Is dit waar het geluid vandaan komt?? - Deel IIZoals ik al schreef was de ashoes vlak naast het metalen ringetje afgescheurd / doorgesneden. Ik heb niet veel met de auto gereden de afgelopen dagen, maar na een ritje van een half uur toch snel weer even onder de auto gekeken of er geen vet in de rondte was geslingerd. Dat was (nog) niet het geval gelukkig

Zoals geadviseerd door V70geRwin heb ik er nu even een ty-wrap omheen gedaan (zie foto) en hoop ik er nog zo'n zes a zevenhonderd kilometer mee door te rijden alvorens ik de hele ashoes wil vervangen (daar later meer over: vragen, ervaringen, foto's, etc).

Met de ty-wrap zit de ashoes nu wat steviger. Nadat ik m erom had gedaan en hem naar rechts probeerde te schuiven 'plopte' hij (na wat kracht te zetten) los. Gelukkig 'plopte' hij ook weer goed vast toen ik m naar links schoof. Als ik er dus niet te hard aan trek zit ie prima

En zolang er niet teveel druk op de ashoes komt tijdens het rijden (had niet het idee dat dat het geval is) dan denk ik dat ie wel even blijft zitten.
Meer geluiden uit de dierentuinMaar... Ik ben nog niet eens klaar met het ene vreemde geluid of er komt alweer een nieuwe om de hoek kijken!

Dit keer van de koppeling.... De auto had de hele dag stil gestaan, de zon stond er vol op en toen ik hem in zijn achteruit zette en even goed gas gaf terwijl ik de koppeling op liet komen hoorde ik een geluid alsof iemand een stoel verschoof. Een soort piep of gekraak.
Ik ben natuurlijk meteen gaan zoeken en kwamen o.a. deze thread tegen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17916.0.html Dit lijkt redelijk op wat ik heb, en klinkt op zich geruststellend, maar omdat ik nog geen fijn gehoor voor zulke dingen heb ontwikkeld heb ik er ook even een prachtige video van gemaakt. Het beeld is een close-up van mijn dashboard, en rond seconde 15 hoor je het gepiep:
https://youtu.be/EsqSbz1p8uU Mocht iemand (of misschien zelfs dennis850) het videootje hebben gezien en mij gerust kunnen stellen dan wel waarschuwen over wat er komen gaat dan hoor ik het graag!