Verbruik

Gestart door Roller, 18-12-2005 11:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gunnar

Ik heb eens getest hoeveel ik kan verbruiken als ik maximaal doorrijd, heb binnenwegen gedaan met airco aan, lichten aan, automaat op sportstand en telkens plankgas bij optrekken enzo, dit voor ongeveer 60km, daarna een 120km met optrekken en afremmen 90-160 (jawel ik beeldde me even in dat ik een petje achterstevoren ophad en ik hing met een hand boveon het stuur en de andere omhelsde de bijrijderszetel).
Maximum dat ik kan halen is 8,1 liter.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Maarten

Ik denk dat er met mijn V70 wel iets vreemds aan de hand is, want ik heb een gemiddeld gebruik , de laatste 4000 km van 6,0 lop de 100 km????? ik tank om de 1000 km , ik rijdt met V-Power Ik ben zeker 1 keer per maand in Duitsland om met de cruise-control op ongeveer 160 a 170 de boel even schoon te rijden, en ik heb een Rica chip ?? Kan iemand deze zuinig heid verklaren of rij ik echt als een "mietje" ??
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Hen3

Citaat van: Maarten op 23-05-2007 10:54:25
Ik denk dat er met mijn V70 wel iets vreemds aan de hand is, want ik heb een gemiddeld gebruik , de laatste 4000 km van 6,0 lop de 100 km????? ik tank om de 1000 km , ik rijdt met V-Power Ik ben zeker 1 keer per maand in Duitsland om met de cruise-control op ongeveer 160 a 170 de boel even schoon te rijden, en ik heb een Rica chip ?? Kan iemand deze zuinig heid verklaren of rij ik echt als een "mietje" ??
Groet Maarten

Als jij echt om de 1000 km kunt tanken zou dat verbruik wel eens kunnen kloppen... ik haal dat niet met mijn automaatje...

jan piet

Citaat van: Hen3 op 23-05-2007 11:44:40
Citaat van: Maarten op 23-05-2007 10:54:25
Ik denk dat er met mijn V70 wel iets vreemds aan de hand is, want ik heb een gemiddeld gebruik , de laatste 4000 km van 6,0 lop de 100 km????? ik tank om de 1000 km , ik rijdt met V-Power Ik ben zeker 1 keer per maand in Duitsland om met de cruise-control op ongeveer 160 a 170 de boel even schoon te rijden, en ik heb een Rica chip ?? Kan iemand deze zuinig heid verklaren of rij ik echt als een "mietje" ??
Groet Maarten

Als jij echt om de 1000 km kunt tanken zou dat verbruik wel eens kunnen kloppen... ik haal dat niet met mijn automaatje...

Ik rij bepaald niet als mietje, heb de EGR niet dichtzitten én een automaat maar haal altijd de 1000km wel. Maar dan gaat er ook bijna altijd 68-72 ltr in. Dat ís 't mooie: je kan 'm tot de rand toe afvullen.
Hier op't forum roept iedereen EGR dichtzetten, maar hoor vanuit de dealer ook weer van alles over emissie's.Vindt 't wel best zo, beetje (veel) rook is op z'n tijd erg handig ( maar geeft wel een licht asociaal gevoel en het idee in een ouwe bak te rijden)

Gr,JP

Gunnar

Ik dat ze hier in belgie geen roettest deden met dieselautomaten.
Dus die emisies zal wel geen probleem zijn, en als het wel is, dan is er nog altijd de truuk met injectorreiniger, propergespoten uitlaat en zonder luchtfilter binnenrijden.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Clioplein

Gisteren voor het eerst weer getankt het mijn V70 D ( handgeschakeld), verbruik 1op 15,6 :):)

Gunnar

Na het inrijden van mijn chip, een tank met 95ml aceton en normaal rijgedrag.
Dagelijks doe ik een 70km woon werkverkeer, waarmee ik drie keer door een bebouwde kom moet, en de rest van de weg is snelheden tussen 70 en 90.
Airco is de helft van de dagen gebruikt.
Automaat met 215/45R17 banden op 2.3 bar opgepompt.
Paar stoplichtraces gedaan.



www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Johann


Eugene


If it's not blown, it sucks...

denkweb

Citaat van: Gunnar op 03-07-2007 18:33:23
Na het inrijden van mijn chip, een tank met 95ml aceton en normaal rijgedrag.
Dagelijks doe ik een 70km woon werkverkeer, waarmee ik drie keer door een bebouwde kom moet, en de rest van de weg is snelheden tussen 70 en 90.
Airco is de helft van de dagen gebruikt.
Automaat met 215/45R17 banden op 2.3 bar opgepompt.
Paar stoplichtraces gedaan.

http://img102.imageshack.us/img102/1294/verbruiklx3.th.jpg



En gingen toen al die lampjes aan?  ;D

Gunnar

Ja, nu verbruikt hij niets meer :-)

Neen, stond op de oprit klaar om door te rijden en ik dacht ik trek even snel een foto.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

ik-rol

Ik ben net nieuw op dit forum en had een aantal probleempjes met de TDI. Zo starte hij slecht in de winter en bij regenachtig weer. Het verbruik 1:13 vond ik niet eens zo slecht, maar...nadat ik de brandstofretourleidingen en andere, de gloeispiralen laten vervangen, op basis van jullie advies de EGR-klep heb afgesloten, en daarna een dynamische afstelling bij de dealer - na twee dagen werk - kom ik nu uit op een verbruik van 1:15,5! Het vervangen van brandstofretourleidingen hebben daarbij een effect van 0,1 liter/km gehad.           

onnaj

#72
Ik had met RICA chip een verbruik van rond de 1:14 en een beetje...soms iets meer soms iets minder. T was een handgeschakelde S70, maar wel met inmiddels 390.000 op de teller. Verder verbruik van de olie was nihil! En op topsnelheid eenmal 212 km/h (op de GPS) aangetikt!

kyro


gemiddeld verbruik, met normaal rij-gedrag !

rond de 6,5 ltr/100km bij handgeschakeld

rond de 7,0 ltr/100km bij automaat

denk dat dit wel de gemiddelde waardes ongeveer zijn,
wat bij onze diesels van toepassing is !

denkweb

Binnenkort ook even naar Rica om het apparaat eens te laten checken; chip zit er inmiddels al ruim 2,5 jaar probleemloos in.