Verbruik

Gestart door Roller, 18-12-2005 11:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roller

Ik overweeg over te stappen van een 855 op gas naar een V70 tdi.
Om de 350 km naarde pomp begint te vervelen.
Ik rijd nu ± 1:9 en dat is zuinig voor gas.
Hiervoor had ik een 745 td, die deed 1:14.
Volgens mij moet een V70 tdi zuiniger kunnen presteren.
Wat is jullie ervaring.

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

Vulk

IK dacht dat boba met zijn 850tdi aan 5,9liter kwam.

Roller

Klopt een spastische r.voet werkt niet echt mee om het verbruik te beperken,.
Valt me trouwens niet tegen het verbruik van de tdi.

Bedankt voor de reacties.

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

Vertigo

Mijn vader rijdt een S70 TDI en ik een 854 op LPG. Allebei rijden we voor gemiddeld 5,6 eurocent per kilometer. Maakt dus eigenlijk niet uit. Alleen ik tank om de 300 a 350km en mijn vader rijdt ruim 1000km op een tank...

Denk er soms ook wel over om (om diezelfde reden) over te stappen op een TDI. Vind alleen dat ik nog te veel bij moet betalen en ik er op het vele tanken na, eigenlijk niks op aan te merken heb.
Voordeel: zegels sparen gaat wel veel harder met LPG ;)

Roller

Had ik zelf ook al zo´n beetje uitgerekend. Prijs per km blijft om het even.Tenminste bij het opgegeven verbruik.
Als bijkomend voordeel is een tdi wellicht iets minder onderhoudsgevoelig .

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

ovipetje

ik zit gemiddeld op 1:15 V70 TDI uit 2000, moet toegeven ik heb best een zware rechtervoet, dus zuiniger moet zeker kunnen

850fan

Rijdt met de TDI gemiddeld 1 op 16,5 met zomerbanden, met de winterbanden zit ik op 1 op 15,5. Dit met wisselend stadsverkeer en snelweg.
Ken iemand die een V70 TDI handbak rijdt en gemiddeld op 5.9l/100km zit met veel snelwegkm's. Dus ook met de V70 goed haalbaar!

rberge

De mijne verbruikt gemiddeld 7,5 liter/100km (= 1 op 13,4). Eveneens zware voet, veel snelwegkilometers en automaat natuurlijk. Mijn zuinigheidsrecord is 6,6 liter/100km (= 1 op 15,2).
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96

EdoDonkers

Volgens de bc zit ik nu op 7,9/100km over 4200km. ZItten nu wel winterbanden op en heb 2 weken met een temperatuur van -10 a -14 gereden. In de zomer haal ik 6,7/100km. Mijn rechter voet is wel loei zwaar en de automaat staat bijna altijd in s-stand. Verder maak ik graag gebruik van de kick-down. Het geluid uit het vooronder is dan zo mooooooi.
Mijn eertse echte auto na de MGF. Maar de Jaguar xj40 gaat er bijna overheen.

weasel

Ik rij met een V70 2.5D (1999)op een relatief drukke 80 km weg naar het werk en rij veel op de cruise control en volgens "het nieuwe rijden".
Op de boordcomputer rij ik dan gem 4,5 l/100km en in werkelijkheid zit ik dan op de 5 a 5,1 l/100km.
Het maakt niet zoveel verschil met zomer of winterbanden.

swe2006

Gemiddeld verbruik in de winter 5,3l. 's Zomers iets meer omdat ik dan harder rij. Maar meer als 6,1 heb ik nog niet gehaald behalve dan tijdens een ritje door Duitsland.

tdidude

met handbak = 6.5 /100km is prima te doen zonder heel zuinig te willen zijn.. Tevens tijdje 0.15% aceton bij mijn tankbeurten gebruikt. Verbruik was rond de 5.5-6.0 dus potentieel kan je 1l/100km besparen.

Ben erg benieuwd of je met een Chiptuning duidelijk zuiniger gaat rijden met zelfde rijstijl.

5 cilinders is meer dan 4

Peter

Mijn tdi estate automaat met  powerbox en airco aan loopt gem. volgens bc 6.6. Dit is een gem. over het afgelopen jaar (35.000 km). Ik heb een vrij pittige rijstijl.

Laatst in Duitsland een stukje ruim 200 km per uur gereden. Om precies te zijn 202 km per uur volgens mijn tomtom / gps (en ook eigen snelheidsmeter). Hoe veel die toen verbruikte, heb ik maar even niet opgelet.

Gert

#13
Volgens de boordcomputer gebruikt mijn V70 Classic 2.5D automaat (ECC vrijwel altijd aan) 6,4 liter per 100 km (1 op 15,6). Als ik echter zelf gaan rekenen, blijkt het in werkelijkheid zo'n 1 op 14,5. Ik rij vooral veel snelweg, maar sta daarbij ook erg veel in de file, wat dus niet gunstig is voor je verbruik. Al met al ben ik heel tevreden, zeker met de actieradius van zo'n 900 km! En dat laatste was ook een van de belangrijkste redenen om na mijn 940 op gas een V70 op diesel te verkiezen boven een lpg-stoker.
Rust roet...

Roller

Bedankt voor alle reacties.

Ben inmiddels langs een omweg ( VW passat tdi 2 maanden in gereden) in bezit gekomen van een V70 tdi uit 1998 met 220.000 km.
Een zilvergrijze, binnenkort foto,s.  ;D ;D

Roller
rollen of niet rollen
thats the question