Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Ok, ik wacht even het verslag + foto's af. Ik ben benieuwd. :)

-D©©©L-

Vandaag even een nieuwe Lambdasonde gemonteerd, de auto opgeruimd en een inspectie gedaan.
Morgen weer een dagje rijvaardigheidtraining op het Politieacademie circuit in lelystad.  :eusa_dance: :eusa_dance:








Maar dit keer natuurlijk met de 422R. Eindelijk kan ik de remmen en het onderstel eens "to-the-limit" (en erover  ;D) testen.



razorx

Ik kan me voorstellen dat je je daar op verheugd.
Veel plezier!

SirRutte

Ik ben er laatst ook geweest, erg leuk zo'n dag :) Zeer sympathieke lui ook daar die agenten, zo ken ik ze helemaal niet :P Zo'n split-mu remproef zoals op je laatste foto vond ik één van de leukste dingen, helemaal met een Iveco Daily ;D

pwassink

Was Idd heel leuk vorige maal, en leerzaam en dat zelfs niet alleen voor ons ..

Kan me nog herinneren dat er een aantal lieden waren die verbaasd waren dat "die ouwe volvo's" zo verrekte hard gingen.   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Zo, vandaag een stalen velg opgehaald. Eens zien of ie wil passen.

dutchguy

En wat gaan wij doen met die stalen velg als hij past?  :eusa_eh:

Thys


-D©©©L-

Helaas, de velg past niet. Bummer.

De 422R draait dagelijks z'n km's en doet dat zonder mopperen. Ik heb er maar eens een nieuwe lambda sonde in gezet (die was meer dan 10 jaar oud) en daarna een oefening "zuinig rijden" gedaan. En ja... het is mogelijk. 1 op 8,9 gemiddeld op LPG inclusief een beetje stadsverkeer.  Meestal zit ik rond de 1 op 7,5. Leuk om te weten, nou snel weer "normaal" rijden.  ;D

Gisteren werd het op weg naar huis ineens warm in de auto. Raar, want de airco stond op standje "diepvries".  En wat ik al verwachtte; de pomp liep niet meer mee. Een volvo airco kennende dacht ik meteen aan een lekke verdamper of ander vaag gedoe met koppelingen. Vandaag even naar gekeken en het bleek simpel. De lage druk schakelaar was deaud. Daarvan had ik er nog 1 in de engelse donor zitten dus dat was snel klaar.  8)

De alarmlichtschakelaar/clignoteur deed al een tijdje moeilijk. Soms wat onregelmatig knipperen enzo. Even opnieuw solderen heeft dit opgelost, en omdat ik toch bezig was ook die van een volvo met 8 meter (!) aanhanger erachter gedaan. En voila... het werkt allemaal weer zoals het bedacht is.

Ik heb de orginele koplampunits uit de engelse donor gehaald en deze gedemonteerd. Het lamphuis zit nu in de vaatwasser om weer mooi schoon te worden. Hierin gaan dan een setje reflectoren van heldere "tuning" lampen en ook het heldere glas gaat ervoor. Ik gebruik daarbij het originele rubber en de originele clips. De ontluchting van de lampen (onderin) word aangesloten op de ventilatie van de ECU box. Samen met een nieuw setje xenon brandertjes gaat dit samenstelsel straks in de 422R.

To-do op korte termijn:

- motorolie wissel + filter
- vervangen van de slangen naar de automaatbak koeler.
- bakolie wissel (50%).
 

Teddy81

Mijn knipperlicht doet ook wel eens raar!
Wat moet ik solderen in die alarmschakelaar? Kun je dat eens toelichten? Heb ik weer een mooi klusje voor morgen! ;)

thnx...

-D©©©L-

De soldeerpunten van het relais dat op het printje zit.

Teddy81

Dacht ik al! Min of meer vergelijkbaar met Abs controller dus! Aangezien ik dat al eens met succes afgerond heb moet dit ook geen probleem zijn! Bedankt!

Ik moet ook nog ff zeggen dat die kleur van je auto fantastisch blijft! Echt mooi!
De 422 wel houden hè?! ;) Hahaha

thnx...

-D©©©L-

... een donor gekocht...  ;D  8)

)()()sT


UserID6342

Ben je ook een sloperij begonnen ? ;D