RRRRR_Ramon's belevenissen

Gestart door RRRRR_Ramon, 20-11-2005 01:06:54

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Dat de handrem moeilijk(er) af te stellen is, is wel bekend.

Het wieltje aandraaien tot de schijf niet meer draait, een paar keer kloppen op de schijf, en weer herhalen...

elianmars

Citaat van: Ludo op 29-01-2011 23:52:00
Dat de handrem moeilijk(er) af te stellen is, is wel bekend.

Het wieltje aandraaien tot de schijf niet meer draait, een paar keer kloppen op de schijf, en weer herhalen...

Net zo lang herhalen tot er wordt terug geklopt?  :eusa_shifty:

thuur

Houd bij nieuwe remschoentjes trouwens rekening ermee dat je over een week tot een maand (km-afhankelijk) weer mag bijstellen. Maar gelukkig kun je dan die imbus of torx bout gebruiken onder het vakje in de middentunnel.

Gr :D

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 29-01-2011 23:32:32
Vermoedelijk door het extra getrap op het rempedaal bij het ontluchten

Deze viel me even op.

Bij mij is vorige week ook de remmerij aan de voorkant vervangen maar Eric ontllucht dus door de vloeistof gewoon te laten lopen zonder op het pedaal te pompen. Hij gaf aan dat je daardoor ongewild schade aan het remsysteem zou kunnen veroorzaken terwijl het eigenlijk niet nodig is. Hij heeft de vloeistof bij klauw 1 gewoon laten lopen (emmertje eronder) terwijl hij klauw 2 monteerde. Tijdens de montage paar maal gechecked, dichtgedraaid, en vervolgens aan de andere zijde hetzelfde. Aan het eind olie bijgevuld en klaar!
Ik heb er niet superveel verstand van maar het werkt blijkbaar wel. Misschien een idee voor een volgende keer?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Of een bleeder gebruiken. Werkt perfect.

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 30-01-2011 14:11:39
Citaat van: RRRRR_Ramon op 29-01-2011 23:32:32
Vermoedelijk door het extra getrap op het rempedaal bij het ontluchten

Deze viel me even op.

Bij mij is vorige week ook de remmerij aan de voorkant vervangen maar Eric ontllucht dus door de vloeistof gewoon te laten lopen zonder op het pedaal te pompen. Hij gaf aan dat je daardoor ongewild schade aan het remsysteem zou kunnen veroorzaken terwijl het eigenlijk niet nodig is. Hij heeft de vloeistof bij klauw 1 gewoon laten lopen (emmertje eronder) terwijl hij klauw 2 monteerde. Tijdens de montage paar maal gechecked, dichtgedraaid, en vervolgens aan de andere zijde hetzelfde. Aan het eind olie bijgevuld en klaar!
Ik heb er niet superveel verstand van maar het werkt blijkbaar wel. Misschien een idee voor een volgende keer?

Ik heb de procedure gevolgd die staat beschreven in VADIS wanneer je ontlucht zonder ontluchtingsapparaat (bleeder). Die had ik ff niet staan Marcel. Afgelopen sleuteldag in Doetinchem had ik de remvloeistof al ververst met de bleeder.

Volgens mij komt er altijd lucht in wanneer je een remleiding losdraait. Het reservoir zit hoger dan de remklauw dus gaat de vloeistof lopen en dan komt er lucht in. Je merkt dit aan een sponzig pedaal als er niet ontlucht wordt. Misschien is er gewerkt met een bleeder.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

RRRRR_Ramon

Remmerij doet het perfect. Het remt weer zoals hij dat deed toen ik hem kocht. Toen was alles redelijk recent vernieuwd, op de remklauwen ná dan. Die zijn nu ook allemaal nieuw.

Ook de handrem begint nu ook enige remwerking te vertonen. Ik zal binnenkort wel even de kabel onder de middenarmsteun iets moeten bijstellen zoals Thuur al aangaf. Niet dat de handremhendel al bijna rechtop staat maar 7 klikjes is al wat ver en dat kan wel iets minder.

Afgelopen zaterdag tijdens de sleuteldag te Boxmeer de motorolie vervangen en het filter. Ik was iets minder dan 1000 km te vroeg met de verversing, het servicelampje brandde nog niet maar dit was een mooie gelegenheid.

Verder had ik last van een vogeltje soms onder de kap. Vooral als je de motor uitzette dan hoorde je duidelijk de multiriem iets piepen. Zo'n diesel valt echt stil wanneer je de sleutel omdraait. Ik heb dus ook de multiriem vervangen, de spanner en de meelooprol. Zowel de meelooprol als de spanrol maakten de bijgeluiden bleek na demontage. Ook de riem was er wel aan toe, al zei de monteur van Rutte dat het wel meeviel. Maar natuurlijk ook een nieuwe erop.

De auto is nu stukken stiller en met de nieuwe olie erin rijdt ie weer heerlijk. Dit alles bij een kilometerstand van 407.251.  ;D De V70 blijft nog wel even, hij is technsich denk ik tegen de 100% aan nu. Op een kapotte ECC ná dan.  ::)

[edit: kromme zin verbeterd]

UserID6342

Mooi dat V70 zo fijn loopt Ramon, hadden we het gisteren nog over.  Hebben jullie toevallig foto's van gisteren bij Volvo Rutten ?  Zou je die aub op de site willen zetten ? Alvast bedankt, Dirk

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 13-02-2011 17:34:10

De auto is nu stukken stiller en met de nieuwe olie erin rijdt ie weer heerlijk. Dit alles bij een kilometerstand van 407.251.  ;D De V70 blijft nog wel even, hij is technsich denk ik tegen de 100% aan nu. Op een kapotte ECC ná dan.  ::)

Wat is er kapot aan de ECC?

Vandaag samen met Ramon de Garnaal heel veel mooier gemaakt  8) :eusa_dance: Ik ben benieuwd naar de foto's, Ramon!  :D

elianmars

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 19-02-2011 18:58:42
Ramon?  :eusa_shifty:

Ja ja, we hebben eerst de weekboodschappen nog ff gedaan, daarna de jongens opgehaald van het werk en daarna lasagne gemaakt. Dat hebben we net op dusss...  ::)  ;D

Komt ie:

Oude situatie.

Lamploos...

Vakkundig gemonteerd!

Begint er al op te lijken.

Had ook in "Waar heb ik mij vandaag aan verheugd" gekund!  ;D

RRRRR_Ramon

mehn

[italiaanse hese stem]
Nietuh slechtuh
[/italiaanse hese stem]

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 19-02-2011 20:48:49
Citaat van: elianmars op 19-02-2011 14:06:40

Wat is er kapot aan de ECC?

De verdamper is lek  :-\

Dan hadden we die toch gelijk vervangen? Ik heb nog een verdamper en droger liggen  ;D

Nog bedankt voor de gevulde koeken, ook namens de jongens  ;)

SirRutte

Staat een stuk mooier zo 8)

Het is begrijpelijk dat dit zo'n populaire upgrade is bij V70 Classics, het maakt de wagen een stuk frisser!