Verbruik

Gestart door Roller, 18-12-2005 11:49:03

Vorige topic - Volgende topic

LeoII

heb net een V70 2.5 TDI gekocht met 136.000 km.
Rijdt als een tank en noem hem dan ook Leo (van Leopard II tank).
Dit weekeind tussen duitsland en NL 400 km gereden, verbruikt als volgt:
bij 80 km/u 1 op 18, bij
100 km 1 op 16
bij 140 km 1 op 14
bij 170 km 1 op 10.5
bij 195 km (harder gaat ie niet op dit moment) 1 op 8.5, dus erg redelijk!
wel en beetje lawaaig bij wegrijden maar boven de 80 km/u wordt ie steeds stiller, 160 is de ideale kruissnelheid, boven 180 gaat ie wel een beetje loeien!

onnaj

Ik ben 1x met mijn TDI op en neer naar Berlijn geweest, de heenweg hebben we er 9,5 uur over gedaan wegens alle files, dus erg ongunstig voor het verbruik en de terugweg hebben we continu 180-185 km/h gereden, verbruik 1:13. Valt dus echt niet tegen!

de boekhouder

@ LEOII
Voor voorstellen is er een apart board. En daar worden dan weer foto's gewaardeerd.
Maar idd., het verbruik klinkt niet onaardig .
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

hathü

Citaat van: Maarten op 23-05-2007 10:54:25
Ik denk dat er met mijn V70 wel iets vreemds aan de hand is, want ik heb een gemiddeld gebruik , de laatste 4000 km van 6,0 lop de 100 km????? ik tank om de 1000 km , ik rijdt met V-Power Ik ben zeker 1 keer per maand in Duitsland om met de cruise-control op ongeveer 160 a 170 de boel even schoon te rijden, en ik heb een Rica chip ?? Kan iemand deze zuinig heid verklaren of rij ik echt als een "mietje" ??
Groet Maarten
Niets aan de hand mijn V70 tdi doet hetzelfde maar dan met gewone diesel en zonder chip, en ik trap regelmatig flink op het gaspedaal.

Gunnar

Eens 300 km eco-driving gedaan met mijn s70 tdi automaat. Geen autostrade en enkel woon werkverkeer, zonder het nerveuse optrekken en stoplichtracen.....

gemiddeld verbruik op bc 5,5 liter.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

pimsam

Meten via de boord computer is leuk maar er is toch heel vaak een verschil met de werkelijkheid aan de pomp. 5,5 liter met woonwerkverkeer (dus zonder autobaan) vind ik zelfs voor een handbak haast niet te geloven, laat staan voor een automaat.  :o ??? Of heb je geen rotondes en stoplichten tijdens je woonwerk verkeer? Ik heb met mijn V70 automaat ook regelmatig ca 700 km zo zuinig mogelijk gereden en geen autobaan gereden maar kwam niet onder de 7 liter. Dit was wel in de winter maar het verschil met 5,5 is wel erg groot.
De mijne is niet gechipt, die van jou wel?
Met name het optrekken kost veel diesel. Je merkt een groot verschil als je stukken autobaan rijdt. Dan schiet het verbruik naar beneden.

Gunnar

Gechipped, egr dicht en met aceton in de diesel. Banden op 2,5 bar airco lichten uit.
Het grootste verschil in mijn rijstijl zit hem in hoe diep ik het pedaal indruk bij het optrekken. Had eens gelezen dat bij een diesel de mensen het pedaal veel dieper indrukten dan nodig.

Nog een paar honderd km en dan ga ik tanken aan dezelfde pomp, dan weet ik het exacte verbruik.
+32488868381

-D©©©L-

Citaat van: Gunnar op 02-08-2007 10:11:25
Gechipped, egr dicht en met aceton in de diesel. Banden op 2,5 bar airco lichten uit.
Het grootste verschil in mijn rijstijl zit hem in hoe diep ik het pedaal indruk bij het optrekken. Had eens gelezen dat bij een diesel de mensen het pedaal veel dieper indrukten dan nodig.

Nog een paar honderd km en dan ga ik tanken aan dezelfde pomp, dan weet ik het exacte verbruik.
paar 1000 km lijkt me representatiever.

pimsam

De mijne is niet gechipt maar wel EGR dicht. Ik heb een paar keer ook met aceton getankt maar kon geen overtuigend verschil merken. Dit is ook heel lastig te bepalen met de actieradius van een tank diesel. Ik reed na een tank incl de aceton zuiniger op een tank zonder aceton. Reden was dat mijn vrouw naar haar ouders was geweest en ca 150 km autobaan had gereden.
Waar haal je de aceton en hoeveel ml doe je in de tank? De zuiverheid van aceton is niet ongebelangrijk. Met name het percentage water kan verschillen. Ik haal mijn aceton bij de bouwmarkt maar op de flessen staan geen percentage zuiverheid. Het is daar ook bedoeld als verfverdunner, ontvetter ed dus dan komt het niet zo nauw.

Gunnar

Ik haal de aceton bij de carrosseriespeciaalzaak in 5 liter fles.
Doe 95ml bij een tank. En daarna rijd ik een tank zonder helemaal leeg om terug goed te kunnen doseren.

Ik ga deze tank helemaal leegrijden en dan voltanken op dezelfde plaats aan de pomp. Het zal niet perfect gemeten zijn maar in ieder geval heel dicht in de buurt.

+32488868381

pimsam

Ik moet straks toch nog naar de apotheek en zal eens vragen of zij het ook hebben. Ik deed er ook iets van 95 ml in.

-D©©©L-

Citaat van: Gunnar op 02-08-2007 12:03:06
Ik ga deze tank helemaal leegrijden en dan voltanken op dezelfde plaats aan de pomp. Het zal niet perfect gemeten zijn maar in ieder geval heel dicht in de buurt.

Op een paar honderd kilometer ? dacht het niet.
En al zou je het verbruik weten, waarmee wil je dat dan vergelijken ?

Gunnar

Gaat er bij mij gewoon om eens te zien hoe zuinig ik kan rijden met de S70.  En vergelijken doe ik dan wel met de opgave van het gemiddeld verbruik fabrieksopgave.

Een paar duizend km aan deze rijstijl houd ik niet vol, ik val bijna in slaap achter het stuur.
+32488868381

-D©©©L-

Citaat van: Gunnar op 02-08-2007 13:21:19
Gaat er bij mij gewoon om eens te zien hoe zuinig ik kan rijden met de S70.  En vergelijken doe ik dan wel met de opgave van het gemiddeld verbruik fabrieksopgave.

Een paar duizend km aan deze rijstijl houd ik niet vol, ik val bijna in slaap achter het stuur.
Zie je wel: zuing rijden = gevaarlijk !  ;D :eusa_whistle:

Gunnar

Om nog maar te zwijgen over de ziekte die ik ga krijgen van de aceton......

mods edit
ziekte aangepast
+32488868381