Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342



De rest van de foto's heeft Maarten inmiddels al, kan hij zelf even kijken wat er geplaatst word maar hier zijn we geĆ«indigd.  Motortje hangt op zijn rubbers en zit vast geschroefd erop.  Zojuist DP opnieuw gelast en aangepast en kan er morgen ook weer onder.

Nu kapot moe op de bank met een cola ??  Morgen verder !

solidnmgn

Mooi werk heren.

Succes straks met Broemmmmm!!!!!..
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

arjen850


StefanCJ


arjen850


volvobug

Hiep Hiep Broemmmm!!! Knap werk weer en fijn voor Maarten. Dirk zal nog wel schone handen hebben, kan die ff een filmpje maken?  :evil:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342



Dit is dus de 1e run !  Motortje loopt nu al veel rustiger en is echt heel snel.  Kan ook niet anders want we hebben het geintje al eerder geflikt bij Martin en dit is gewoon een kopie er van, dus snel ;D ;D.

marrrcel


UserID6342

Het lijkt allemaal maar 'ff', maar geloof me er zitten zat uren in om het voor elkaar te krijgen zoals nu....

scania164


Marty__Mouse

#655
Jaaaaaa!!!

Nog even een reactie van mijzelf dan...  ;D
Vanavond druk geweest met verjaardag vieren dus net pas weer thuis..

Dirk en Arjen hebben echt geweldig hard gewerkt! Gisteravond waren ze al een heel eind en vanmiddag ben ik even die kant op gereden om te zien hoe het ervoor stond.. Toen werd er nog erg hard gewerkt en had ik niet gedacht dat ze hem vandaag al klaar zouden krijgen!

Er is echt heel veel gebeurd.. Naast het ander blok is er van alles meteen vervangen
- Downpipe gerepareerd en opmaat gemaakt evenals het plaatsen en verlengen van nieuwe lambdasensoren
- De koppeling, drukgroep en keerringen e.d. (Ik had tevens een gebruikt dualmass vliegwiel gekocht maar deze bleek helaas niet in een hele goede staat, dus is de oude toch hergebruikt)
- De carterventilatie is allemaal vervangen voor nieuw
- Zo'n beetje alle pakkingen zijn allemaal vervangen
- Distributie en waterpomp is vervangen voor nieuw
- LMM is vervangen voor nieuw
- De pas driekwart jaar oude penbobines zijn omgezet samen met nieuwe bougies

En nog veel en veel meer!
Petje af hoor jongens, echt top!

Rond 16.00uur kreeg ik het eerste filmpje met een draaiende motor!
Na test rijden is het e.e.a. goedgekeurd en ben ik richting Apeldoorn gegaan om de auto weer op te halen.

Dus toen richting huis! Rijdt direct compleet anders dan ik gewend was.. Hele karakter van de auto is anders, rijdt anders, klinkt anders en lijkt veel grotere stappen te nemen nu.. En met meer vermogen is dat ook het geval natuurlijk! De downpipe klinkt mooi zonder irritant te zijn.. Motortje loopt heerlijk mooi! En schakelen gaat ook merkbaar soepeler.. Koppelingspedaal gaat boterzacht..

Komende tijd alles even goed in de gaten houden. Water- en oliepeil even in de gaten houden kijken of er nog dingen zijn die zicht aandienen en dan genieten!

Het enige puntje is de ABS storing die nog altijd aanwezig is.. De controller heb ik gesoldeerd terug gekregen van Thuur dus die is in principe gewoon goed. De storing moeten we nog uitlezen daar was nu geen mogelijkheid voor maar dat komt ook goed.. En dan zien wat het toch kan zijn wat die verrekte storing veroorzaakt..

Als je rijdt dan schokt/pulseert het rempedaal en ratelt de ABS pomp. Wanneer het ABS lampje gaat branden is dit probleem weer weg (Wanneer de auto zegmaar in de ABS noodloop gaat). Het gekke is alleen dat ie dat pas doet zodra je even flink gasgeeft.. Als je de auto start en rustig blijft rijden gaat de storingslamp van de ABS niet branden (ook niet bij 60-80 kmh) en blijft het rempedaal trillen bij elke keer dat je remt. Pas als je dan een keertje wat vlot doortrekt (ook al is het maar tot 50kmh) gaat het lampje branden en doen de remmen het weer normaal.. Dus puur het vlotte optrekken zorgt daarvoor.. Heel vreemd.. Wellicht herkenbaar voor iemand , maar we moeten dus nog even uitzoeken wat dat veroorzaakt..
Maar ook dat zal uiteindelijk goed gaan komen!

Het belangrijkste is nu dat er een heel fijn torretje in de auto ligt waar ik hopelijk nog jaren plezier van ga hebben!

Zodra de ABS storing is opgelost wordt de auto gechipt en daarna wordt de gasinstallatie helemaal onder handen genomen en dan gaat het nog grotere genieten beginnen!

Maar nu al helemaal blij!

Top werk Dirk & Arjen!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Nog even wat sfeerfoto's die gisteren zijn gemaakt:










When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

)()()sT

Mooi werk mannen! En nu jij genieten!
Zal vast ergens staan maar heb je nu ook een T5 turbo erop?

UserID6342

@Joost: Ja, er is een compleet V70N T5 blok ingekomen wat slechts 77 d miles heeft gelopen dus een 123 dkm heeft gedraaid. inclusief de blauwe injectoren en turbo er van.  Dus alles is nu HPT uitgevoerd, behalve de software maar die word ook aangepast net zoals Martin met de XC heeft gedaan door Fasttech en draait straks na aanpassing minimaal 272 wiel PK's.

De ABS storing ben ik niet blij mee en moet ik nog even verder naar zoeken, maar het is wel een vreemd iets....  Het volgende; de ABS komt gewoon goed door zijn zelftest heen (ging gisteren ook perfect) en op de raarste momenten gaat hij dus in de noodloop.  Dan remt de auto dus perfect zonder pulserend pedaal.  Alles is nieuw qua ABS, controller is gesoldeerd door Thuur dus goed.  Wielsensoren zijn nieuw dus ook goed (anders zou hij ook niet door de zelftest heenkomen).  Wat overblijft voor mij als verdachte is of de ABSpomp zelf, of de schakelaar die op de rembekrachtiger zit want die heb ik beide nog niet vervangen, heb ik / hebben we ook niet liggen helaas voor een auto met canbus :(.

Hoop dat iemand van het forum mij hier verder mee kan helpen waar nu te zoeken.  Na aanpassing van de fusees staan de sensoren keurig recht boven de tandkransen op de aandrijfassen en is dus goed, ook hier geld anders zou hij ook niet door de zelftest van het ABS systeem heenkomen.  Maarten komt straks hierheen, eerst maar eens uitlezen en kijken wat voor storing hij geeft op het ABS systeem.

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Sbv

Zit er geen verschil in het aantal tanden op de ABS krans ? bijv 1 of 2 meer/minder ? Ik denk even hard op