RRRRR_Ramon's belevenissen

Gestart door RRRRR_Ramon, 20-11-2005 01:06:54

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Ludo op 20-11-2007 22:49:38
Citaat van: RRRRR_Ramon op 20-11-2007 22:38:15
Bij bijna alle bedrijven te horen gekregen dat een deel revisie/vervanging van kapotte onderdelen niet aan te raden is omdat vaak de rest dan binnen afzienbare tijd ook aan de beurt is ...

dit komt bij mij zowat hetzelfde over als dat je een kapotte band krijgt, dat je de hele auto maar moet vervangen.
maar goed, het is jouw keuze.  :D

Dat gaat wel érg ver, Ludo. Laten we het dan maar bij de velg houden  :P

¤Gea¤

Als de asbak vol is kopen we ook een nieuwe auto ;D

RRRRR_Ramon

Citaat van: ¤Gea¤ op 20-11-2007 22:54:33
Als de asbak vol is kopen we ook een nieuwe auto ;D

Nou dan kan ie nu wel weg, die zat vol hoor Gee!!  ;D :eusa_whistle:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ludo op 20-11-2007 22:49:38
Citaat van: RRRRR_Ramon op 20-11-2007 22:38:15
Bij bijna alle bedrijven te horen gekregen dat een deel revisie/vervanging van kapotte onderdelen niet aan te raden is omdat vaak de rest dan binnen afzienbare tijd ook aan de beurt is ...

dit komt bij mij zowat hetzelfde over als dat je een kapotte band krijgt, dat je de hele auto maar moet vervangen.
maar goed, het is jouw keuze.  :D

Ik begrijp het wel Ludo, maar dat blauwbekken langs de kant van de weg is me niet goed bevallen en het komt altijd zeer ongelegen. We hebben de auto gewoon ook nodig. Maar het kan allemaal nog veranderen als de Boer (of iemand anders) iets anders simpels vind.

Dit is inderdaad onze keuze, maar ik waardeer je aanbevelingen en tips zeer zeker wel! We hebben er ook echt wel over nagedacht, maar dit is de veiligste oplossing en hopelijk voor meer jaren en dat telt ook mee.  :)

¤Gea¤

Wil je gaan proberen om het op een andere manier op te lossen heb je tijd, ruimte, kennis en extra auto's nodig. We hebben geen tijd, geen ruimte en kunnen de auto eigenlijk niet missen. Kennis hebben we genoeg hier op het forum, maar al met al een hele klus. Met het risico dat je toch na veel werk geld en tijd moet besluiten om een gereviseerde bak te plaatsen. Over 5 weken mag hij weer mee naar Oostenrijk en dan moet tie wel rijbaar zijn.

Ludo

ik kan me heel goed voorstellen dat je voor zekerheid wil gaan, zeker als je de auto niet kan missen.
en misschien denk ik er ook wel té simpel over, maar ik stel me gewoon vragen.
er is een diagnose gedaan door de dealer, en het blijkt dat de solenoid(s) hier de oorzaak zijn.
er van uit gegaan dat die diagnose correct is (dit is simpel vast te stellen), vraag ik me af wat er verder kapot kan gaan met de bak als enkel deze solenoid(s) vervangen worden.
in mijn ogen niks, want als de solenoid(s) niet werken, doet de bak niks, net als nu. (er zijn wel inkomende signalen maar geen uitgaande)
méér risico zit er volgens mij dus niet aan verbonden.

vergeet ook niet dat je met een probleem als dit, maar op enkele plaatsen terecht kan, want niet iedereen wil/kan aan een automaat beginnen werken.
een soort 'alleenrecht' voor zulke bedrijven dus!.

ief

Ok, en nu de oplossing Ludo?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

mehn

Ramon kennende gaat ie nu laten doen wat Ludo ook zou doen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

¤Gea¤

Naar bed, en morgen een afspraak bij de Boer maken ;D

Ludo

Citaat van: ief op 20-11-2007 23:42:33

wat ik zou doen in dit geval?.
de auto staat nu nog bij de dealer?.
die zou ik vragen of ik mocht zien wat de systeemtester aangeeft, na alle onderdelen apart aan te sturen.
duid die daadwerkelijk de solenoids aan als boosdoener, zou ik enkel die vervangen door een nieuw exemplaar.
daar zit volgens mij geen verder risico aan verbonden.

Misha

Citaat van: Ludo op 20-11-2007 23:50:10

die zou ik vragen of ik mocht zien wat de systeemtester aangeeft, na alle onderdelen apart aan te sturen.
duid die daadwerkelijk de solenoids aan als boosdoener, zou ik enkel die vervangen door een nieuw exemplaar.

Ik persoonlijk ook.

Het is immers niet zo dat de automaatbakken hier elke week of na 3 ton standaard de geest geven, dus ik zou het risico -voor zover van toepassing- zeker wel durven nemen.

Heb trouwens van 3 verschillende bedrijven vernomen, dat ze liever niet spoelen als er niet echt een indicatie voor is.
1 dealer, 1 universeel bedrijf en een revisiebedrijf.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Garfield

Ramon, succes met je automaat en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Als kersverse eigenaar van ook een diesel-automaat met 300k+ op de teller volg ik dit soort verhalen natuurlijk met argusogen :-)
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

RRRRR_Ramon

Citaat van: Misha op 21-11-2007 17:39:18
Citaat van: Ludo op 20-11-2007 23:50:10

Ik persoonlijk ook.

Het is immers niet zo dat de automaatbakken hier elke week of na 3 ton standaard de geest geven, dus ik zou het risico -voor zover van toepassing- zeker wel durven nemen.

Heb trouwens van 3 verschillende bedrijven vernomen, dat ze liever niet spoelen als er niet echt een indicatie voor is.
1 dealer, 1 universeel bedrijf en een revisiebedrijf.

Auto gaat zaterdag naar de Boer in Staphorst en in de loop van de week beginnen ze eraan. Kreeg niet helemaal de garantie dat ie eind volgende week klaar is, maar hij ging z'n best doen.

Uiteraard beginnen zij ook met testen en een diagnosestelling en mocht het toch iets anders zijn dan hoor ik dat en kan ik altijd nog beslissen.

De symptomen die ik door de telefoon heb uitgelegd aan de Boer leverden het volgende op: mogelijk is het deksel ingesleten doordat er een lagering uitligt. Het hele spul schuift dan op waardoor er geen druk opgebouwd kan worden en de bak dus niet meer aangrijpt. Dit komt vaker voor bij de AW50-42 aldus de Boer.

Wanneer dit het geval is zit er veel slijpsel in de bak en mogelijke resten van het kapotte lager. Het is dan verstandiger om volledig te reviseren en dat vind ik ook. Waarschijnlijk heeft de rest dan al geleden onder de metaaldeeltjes in de bak en dat kan verstoppingen veroorzaken alsmede verdere schade.

Ik ben zelf geen voorstander van een reparatie van alleen een enkele solenoid of bijvoorbeeld alleen de koppelomvormer omdat je bij deze kilometerstand gewoon meer problemen kan gaan verwachten. Nog een keer zoveel uitgeven aan arbeidsloon heb ik geen zin in, ik wil er voor meerdere jaren of liefst voor altijd vanaf zijn nu.

Citaat van: Garfield op 21-11-2007 20:31:56
Ramon, succes met je automaat en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Als kersverse eigenaar van ook een diesel-automaat met 300k+ op de teller volg ik dit soort verhalen natuurlijk met argusogen :-)

Ze zijn niet allemaal hetzelfde hoor, de ene bak gaat nooit stuk en de andere 2 keer. Geen zorgen joh!

elianmars

Maar tijdens de laatste flush zat er toch bijna geen slijpsel op de carterplug?  :eusa_think:

mehn

Klopt. Als er iets mis is met de bak moet dat na de flush gebeurd zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: