RRRRR_Ramon's belevenissen

Gestart door RRRRR_Ramon, 20-11-2005 01:06:54

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ludo op 23-11-2007 22:26:34
Citaat van: Rudi op 23-11-2007 22:23:04
En waarom gaat niemand op die opmerking van mij in vwb die oliekoeler?Ik vond hem best intellectueel en bevat zeker een kern van waarheid voor laten we zeggen 30%?

als je bak steeds onder zware belasting gebruikt word, is dat zeker een aanrader.
maar voor normaal gebruik, overbodig.

En wanneer de bak soms zwaar(der) belast wordt, wat dan? We hebben een caravan (ca.1300 kg) en dan wordt de bak volgens mij niet constant zwaar belast, bij vlakke weg of licht glooiend zal de bak niet zo zwaar belast worden volgens mij. We rijden ca. 4000 km van de 30.000 per jaar met de caravan.

Bij het dagelijks gebruik rijden we niet extreem, soms een keer doortrekken en een kickdown maar we zijn geen linkerbaanraggers ofzo. Ook de topsnelheid van de V70 is mij niet bekend, 1 keer 170 aangetikt op de GPS.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ludo

Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-11-2007 22:34:03
Bij het dagelijks gebruik rijden we niet extreem, soms een keer doortrekken en een kickdown

dat bedoel ik dus.
dan is een extra koeler overbodig, het standaard systeem is hiervoor voldoende toereikend.
en voor die keer per jaar zal het ook niet veel uitmaken, mits goed gebruik in moeilijkere omstandigheden voor iets langere tijd.

RRRRR_Ramon

Maar goed, morgen gaat de auto naar de Boer. Hij zou er dinsdag ofzo aan beginnen en dan zou die proberen hem eind volgende week klaar te hebben, maar dat kon hij niet garanderen.

Laat ie maar goed maken, ik heb geen haast.  ::)

Turbo-Geek

CiteerStaat al meer dan 5 maanden in backorder

Tijd voor een andere dealer want die snapt er niks van .... Ik heb een koeler en onlangs heeft Hooftman er nog een besteld om te vergelijken vwb de onderdelen want die koeler set is gewoon NIET compleet af fabriek en is NIET te monteren zoals ze hem aanbieden.
Volvo Zweden kwam met de verklaring dat ze er te weinig van verkochten en het produkt niet meer gaan aanpassen, so how's that for lousy service.
Gelukkig liet de prima service van Hooftman mij NIET in de steek en heb ik inmiddels de overige delen en ga dat ding proberen te monteren.

Maar eh backorder ? Dan doen ze iets fout bij je dealer want hier is hij binnen 1 week binnen (welliswaar niet compleet maar zo is de kit tegenwoordig).

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

edenmartina

Ramon hebben ze de K5 wel doorgemeten?
Als deze stuk gaat draaien je primaire en je secundaire rembanden door elkaar, waardoor je koppelomvormer te weinig druk gaat leveren en daarom de statoras niet meer draaid!!!!

RRRRR_Ramon

Citaat van: edenmartina op 23-11-2007 23:04:56
Ramon hebben ze de K5 wel doorgemeten?
Als deze stuk gaat draaien je primaire en je secundaire rembanden door elkaar, waardoor je koppelomvormer te weinig druk gaat leveren en daarom de statoras niet meer draaid!!!!

Goeie tip Ed, daar heb ik tenminste wat aan! De K5, dat niemand dat bedenkt........  :eusa_think:  ;D

Rudi

Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-11-2007 22:34:03
Citaat van: Ludo op 23-11-2007 22:26:34
Citaat van: Rudi op 23-11-2007 22:23:04
En waarom gaat niemand op die opmerking van mij in vwb die oliekoeler?Ik vond hem best intellectueel en bevat zeker een kern van waarheid voor laten we zeggen 30%?

als je bak steeds onder zware belasting gebruikt word, is dat zeker een aanrader.
maar voor normaal gebruik, overbodig.

En wanneer de bak soms zwaar(der) belast wordt, wat dan? We hebben een caravan (ca.1300 kg) en dan wordt de bak volgens mij niet constant zwaar belast, bij vlakke weg of licht glooiend zal de bak niet zo zwaar belast worden volgens mij. We rijden ca. 4000 km van de 30.000 per jaar met de caravan.

Bij het dagelijks gebruik rijden we niet extreem, soms een keer doortrekken en een kickdown maar we zijn geen linkerbaanraggers ofzo. Ook de topsnelheid van de V70 is mij niet bekend, 1 keer 170 aangetikt op de GPS.

Daarom de vraag of dat flushen nou echt wat doet...
Dr.Go-Fast...

Johann

Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-11-2007 22:34:03We rijden ca. 4000 km van de 30.000 per jaar met de caravan.

Je zou er eens op moeten letten als je met de caravan gaat rijden of de bak dan wel in de lockup zit of aan 't slippen is. Als de lockup er niet vaak in komt dan is een koeler zeker wel een aanrader.

Chris S.D.

Citaat van: RRRRR_Ramon op 19-11-2007 18:13:24
Volvo dealer ligt dan voor de hand, die hebben de kennis en de middelen. Ik heb, op aanraden van Buitenweg, ook het bedrijf waar ik hem gekocht heb in mei 2007 op de hoogte gesteld om die gelegenheid te geven te reageren op dit probleem. Die gaat ermee aan de gang.
Al iets van dit bedrijf gehoord ?

De Boer in Staphorst, niet bepaald om de hoek voor jullie (al is het ook geen wereldreis...), hoe ben je zo aan dit bedrijf gekomen ?

Succes met de afhandeling  :-\.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Snellebaksteen op 23-11-2007 23:13:21
Zitten er 5 domme belgische meisjes in zo'n bak?? Hoe meet je die door???  :eusa_silenced:

Met de meetstok he.........  ::)

Citaat van: Rudi op 23-11-2007 23:31:45

Daarom de vraag of dat flushen nou echt wat doet...

Met de caravan dus de zwaardere belasting en nieuwe olie kan gewoon geen kwaad. Het was ook best zwart, maar de kenners hadden wel smeriger olie gezien.

Citaat van: Johann op 23-11-2007 23:57:42
Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-11-2007 22:34:03We rijden ca. 4000 km van de 30.000 per jaar met de caravan.

Je zou er eens op moeten letten als je met de caravan gaat rijden of de bak dan wel in de lockup zit of aan 't slippen is. Als de lockup er niet vaak in komt dan is een koeler zeker wel een aanrader.

Nou bij een diesel gaat de lockup er bij 75 km/u al in en met de caravan eraan ook. Uiteraard in bergachtig terrein pakt ie terug maar zo gauw het weer kan zit ie er weer in hoor. Vaak blijft ie er ook gewoon inzitten en trekt ie gewoon op koppel verder door.

Citaat van: Chris S.D. op 24-11-2007 06:11:47
Citaat van: RRRRR_Ramon op 19-11-2007 18:13:24
Volvo dealer ligt dan voor de hand, die hebben de kennis en de middelen. Ik heb, op aanraden van Buitenweg, ook het bedrijf waar ik hem gekocht heb in mei 2007 op de hoogte gesteld om die gelegenheid te geven te reageren op dit probleem. Die gaat ermee aan de gang.
Al iets van dit bedrijf gehoord ?

De Boer in Staphorst, niet bepaald om de hoek voor jullie (al is het ook geen wereldreis...), hoe ben je zo aan dit bedrijf gekomen ?

Succes met de afhandeling  :-\.

Via een forumlid met goede ervaringen aldaar en de prijs, hij was ook nog 1 van de goedkoopste. Er was er 1 die 100 euro goedkoper was, maar geen referenties. Gea heeft maandag de hele dag zitten bellen. Sommigen moeten nog terugbellen met een prijs.......  :eusa_think:

RRRRR_Ramon

Vanmorgen de V70 in Naarden opgehaald met oprijwagen. Achteruit de wagen op ging prima en er was zelfs weer meer tractie vooruit nu de bak koud was.

Chef werkplaats had geconstateerd dat de aandrijving wegvalt wanneer de boel op temperatuur is. Hij dacht zelf aan de koppelomvormer die stuk zou zijn.......  :eusa_think:

Op mijn vraag waarom er achteruit dan wel tractie is kon hij geen antwoord op geven. De koppelomvormer doet volgens mij achteruit hetzelfde als vooruit. De bak draait alleen maar de aandrijving om door een tandwieloverbrenging. De koppelomvormer krijgt gewoon zijn aandrijving van de krukas die altijd dezelfde kant op draait............ vreemd.

Ik vond nog een leuk papiertje in de auto................

elianmars

Leuk, dat briefje van Daan!  :)

thuur

Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-11-2007 16:56:28

Ik vond nog een leuk papiertje in de auto................

http://img230.imageshack.us/img230/2276/postitdaandm6.th.png

Wat ben je allemaal kwijt nu? :eusa_shifty:

;D

Hmm.. dus er zit nog zeker leven in de bak... Ben benieuwd!

Gr ;)

-D©©©L-

Ik kijk even in de glazen bol, en voorspel;

Scheurtje in het huis bij solenoide 2.

aan deze uitspraak kunnen door anderen geen rechten ontleend worden.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 24-11-2007 18:52:32
Ik kijk even in de glazen bol, en voorspel;

Scheurtje in het huis bij solenoide 2. 

die diagnose had de dealer dan in enkele minuten kunnen stellen.