Verbruik

Gestart door Roller, 18-12-2005 11:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvokoen

@ Kyro: wow, lang draadje, maar duidelijk sterk empirisch onderzocht. Conclusie: dit w/e ga ik proberen dat gele slangetje af te knijpen met zo'n tie-wrap en zien wat er gebeurt... Sjpannend!!

MERCI!!

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

kyro

Citaat van: Volvokoen op 04-05-2007 17:20:25
@ Kyro: wow, lang draadje, maar duidelijk sterk empirisch onderzocht. Conclusie: dit w/e ga ik proberen dat gele slangetje af te knijpen met zo'n tie-wrap en zien wat er gebeurt... Sjpannend!!




MERCI!!

Koen

zorg wel dat de uiteindes van de slangetjes goed
dicht zijn !!
ik heb het met  het uit-eind van 2 pencelen gedaan !
maar waar je het mee doet maakt verder
niks uit, als ze maar goed afgesloten zijn !

gr

Volvokoen

#47
@ Kyro: Moeten allebei de slangetjes (gele EN witte) afgesloten worden, of is alleen de gele voldoende? Op de foto die in het door u geposte draadje staat, wordt alleen het gele slangetje afgesloten en niet het witte...

Kan jij misschien een foto posten van hoe jij het gedaan hebt? Ik heb het gelezen in het draadje, maar een foto zou mij meer zekerheid geven om d'er zelf mee aan de slag te gaan. Ik ben nl. niet zo technisch opgeleid/onderlegd, weet ge. Ge kunt de foto ook sturen naar schoenselATyahoo.com. Dat zou ik ten zeerste apprecieren!

Merci,

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

kyro

#48
Citaat van: Volvokoen op 07-05-2007 15:15:48
@ Kyro: Moeten allebei de slangetjes (gele EN witte) afgesloten worden, of is alleen de gele voldoende? Op de foto die in het door u geposte draadje staat, wordt alleen het gele slangetje afgesloten en niet het witte...

Kan jij misschien een foto posten van hoe jij het gedaan hebt? Ik heb het gelezen in het draadje, maar een foto zou mij meer zekerheid geven om d'er zelf mee aan de slag te gaan. Ik ben nl. niet zo technisch opgeleid/onderlegd, weet ge. Ge kunt de foto ook sturen naar schoenselATyahoo.com. Dat zou ik ten zeerste apprecieren!

Merci,

Koen

met het witte slangetje hoef je niks te doen :eusa_naughty:

op de eerste foto, zie je waar ik hem doorgeknip heb
op cm of 5 van het schoteltje ! daarin het achter-eind van een
penceel er flink ingedraaid, zodat tie goed afsluit !! (very belangrijk)

foto 2  (geen beste kwaliteit)

het 2de slangetje, hetzelfde dichtgemaakt, slangetje terug-
gehaald, en met tie-wrap aan een beugeltje vast gemaakt !
met het idee om het misschien ooit nog is terug te plaatsen
(slangetje is lang zat bij mij)

da's eigenlijk alles !  je kunt evt nog wat kit aan de pencelen
smeren, voor de zekerheid !
http://img406.imageshack.us/img406/1038/rainbow037ec1.jpg

http://img504.imageshack.us/img504/1671/rainbow034uu5.jpg

zaakje staat wel in de verkeerde topic, maar we zien het wel

Volvokoen

Hey Kyro, ik apprecieer het ten zeerste dat je zo uitgebreid en duidelijk antwoordt op mijn vele vragen!!

Ik heb gisteren een tie-wrap rond dat gele slangetje gedaan. Vanavond ga ik een stukje autosnelweg rijden om ns te kijken of het verbruik daalt. Daalt het niet, dan ga ik jouw methode uitproberen.

MERCI, he!

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

pimsam

Ik heb gewoon het vacuumslangetje naar de EGR doorgeknipt. Het slangdeel dat aan de  electronische klep zit ombuigen en 1 of 2 tie-raps eromheem werkt ook prima. Komt echt geen lucht meer door.
Het verbruik (gemeten aan de pomp dus niet op de bc) bij mij is ca 7.4 l/100 km als ik heel rustig rij en 30% autobaan rijd. Ik rij het meeste op Belgische 70 km wegen met rotondes ed. Dus zeg maar semie stadsverkeer. Bij geen autobaan zit ik zo op de 1:12.5. Ik heb vele malen aceton gebruikt maar geen verschil gemerkt.
Bandenmaat is 205 op 16 inch. Maar HET verschil met de dieselrjders die 1:16 halen zit 'm in de automaat. Die lust ook wel een slok. Dat blijkt ook wel uit de officiele verbruikscijfers voor stadsverkeer:
handgeschakeld: 8,6 l/100km
automaat: 10,4 l/100km

kyro

Citaat van: pimsam op 08-05-2007 13:22:00
Ik heb gewoon het vacuumslangetje naar de EGR doorgeknipt. Het slangdeel dat aan de  electronische klep zit ombuigen en 1 of 2 tie-raps eromheem werkt ook prima. Komt echt geen lucht meer door.
Maar HET verschil met de dieselrjders die 1:16 halen zit 'm in de automaat. Die lust ook wel een slok. Dat blijkt ook wel uit de officiele verbruikscijfers voor stadsverkeer:
handgeschakeld: 8,6 l/100km
automaat: 10,4 l/100km

zit idd verschil tussen automaat en schakel !!
en de manier van dicht maken, hoe ik het gedaan heb,
is ook maar een van vele !
als ze maar goed afgesloten zijn !

gr

floortom

mijn 850 TDI automaat verbruikt met licht voetje en econmiestand 7,8 liter gemiddeld, wel met constante airco in gebruik. Dus niet echt zuinig mijn TDI!

A3

Ik rij op ca. 75% slaolie en 25% diesel en kom dan aan een gem. verbruik van 6.5 ltr/100km. Rij wel veel snelwegkilometers bij snelheden van 100-140. ;D ;D

kyro

hey adry,

is tie weer helemaal toppie ?

gr

Gunnar

Is dat rijden op slaolie wel goed voor je motor?
Ik heb al verhalen gehoord over kapotte dieselinspuitpompen enzo, maar dat is wel van common rail diesels.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

thuur

Citaat van: Gunnar op 13-05-2007 12:23:58
Is dat rijden op slaolie wel goed voor je motor?
Ik heb al verhalen gehoord over kapotte dieselinspuitpompen enzo, maar dat is wel van common rail diesels.



Moderne diesels luisteren veel nauwer m.b.t. de kwaliteit/zuiverheid van de brandstof. En dan gaat het vooral om de pomp ja.

Uiteraard hebben we hier al een topic over, dus daar mag je verder over dit onderwerp ;D


Gr 8)

Volvokoen

Zoals reeds beschreven, heb ik dat gele slangetje naar de EGR-klep met tie-wraps dichtgeknepen. Dit w/e was de grote test: zal ik minder verbruiken wanneer ik veel autosnelweg rij? Ik heb ca. 790 km gereden, waarvan ca. 750 km autosnelweg met de meeste tijd aan 140 km/u en het verbruik lag volgens de bcc op gem. 8.0 l. Voreger was dat 8.3 l. Zoveel verschil maakt het dus niet.
Gegeven het weinige verschil + dat co-TDI'ers met zelfs hogere kilometrage dan ik merkelijk minder verbruiken, ben ik van plan om de garage ns te vragen de dieselpompafstelling te controleren. Ik las elder dat een slechte afstelling ook tot verhoogd verbruik kan leiden. Wat denken jullie ervan? Ik zou al heel blij zijn als ik met een betere afstelling tot 7.5l/100km kan geraken!
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

jan piet

Citaat van: Volvokoen op 21-05-2007 17:05:19

Gegeven het weinige verschil + dat co-TDI'ers met zelfs hogere kilometrage dan ik merkelijk minder verbruiken, ben ik van plan om de garage ns te vragen de dieselpompafstelling te controleren. Ik las elder dat een slechte afstelling ook tot verhoogd verbruik kan leiden. Wat denken jullie ervan? Ik zou al heel blij zijn als ik met een betere afstelling tot 7.5l/100km kan geraken!

Gemiddeld gebruik ik met mijn automaat ( 375.000 km) gemiddeld 6,5-6,7 op de 100 km. Dat is bij 120-130 op de teller, 125 km snelweg en een beetje ander verkeer er tussendoor. Als ik 'm echt op z'n dak zit ( 150+) gebruik ik rond de 7 ltr / 100km. Wél merk ik dat hij richting een beurt wat meer gebruikt, dus 't zou best in je afstelling kunnen zitten. Heb 'm zelf een aantal keren moeten bijstellen voordat het acceptabel was. Achteraf zat er een slechte spanrol in die het verloop veroorzaakt heeft. Dus kijk ook eens naar de staat daarvan!

gr,JP

Volvokoen

Bedankt voor de spanrol-tip JP. Ik heb pas afspraak kunnen maken op 12 juni omdat de garage volgeboekt zit tot dan :(( Dus, nog efkes wa meer verbruik :///
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km