De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 11-01-2009 19:07:06
Ach, breng hem naar de dealer.. Die zijn altijd nogal schappelijk met hun tarieven.. :eusa_whistle:

Voor een klusje wat ik zelf ook kan, gaat ie echt niet naar de dealer ;)

Citaat van: VolvoDeMio op 11-01-2009 19:43:56
Geluid lijkt het sterkst bij de vacuümpomp. Hoe is de aansluiting van de slang, is de slang goed en zit de pomp goed vast op de kop?

Heb ik gecontroleerd, maar de vacuumpomp zit er goed op. Het geluid is daar niet het sterkst, maar wel ter hoogte van waar de brandstofleiding de 2e cilinder in gaat. Daar is geen lekkage te zien en die gloeibougie zit ook goed vast.

Citaat van: hathu op 11-01-2009 19:57:06
Zal sneller gaan dan je eerste keer. Ze zitten in ieder geval niet vast.  ;D

;D

Dat heb ik ook al gezegd ja. Alleen nog even nieuwe bougiekappen monteren. Zat vanmiddag te denken om te solderen maar dat is niet te doen daar. Ik kijk wel hoe ze eruit zien als ik ze krijg, maar anders fijn met een krimpkous en de groeten :eusa_whistle:

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 20:07:17
Toen mijn vacuümpomp tikte, hoorde ik het ook heel erg in het blok. Ik heb het idee dat er toch iets niet helemaal lekker zit bij de vacuümpomp. Geen slang die niet helemaal lekker zit?

Dat heb ik gecontroleerd maar volgens mij zit dat allemaal prima. Het geluid verandert ook niet alvast gooi je je hele gewicht op het rempedaal. Hij remt ook nog steeds prima :eusa_think:

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-01-2009 20:07:41
Zit er geen lek in je uitlaatspruitstuk of uitlaatpakking?

Dat zou ik dan toch aan de achterkant van het blok moeten horen en niet aan de voorkant?
Met de GLT had ik een lekke pakking+uitlaatspruitstuk maar dat klonk continu sissend, niet bij 1 specifieke cilinder :eusa_think:

VolvoDeMio

Citaat van: VolvoDeMio op 11-01-2009 19:43:56

Geluid lijkt het sterkst bij de vacuümpomp. Hoe is de aansluiting van de slang, is de slang goed en zit de pomp goed vast op de kop?

Dit is een ander geluid dan ik vorige week hoorde. Dit geluid is meer een sis (lucht) geluid; vorige week klonk als een losliggend, meetrillend stukje metaal.


Vetgedrukte blijft nog open staan.

Tweede cylinder...uuuh...gerekend vanaf distributie.... uuuuh  ???

Wat voor geluid geeft stuurbekrachtigingspomp bij onvoldoende niveau (niveau is iig makkelijk te controleren)?

Taranis

De slang zit er goed op en voor zo ver ik heb kunnen zien (looplamp + spiegeltje) is de slang ook nog in goede staat.

Tweede cilinder gerekend vanaf distributie ja...

Stuurbekrachtingspomp was ook mijn eerste gedachte, dat niveau heb ik direct gecontroleerd maar die staat keurig op peil :)

VolvoDeMio

Citaat van: Taranis op 11-01-2009 20:33:25
Heb ik gecontroleerd, maar de vacuumpomp zit er goed op. Het geluid is daar niet het sterkst, maar wel ter hoogte van waar de brandstofleiding de 2e cilinder in gaat. Daar is geen lekkage te zien en die gloeibougie zit ook goed vast.

Gloeibougie wél,....... maar de verstuiver, zit die goed vast?

Verder lijkt het geluid na nog enkele malen luisteren toch echt op lucht. Kan je thv. die tweede cylinder ook iets voelen?

Verder schoot me te binnen dat het losdraaien van de tweede gloeibougie weinig werk is..... om bevestigd te krijgen dat die nog heel is...

Taranis

Citaat van: VolvoDeMio op 11-01-2009 21:51:49
Gloeibougie wél,....... maar de verstuiver, zit die goed vast?

Verder lijkt het geluid na nog enkele malen luisteren toch echt op lucht. Kan je thv. die tweede cylinder ook iets voelen?

Ook de verstuiver heb ik gecontroleerd en die zat ontzettend vast. Ik heb ook gevoeld inderdaad, maar voelde niets. Behalve dan dat het blok goed warm was en ik dus m'n vinger verbrandde >:(

Citaat van: VolvoDeMio op 11-01-2009 21:51:49
Verder schoot me te binnen dat het losdraaien van de tweede gloeibougie weinig werk is..... om bevestigd te krijgen dat die nog heel is...

Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal ik zsm even doen.

VolvoDeMio

Citaat van: Taranis op 11-01-2009 22:03:20
Behalve dan dat het blok goed warm was en ik dus m'n vinger verbrandde >:(

:eusa_silenced:


UserID6342

jekunt wel iets makkelijk controleren, laat de motor lopen en draai tijdens het lopen de brandstofleiding op de 2e verstuiver los... zo kun je al een heel eind uitsluiten waar je het moet zoeken.  Ikzelf denk ook vacuumpomp in deze moet ik eerlijk zijn.

Emiel

Denk dat het brandplaatje van je verstuiver ral is.

Even wat talkpoeder of lekzoekspray rond de verstuiver strooien/spuiten. Mocht ie daar lekken dan zal het gaan borrelen.

Taranis

Uh, wat is een brandplaatje?  :eusa_eh:

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 12-01-2009 16:05:53
Uh, wat is een brandplaatje?  :eusa_eh:

3e hit bij Google images:



Geen idee waar dat ding zit, maar ik heb dan ook geen diesel...
De Tussenpaus

Taranis

Precies, ik werd van Google ook niet veel wijzer  :eusa_doh:

Emiel

Dat is een koperen ring tussen de verstuiver en de cilinderkop.

bastiaan arissen

Niet zomaar een koperen ring is wel hoogte gevoelig ivm met het verkeerd inspuiten! (onder een verkeerde hoek)

VolvoDeMio

Citaat van: Emiel op 12-01-2009 15:38:12
Denk dat het brandplaatje van je verstuiver ral is.

Even wat talkpoeder of lekzoekspray rond de verstuiver strooien/spuiten. Mocht ie daar lekken dan zal het gaan borrelen.

Dat zou mooi zijn. Lijkt me goedkope oplossing!

Taranis

Ik kon zo snel geen talkpoeder vinden, maar ik probeer 't donderdagavond wel even met poedersuiker, moet denk ik ook wel werken :eusa_think:

Vandaag de winterbanden gemonteerd. Sta ik op de remblokken achter te kijken, blijken ze deels afgebrokkeld en zo goed als versleten te zijn :eusa_doh:
Binnenkort even nieuwe remblokjes steken dus. En een V90 achterruitenwisser scoren 8)