Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sem

Citaat van: Teddy81 op 26-11-2010 21:24:12
Citaat van: Sem op 26-11-2010 21:17:04
Citaat van: Teddy81 op 26-11-2010 21:14:40
Of proberen ergens een sloper te vinden en het daar uit te halen. Jeff heeft het ook op die manier gedaan. Maar of je een setje gaat vinden?? ;)

:eusa_whistle: 

Hahaha heerlijk.

Peter, het gaat wel hoor, schijnt wel moeilijk te zijn om eruit te halen. Maar er zijn meerdere mensen die het wel eens vervangen hebben, dus het kan wel.
Volgens mij heeft Jeff het van Arjen850 gekocht ofzo, hij heeft het vervangen bij hem. Misschien eens in zijn blog kijken? ;)

Klopt, Arjen heeft ook gezegd dat het gewoon kan, maar wel met een boel geduld. Mocht het nou heel toevallig zijn dat Jeff dat genoeg heeft.....

Teddy81

Naar aanleiding van wat goede berichten over de veerpootbrug achter had ik ook maar besloten om er eentje te maken. Er zitten behoorlijk wat kraakjes in het interieur dus ik hoopte dat het minder zou worden.
Het resultaat is op zich goed. Ik kan niet zeggen dat de rammeltjes en kraakjes er minder van zijn geworden, maar na ongeveer 2.000km met de veerpootbrug kan ik wel zeggen dat de auto achter wat stabieler aanvoelt. Vooral met verkeersheuvels merk ik echt wel verschil. Het is een goede update dus.

Foto's:
Ik begon met een stang en daarop twee basisplaten gelast die aan de carosserie vast gebout zitten. Eerst maar eens monteren en even rijden.





Dat beviel goed, maar voordat ik de boel heb afgewerkt heb ik toch nog besloten 2 verstevigingsplaatjes aan te brengen. Daarna de boel gelakt, en klaar!!



Nog even een close-up. Ook weer klaar.



:eusa_dance:

Vulk


Teddy81

Citaat van: Vulk op 26-11-2010 22:08:21
Is dat roest? :-\

HAha nee geen roest. Gelukkig niet zeg. ;D

Teddy81

Even van dit topic gestolen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45199.0.html


OK, ik heb eigenlijk nog nooit iemand een achterruitenwisser zien monteren op de achterruit van zijn estate. De wissers van een Renault Clio ken ik, Volvo V90 wisser past ook. Maar een aerotwin wisser op de achterruit had ik nog nooit van gehoord.
Dus ik heb besloten deze even zelf te maken. Terwijl ik bezig was bedacht ik me ineens dat de juiste lengte ook misschien te koop is, maar een beetje klooien is altijd leuk.  ;D

Ik heb de nare eigenschap om mijn achterruitenwisser altijd te maken van een gerecycled voorruitenwisser. Ik vind de achterruitenwisser nooit zo belangrijk (hoewel ik me wel erger aan het feit dat ze nooit goed werken) en ik vervang eigenlijk mijn voorste ruitenwissers altijd voordat ze OP zijn, dus is het rubber vaak nog wel te gebruiken.  :eusa_shifty: Ik sloop dan het rubber uit de oude ruitenwisser, kort het in en stop het in de achterste ruitenwisser. De vorige keer had ik Aerotwins besteld van Bosch en die heb ik nu weer besteld. Nu had ik dus een setje Aerotwins over. Zou het kunnen??

Ja natuurlijk kan het... alles dat in elkaar is gezet, kan ook uit elkaar. Dat is mijn filosofie.  ;D
We beginnen met het volgende:



En de Aerotwin van 53cm lengte die ik hier al uit elkaar heb gesloopt:



De maten die erbij staan zijn de hoeveelheden centimeters die eraf gezaagd/geknipt dienen te worden.
De twee metalen strips zijn voorzien van wat inkepingen aan de uiteinden. Deze vijl je er met een sleutelvijltje weer terug in zodat de plastic uiteinden weer teruggeklikt kunnen worden.
Het is eigenlijk heel erg simpel allemaal.

Het resultaat is als volgt:



Boven de originele Aerotwin van 53cm lengte, daar onder de oude Aerotwin in de nieuwe lengte. Daar weer onder de ugly-ass oude wisser. Ziet er niet uit.  :eusa_dance:

En op de auto, een stuk netter:





Alles bij elkaar nog geen uurtje werk!!!! Ja ik weet het , ik kan ook gewoon een nieuwe wisser kopen achter, maar dit is leuker.  :eusa_shifty:

Gr. Ted

Ik moet nog steeds het armpje een keer opnieuw zwart maken.  :eusa_shhh:

Sem

Citaat van: Teddy81 op 26-11-2010 22:06:30
Naar aanleiding van wat goede berichten over de veerpootbrug achter had ik ook maar besloten om er eentje te maken. Er zitten behoorlijk wat kraakjes in het interieur dus ik hoopte dat het minder zou worden.
Het resultaat is op zich goed. Ik kan niet zeggen dat de rammeltjes en kraakjes er minder van zijn geworden, maar na ongeveer 2.000km met de veerpootbrug kan ik wel zeggen dat de auto achter wat stabieler aanvoelt. Vooral met verkeersheuvels merk ik echt wel verschil. Het is een goede update dus.

Foto's:
Ik begon met een stang en daarop twee basisplaten gelast die aan de carosserie vast gebout zitten. Eerst maar eens monteren en even rijden.

http://lh6.ggpht.com/_TLKKx7-ZT8Q/TLbrrE3LC_I/AAAAAAAAAnU/ocezum18btc/photo%201.JPG

http://lh5.ggpht.com/_TLKKx7-ZT8Q/TLbrro5wVuI/AAAAAAAAAnc/2zBFts2MiSg/photo%203.JPG

Dat beviel goed, maar voordat ik de boel heb afgewerkt heb ik toch nog besloten 2 verstevigingsplaatjes aan te brengen. Daarna de boel gelakt, en klaar!!

http://lh6.ggpht.com/_TLKKx7-ZT8Q/TLhnLYGknXI/AAAAAAAAAnw/372zu0IwbtA/photo%204.JPG

Nog even een close-up. Ook weer klaar.

http://lh6.ggpht.com/_TLKKx7-ZT8Q/TLhnLXosrLI/AAAAAAAAAn0/J-8wiQEw1gU/photo%205.JPG

:eusa_dance:
Zonder dollen Ted, maar uh...  Heeft dat echt zin zo achterin? Zo tussen die bak.. Moet ie niet breder en dan bij die twee andere bouten betrokken worden? Dan kan ik me vooorstellen dat ie torsie voorkomt, maar zo niet. Kan t mis hebben hoor.

Teddy81

En deze nog even snel en dan ben ik er weer klaar mee voor vandaag:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10562.75.html

Dit is van April 2010. De achterlichten zijn nog steeds mooi glimmend.

Ik heb de mijne afgelopen weekend behandeld met yacht lak. Ik moet zeggen het resultaat is echt mooi.
Wel aan aantal opmerkingen. Niet met een roller want dan krijg je allemaal kleine luchtbelletjes. Gewoon een brede kwast met zachte haren gebruiken. Niet te dik opbrengen want dan krijg je druipers, beter is meerdere dunne lagen met tussendoor even schuren.
Laatste tip: Niet onder een boom met bloesem gaan staan want dan ben je een uur bezig met het verwijderen van bloesems uit je verse lak. De lak droogt erg langzaam dus beter zet je je auto in de garage als je het doet of verwijder je de units. Ik heb mijn auto 's avonds de laatste laag gegeven. De volgende dag was het mooi droog. (Heb mijn auto toch maar even in de garage geparkeerd, eerst opruimen en daarna met 1cm speling aan beide kanten de auto naar binnen gemanouvreerd. Ik kon de auto uitkomen door het raam.   )

Mijn conclusie: De lampen glimmen je tegemoet, maar het resultaat is niet vergelijkbaar met nieuwe lampen. Van een afstand lijkt het heel mooi, van dichtbij is (duidelijk) te zien dat er iets anders is aan de lampen, maar misschien ben ik te perfectionistisch. Voor €20,- aan materiaal is het een goed alternatief voor nieuwe lampen en is het het waard om een risico te nemen.
Maar..... het is maar de vraag hoe lang het mooi blijft en of ik ermee door de APK kom.

For future reference, de lampen zijn geschilderd op 24-4-2010

Edit: @The Demon, bedankt voor de tip. Dat normale blanke lak niet goed blijft wist ik namelijk al.  ;D

Bij een verhaal horen natuurlijk ook foto's.

Zo was het origineel. Overigens heb ik MY '96 lampen met een '96 gietmarkering erin. Deze zouden niet moeten verkleuren maar doen dit dus ook gewoon. Maar goed de foto's:





De benodigheden. De roller heb ik dus ingeruild voor een kwast:



Lampje geschuurd:



Eerste laklaag, zie het verschil tussen links en rechts:



Close up van het resultaat:



Zoals jullie kunnen zien, het is de €20,- zeker wel waard. Ik rji weer met glimmende achterlichten en mijn achterliggers kunnen weer zien of ik rem of niet.

Teddy81

Citaat van: Sem op 26-11-2010 22:19:42
Citaat van: Teddy81 op 26-11-2010 22:06:30
Naar aanleiding van wat goede berichten over de veerpootbrug achter had ik ook maar besloten ...blablabla
Zonder dollen Ted, maar uh...  Heeft dat echt zin zo achterin? Zo tussen die bak.. Moet ie niet breder en dan bij die twee andere bouten betrokken worden? Dan kan ik me vooorstellen dat ie torsie voorkomt, maar zo niet. Kan t mis hebben hoor.

Ja.... ik heb echt wel het idee dat het wat doet met de auto waardoor deze stabieler is. En zo zijn er meer hier op het forum die dat idee hebben. Daarbij is hij hetzelfde geconstrueerd als vpb's die verkocht worden, dus..... maar het zou subjectief kunnen zijn. Power of imagination zegmaar. ;D
Met een vpb voor merk je het ook niet als je die erop zet. Maar o wee als je hem gewend bent en je haalt hem eraf, dan voelt je auto aan als een zwabber.

Jack v

mooie updates lekker hé dat klussen :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verburgh

Headlight Restoration Kit van mequiar's had ook goed spul voor je achterlichten geweest ;)

Teddy81

Citaat van: Jack v op 26-11-2010 22:32:18
mooie updates lekker hé dat klussen :eusa_clap:

Ik hou van klussen. Móét altijd bezig zijn!  ;D

Citaat van: HEteE op 26-11-2010 22:38:50
Citaat van: verburgh op 26-11-2010 22:33:43
Headlight Restoration Kit van mequiar's had ook goed spul voor je achterlichten geweest ;)
Headlights - dat werkt dan toch niet aan de achterkant :eusa_doh:

Hahaha, ik ken het ook niet. Had misschien ook gewerkt, maar heb toch wat meer vertrouwen in jacht-lak.

verburgh

Citaat van: HEteE op 26-11-2010 22:38:50
Citaat van: verburgh op 26-11-2010 22:33:43
Headlight Restoration Kit van mequiar's had ook goed spul voor je achterlichten geweest ;)
Headlights - dat werkt dan toch niet aan de achterkant :eusa_doh:
Heb jij het geprobeerd? lees nou eerst eens op het forum van meguiars daar staat voor alle Kunststof lampen, en bij mij heeft het ook mooi gewerkt.

elianmars

Mooi plekje voor de Parrot!  :eusa_clap:

Teddy81


razorx

#44
Ik zal je topic met interesse volgen.

Ik zie dat je zaken met veel oog voor detail en zorg aanpakt. Heerlijk.

Even een vraagje over die Alradite: Zijn daar nog varianten in en welke heb je gebruikt voor je kunstofherstel?
Het zelfde geldt voor de lijm die je hebt gebruikt om metaal op kunststof te lijmen. Welke heb je gebruikt?

Het lijken suffe vragen, maar een het juiste product kan het hele verschil maken.
Ennuh ik heb het idee, dat jij over een goede materiaalkennis beschikt.

Groeten,
Yits.