Verbruik

Gestart door Roller, 18-12-2005 11:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

En gefeliciteerd met de aanschaf! Verstandige keuze!! ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

oldostofjas

Ik verbruik 5,9l/100km met de airco op AUT
There is no place like 127.0.0.1

Roller

Citaat van: Gert op 17-03-2006 09:59:30
Volgens de boordcomputer gebruikt mijn V70 Classic 2.5D automaat (ECC vrijwel altijd aan) 6,4 liter per 100 km (1 op 15,6). Als ik echter zelf gaan rekenen, blijkt het in werkelijkheid zo'n 1 op 14,5. Ik rij vooral veel snelweg, maar sta daarbij ook erg veel in de file, wat dus niet gunstig is voor je verbruik. Al met al ben ik heel tevreden, zeker met de actieradius van zo'n 900 km! En dat laatste was ook een van de belangrijkste redenen om na mijn 940 op gas voor een V70 op diesel te verkiezen boven een lpg-stoker.

Precies, dat was ons probleem ook.
Net 550 km er opzitten, en de boordcomp. gaf 6.1 per 100 km aan.

Wel een ander probleem nl lekkage bij de achterdeur.
Maar dat is een ander lijntje.

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

denkweb

Citaat van: Gert op 17-03-2006 09:59:30
Volgens de boordcomputer gebruikt mijn V70 Classic 2.5D automaat (ECC vrijwel altijd aan) 6,4 liter per 100 km (1 op 15,6). Als ik echter zelf gaan rekenen, blijkt het in werkelijkheid zo'n 1 op 14,5. Ik rij vooral veel snelweg, maar sta daarbij ook erg veel in de file, wat dus niet gunstig is voor je verbruik. Al met al ben ik heel tevreden, zeker met de actieradius van zo'n 900 km! En dat laatste was ook een van de belangrijkste redenen om na mijn 940 op gas voor een V70 op diesel te verkiezen boven een lpg-stoker.

Actieradius 900 kilometer. Tankinhoud ca 74 liter.
Dat zou dan moeten zijn: 1:12,16  toch?

Gert

De V70 heeft een tank van 68 liter, de 850 heeft er eentje van 73 liter. 68x14,5 = 986 (km), maar je rijdt je tank natuurlijk niet helemaal leeg... Vandaar een actieradius van zo'n 900 km!
Rust roet...

denkweb

Dan doe ik het mooi zuinig met mijn rica chippie... valt me niks tegen!  ;D

73 liter en 1000km  ;)

Hen3

Citaat van: Gert op 17-03-2006 09:59:30
Ik rij vooral veel snelweg, maar sta daarbij ook erg veel in de file, wat dus niet gunstig is voor je verbruik.

Telt je boordcomputer wel door als je stilstaat? Dat geldt in ieder geval niet voor de gemiddelde snelheid. Bij stilstand (met draaiende motor) loopt je gem. snelheid niet achteruit. Misschien geldt dat ook voor het verbruik. Dat zou het verschil verklaren.

denkweb

Ik zorg wel dat ik niet stilsta  ;D

Roller

Citaat van: denkweb op 28-03-2006 19:30:26
Dan doe ik het mooi zuinig met mijn rica chippie... valt me niks tegen!  ;D

73 liter en 1000km  ;)

Denk zelf ook na over (chip) tuning.
Chip tuning is wel wat duurder, maar ja dan heb je ook wat.

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

Maarten

#24
Hee Roller,
Ik zit ook aan chippen te denken,laat me even weten als  je wat gaat doen , en heb je hier al gekeken   http://www.fasttech.nl/

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Roller

Citaat van: Maarten op 05-04-2006 10:28:35
Hee Roller,
Ik zit ook aan chippen te denken,laat me even weten als  je wat gaat doen , en heb je hier al gekeken   http://www.fasttech.nl/

Groet Maarten

Hallo Maarten,

De prijs is redelijk.
Volgende week eerst voor een grote beurt naar de garage en als er geen verrassingen zijn ga ik er over na denken.

Er staan nog meer wensen op mij lijstje ( bv volvo radio)  ;D

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

bert_jansen

dan kom ik helemaal goed weg. met mijn S70 haalik vlot 1100 km
en dan rij ik weinig op de snelweg
GBJ

Roller

Ben tot nu toe niet ontevreden.
Kilometerprijs verschilt inderdaad niet veel met de 850 op gas.
Na een lange rit nu gemiddeld 6ltr per 100km.

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

hans-eric

Mijn 850 TDI van 96( met 340.000 op de teller) verbruikt 1 : 15,5..en dan moet ik niet te veel trappen,dan zit je zo op 1:13....ach als de dieselprijs nog wat meer daalt,laat ik het gewicht van mn voetmaar voorwat het is..grinzzz

jan piet

Ach 't valt best mee als je gas geeft met het verbruik ;)

Normaal rijd ik met mijn TDI automaat zo rond de 6,4-6,5 ltr op de 100 km ( veel cruisecontrol, maar wel mixverkeer)

Gisteren vanaf de Schleiffe tijd 13,4 ltr op de 100 gehad. Volgens mij was de terugweg trouwens vééél korter ;D ;D ;D

Maar normaal met 150-160 op 't tellertje en lange stukken 6,7-6,8 op de 100 km, 't is maar hoeveel haast je hebt, als je'm iedere keer in 1 keer onderin stampt zuipt ie wel. Laat 'm meestal op de cruisecontrol accelereren en dat is ook alweer stukkie zuiniger.

Gr, JP