Tracs inbouwen

Gestart door PZ, 08-03-2003 15:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan1989

Dank voor de toevoeging, maar dat is al vaak zat verteld :)

konniekip

Citaat van: Marijn Degens op 03-03-2016 13:41:32
Citaat van: PZ op 08-03-2003 15:10:23
Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra


Tenzij het echt als hobby project dient, niet doen. TRACS is echt compleet waardeloos. :eusa_naughty:
idd, als ik zou moeten zeggen echt een smet op onze wagens. het meest nutteloze. Zelfs de antennedown schakelaar is nog nuttiger.

cornelis-b

Citaat van: Marijn Degens op 03-03-2016 13:41:32
Citaat van: PZ op 08-03-2003 15:10:23
Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra


Tenzij het echt als hobby project dient, niet doen. TRACS is echt compleet waardeloos. :eusa_naughty:

Ben ik niet met je eens, zet twee auto's naast elkaar op een gladde weg ( sneeuw ) een Volvo met tracks en een auto zonder maar wel een voorwiel aandrijver. Ik kwam gewoon weg en mijn buurman met zijn Renoit niet.

Je moet er geen wonderen van verwachten maar om het compleet waardeloos te noemen vind ik te ver gaan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70 classic

Citaat van: cornelis-b op 03-03-2016 16:57:45
Citaat van: Marijn Degens op 03-03-2016 13:41:32
Citaat van: PZ op 08-03-2003 15:10:23
Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra


Tenzij het echt als hobby project dient, niet doen. TRACS is echt compleet waardeloos. :eusa_naughty:

Ben ik niet met je eens, zet twee auto's naast elkaar op een gladde weg ( sneeuw ) een Volvo met tracks en een auto zonder maar wel een voorwiel aandrijver. Ik kwam gewoon weg en mijn buurman met zijn Renoit niet.

Je moet er geen wonderen van verwachten maar om het compleet waardeloos te noemen vind ik te ver gaan.

Het is en blijft (net als t awd systeem van Volvo) een wegrijd hulp.
Met tracks rem je t slippende wiel waardoor t wiel wat meer grip heeft vermogen kan overbrengen op de grond.

grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Berserk-Volvo

Sorry voor de afwezigheid. Had een enorm hectische tijd en nu eindelijk weer tijd voor de roffel...
Moet mij even opnieuw inlezen in het topic maar wegens omstandigheden geen tijd gehad om aan de Tracs te werken.
Zat Oa een roadrit door Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Liechtenstein tussendoor.
Van het weekend op mijn gemak de carterontluchtings pot en toebehoren vervangen inclusief een zooi vacuüm slangetjes die poreus of gescheurd waren.
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Piet

Citaat van: cornelis-b op 03-03-2016 16:57:45
Citaat van: Marijn Degens op 03-03-2016 13:41:32
Citaat van: PZ op 08-03-2003 15:10:23
Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra


Tenzij het echt als hobby project dient, niet doen. TRACS is echt compleet waardeloos. :eusa_naughty:

Ben ik niet met je eens, zet twee auto's naast elkaar op een gladde weg ( sneeuw ) een Volvo met tracks en een auto zonder maar wel een voorwiel aandrijver. Ik kwam gewoon weg en mijn buurman met zijn Renoit niet.

Je moet er geen wonderen van verwachten maar om het compleet waardeloos te noemen vind ik te ver gaan.

Ik snap al dat negatieve over de TRACS ook niet zo goed.
In het dagelijkse leven in Nederland heb ik totaal geen negatieve invloeden van het systeem.
Maar op de weg richting Stubeier gletscher met stevige hellingshoeken was ik toch 1 van de weinigen die, zonder kettingen, er mee bovenkwam na een verse sneeuwval.

leons850

Citaat van: Piet op 09-05-2016 12:11:58
Citaat van: cornelis-b op 03-03-2016 16:57:45
Citaat van: Marijn Degens op 03-03-2016 13:41:32
Citaat van: PZ op 08-03-2003 15:10:23
Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra


Tenzij het echt als hobby project dient, niet doen. TRACS is echt compleet waardeloos. :eusa_naughty:

Ben ik niet met je eens, zet twee auto's naast elkaar op een gladde weg ( sneeuw ) een Volvo met tracks en een auto zonder maar wel een voorwiel aandrijver. Ik kwam gewoon weg en mijn buurman met zijn Renoit niet.

Je moet er geen wonderen van verwachten maar om het compleet waardeloos te noemen vind ik te ver gaan.

Ik snap al dat negatieve over de TRACS ook niet zo goed.
In het dagelijkse leven in Nederland heb ik totaal geen negatieve invloeden van het systeem.
Maar op de weg richting Stubeier gletscher met stevige hellingshoeken was ik toch 1 van de weinigen die, zonder kettingen, er mee bovenkwam na een verse sneeuwval.


Als het met je 850R was, jij hebt sper toch? ;)
Dat ging mij afgelopen wintersport ook niet lukken, ondanks nieuwe winterbanden en echt veel beleid.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hendrix

#22
Heb net ook een donor auto met tracs op de kop getikt (T5 2.0 waarvan het blok al is omgezet naar een 2.3L, helaas wel blok weer opgeblazen / vast of iets anders) voor 200 euries.

Helaas was er al het nodige uit gesloopt (zoals de gechipte ECU en de turbo e.a.) maar.... de hele remmerij en toebehoren met tracs zit er nog compleet in.

Aangezien ik in Finland woon is TRACS misschien niet zo waardeloos, wij hebben hier veel sneeuw (soms  :P) en dan is het denk ik toch wat makkelijker wegrijden, en met nadruk zeg ik wegrijden, voor iets anders is het ook echt niet geschikt geloof ik  :P kan i.i.g. wel mijn spijkerbanden sparen, elke keer doorslippen op asfalt kost weer een paar spijkers  8)

Maar ik zal eens zien hoeveel werk het is om dit om te zetten. Nog adviezen van diegene die dit al eens gedaan hebben?

De groeten uit het van muggen vergeven binneland van Finland   :P


KIM

Technisch gezien moet je TRACS uitschakelen bij gebruik van winterbanden. Deze ontlenen hun grip bij de gratie van slip: Iets dat TRACS juist weer niet toelaat.
Ik weet niet hoe dat is voor spijkerbanden?

Hendrix

#24
Citaat van: KIM op 09-07-2016 12:19:28
Technisch gezien moet je TRACS uitschakelen bij gebruik van winterbanden. Deze ontlenen hun grip bij de gratie van slip: Iets dat TRACS juist weer niet toelaat.
Ik weet niet hoe dat is voor spijkerbanden?

zoals gezegd, spijkerbanden verliezen hun spijkers bij slip (op asfalt). Slip voorkomen is juist waarom de spijkers erin zitten, zie het als de stok met de spijker aan het eind bij een prik-slee, dan wil je ook niet dat de spijker slipt maar meteen vast in het ijs prikt. Spijkers in de banden zijn dus voornamelijk om grip te houden bij "dark Ice" waar je in Nederland met een gewone winterband ook absoluut geen grip hebt.

Dus denk ik dat de tracs er voor zorgt dat de levensduur van mijn spijkerbanden toeneemt, met name omdat dit verlies van de spijkers voornamelijk plaats vindt bij het weg rijden, daar waar tracks nog enigzinds nuttig is.....dus..... ;)

T5turbo

Watje.  ;D

Woon hier alweer 10 jaar en echt nog nooit op spikes gereden en echt nog nooit problemen gehad.
Integendeel.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Hendrix

Citaat van: T5turbo op 09-07-2016 15:37:30
Watje.  ;D

Woon hier alweer 10 jaar en echt nog nooit op spikes gereden en echt nog nooit problemen gehad.
Integendeel.  :eusa_whistle:

Hee Sjoerd, alles goed?  waar jij woont en rondrijdt, hebben ze nog nooit echt veel sneeuw gezien natuurlijk, is het westelijk laagland, beetje als nederland dus  ;D ;D ;D

Mijn spijkerbanden zijn mijn eerste winterbanden ooit (door mijn schoonmoeder betaald toen ik nog in nederland woonde) dus ik heb geen idee hoe kitkarengat rijden.. ;D 8)

pcpg.janssen

Volgens Dirk is het niet gek lastig:

Citaat van: Dirk342 op 03-12-2015 21:38:28
Schakelaar, pomp en controller overzetten en je hebt tracs.  Meer is het niet, kabels onder de kap zijn hetzelfde en de kabel voor de schakelaar ligt er al ;D

ABS pomp met controler omzetten zal je een uurtje kosten (als alles goed los gaat).
Daarna remmen ontluchten in een half uur. En dan in 2 minuten de knop erin zetten.

Ik wil TRACS ook nog eens inbouwen, maar dat is meer omdat het een optie was op mijn auto en ik alle opties wil hebben  :eusa_whistle:

maruska

#28
/off
je wil alle opties hebben ? dat past niet ;D (uit ervaring...)
//off
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Check bij ombouw ook even de aansluiting van je remsysteem.
Bij auto's met TRACS is het remsysteem voor/achter gescheiden, bij auto's met alleen ABS is de scheiding volgens mij diagonaal.