De handen maar weer eens uit de mouwen

Gestart door M a r c, 21-09-2005 10:02:48

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: pwassink op 18-06-2007 13:37:38
Citaat van: M a r c op 18-06-2007 13:25:56
Over remmen gesproken.... net mijn nieuwe remschijfjes binnen; gewoon 302mm maar wel met een aluminium hart.

Wat is nu het voordeel hiervan, gewichtsbesparing etc is wel duidelijk maar hoe gaat het met de warmte ? 

Ik heb altijd het idee gehad dat een behoorlijk deel van de remschijf-warmte ook via de naaf / velg weggevoerd werd. Nu geleid alu wel behoorlijk warmte maar het is ook een stuk dunner en dat levert weer wat meer geleidingsweerstand op lijkt mij ..

Er is natuurlijk ook wel een voordeel aan schijven die vlotter opwarmen maar leg es uit ?

Vooral het gewicht is een groot voordeel, maar daarnaast voert het alu-deel ook warmte af die door remschijven en wiellagers gegenereert wordt. Ik vind ze vooral mooi....  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 18-06-2007 13:40:49
Ik vind ze vooral mooi....  ;D

Een BBK staat nog veeeeel mooier ;)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Citaat van: Eugene op 18-06-2007 13:42:19

yep, maar die moet er eerst eentje onder mijn ander projectje  ;D Die het momenteel overigens zonder ramen moet doen...  8)

info@europeantuning.nl

pwassink

Ik vind ze vooral mooi....  ;D

Mooi zijn ze zeker .. dat had ik nog nie gezegd ..

Bedankt voor de uitleg ook ..

( ook onder het mom van een domme vraag is degene die je niet stelde.. )   :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Citaat van: M a r c op 18-06-2007 13:45:52

yep, maar die moet er eerst eentje onder mijn ander projectje  ;D Die het momenteel overigens zonder ramen moet doen...  8)

De CTF 330mm set komt daar onder neem ik aan?

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Over remmen gesproken.... net mijn nieuwe remschijfjes binnen; gewoon 302mm maar wel met een aluminium hart.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVWUK6DO.jpg

ik vond de klauw die erop komt indrukwekkender dan de schijfjes.  ;D

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 18-06-2007 13:51:46

Die willen we zien dan  8)

M a r c

Citaat van: Ludo op 18-06-2007 13:51:46

Ludo bedoelt de 8-pot die op mijn 'racer' komt. Op mijn T-5R blijven voorlopig gewoon de originele klauwen met deze 302mm schijfjes.  8)  Zal misschien straks wel even een nieuw topicje openen over die 'racer'. In "Tuning" uiteraard, dan heeft Maikel weer wat te verplaatsen  ;) (geintje)  ;D

Bedenk me net dat we trouwens nog niet klaar zijn.... want regelmatig trekt ie 'm door de koppeling heen  :eusa_think:  Dus daar moet dan ook nog maar een keer een nieuwe in. En zo blijf je bezig...  :angel:

info@europeantuning.nl

M a r c

Toch weer even een update, laatste resultaat (SAE pk aan de wielen) op de vermogensbank na een paar kleine aanpassingen:

De originele koppeling is inmiddels te zwak geworden en zal vervangen worden door een zwaardere versie.

info@europeantuning.nl

Enno

Marc,

Waarom loopt ook bij jou de AF ratio naar beneden naar een waarde van rond de 12...?

Is dit zo geprogrammeerd....? of hoort het niet zo?

ben wel benieuwd naar je antwoord.

M a r c

Citaat van: Enno op 09-09-2007 13:07:37
Marc,

Waarom loopt ook bij jou de AF ratio naar beneden naar een waarde van rond de 12...?

Is dit zo geprogrammeerd....? of hoort het niet zo?

ben wel benieuwd naar je antwoord.

jawel, dat hoort zo. Een turbomotor heeft extra benzine nodig om te koelen (gecomprimeerde lucht is veel warmer), een atmosferische motor zoals de jouwe zou veel te rijk lopen.

info@europeantuning.nl

Enno

die van mij loopt ook erg rijk volgens mij...

Misschien is het wel de reden van de hoge KM-stand die ik heb. Maar ik kreeg er gisteren wel een opmerking over.

Oele

Hoi Marc,

Ik weet niet hoe precies de AFR meter is die gebruikt is in Goes, maar vanaf 6000 toeren gaat het helemaal mis zo te zien...

Volgens mij moet je onder de 12 blijven toch? Wat is er mis?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

JCviggen

Citaat van: Oele op 09-09-2007 22:05:43
Hoi Marc,

Ik weet niet hoe precies de AFR meter is die gebruikt is in Goes, maar vanaf 6000 toeren gaat het helemaal mis zo te zien...

Op zich is het wel de bedoeling dat je bovenin wat armer gaat draaien omdat je gewoon minder tijd hebt om't mengsel te laten verbranden wegens de snelheid van de zuigers, en armer mengsel brand wat sneller (tegelijk ook meer voorontsteking)
Bij piek koppel het rijkst en minst voorontsteking.

Voor de EGT's is het niet goed maar echt problematisch op korte termijn is het niet imho. Zou wel wat aan gedaan moeten worden. Zit er al een Walbro pomp in Marc? Je hebt grotere injectoren nodig anyway want 99.9% IDC is niet lekker.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Joachim1

Citaat van: JCviggen op 09-09-2007 22:30:08
Citaat van: Oele op 09-09-2007 22:05:43
Hoi Marc,

Op zich is het wel de bedoeling dat je bovenin wat armer gaat draaien omdat je gewoon minder tijd hebt om't mengsel te laten verbranden wegens de snelheid van de zuigers, en armer mengsel brand wat sneller (tegelijk ook meer voorontsteking)
Bij piek koppel het rijkst en minst voorontsteking.

Voor de EGT's is het niet goed maar echt problematisch op korte termijn is het niet imho. Zou wel wat aan gedaan moeten worden. Zit er al een Walbro pomp in Marc? Je hebt grotere injectoren nodig anyway want 99.9% IDC is niet lekker.
kakt je  vermogen dan niet een stuk in?