat.
- Die van een 850 is zo gemaakt dat ie dicht blijft zitten tot je hem opentrekt.
- Om een x70 tankklepje met x70 tankklepscharnier te kunnen gebruiken moet er ook een x70 tankklepslotje in.
- Een x70 tankklep slotje heeft de schakelaar in de deur zitten, ik moet dan de deurbekleding overzetten.  :o
- De deurbekleding van een x70 past niet naast een 850 dash.  :o :o
- Dus moet ik het hele dash ombouwen incl de automaat pook en de ECC unit.  :o :o  :o

... of een 850 scharniertje gebruiken.  :eusa_shifty:

Rudy-M

Boven het tankklepjeschakelaar zit de kofferbakschakelaar met een bijhorend lampje in het dashboard (althans, in de C70 wel)...

;D :P :eusa_whistle:

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 07-04-2010 22:11:18
Nou het begon zo:

- Ik had een S70 tankklepje voor mijn auto en wilde daar een nieuw scharniertje voor hebben.  :eusa_dance:
- Onnozel besluit genomen: een nieuw imitatie scharnier; Scantech.  :eusa_think:
- Na 1 jaar: Scharnier stuk, logisch; Scantech.  :eusa_wall:
- Dus ik bestel een nieuw origineel scharnier. Van een S70 want dat is het klepje ook.
- Bij het monteren van het nieuwe scharnier kom ik er achter dat het klepje niet goed dicht wil klappen.
- Een half uur klooien en tot de conclusie komen dat ie met een beetje "kauwgom" kit ook wel dicht wil blijven.
- Ik ben in de veronderstelling dat het nieuwe scharnier niet goed is.
- Vervolgens kijk ik in de tankklep van een V70xc en begin heel hard te lachen. Dat originele scharnier werkt net zo als mijn nieuwe.
- Het palletje van de klep ontgrendeling van een 850 gaat blijvend terug op de portier vergrendeling.
- Het palletje van de klep ontgrendeling van een x70 gaat eventjes terug als je op het knopje van de tankklep drukt.
- Het tankklep scharniertje van een x70 is zo gemaakt dat het klepje iets opengaat.
- Die van een 850 is zo gemaakt dat ie dicht blijft zitten tot je hem opentrekt.
- Om een x70 tankklepje met x70 tankklepscharnier te kunnen gebruiken moet er ook een x70 tankklepslotje in.
- Een x70 tankklep slotje heeft de schakelaar in de deur zitten, ik moet dan de deurbekleding overzetten.  :o
- De deurbekleding van een x70 past niet naast een 850 dash.  :o :o
- Dus moet ik het hele dash ombouwen incl de automaat pook en de ECC unit.  :o :o  :o

... of een 850 scharniertje gebruiken.  :eusa_shifty:

;D
Er zit, niet naar bedoeld, wel enige humor in dit verhaal.
Je begint met een tankklepje, ja waar stopt het?

arjenT5R

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan  :azn:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RNB

Citaat van: razorx op 07-04-2010 22:34:01
Citaat van: -D©©©L- op 07-04-2010 22:11:18
..........
... of een 850 scharniertje gebruiken.  :eusa_shifty:

;D
Er zit, niet naar bedoeld, wel enige humor in dit verhaal.
Je begint met een tankklepje, ja waar stopt het?

Ik vermoed bij een 850 scharnier ;)

Lijkt me wel een redelijke zoektocht geweest waar alle problemen zaten