Kleppen

Gestart door BenC70ES, 04-01-2006 22:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Citaat van: BenC70ES op 04-06-2012 20:14:06
Kijk eens even op het distributiedeksel naar de motor serie nummer?

De mijne heeft zelfs inspectiegaten en MY00 en toch nog hydraulische klepstoters.
Maar als je al geen inspectiegaten hebt, kun je al vrij zeker zijn...  serie nummer geeft echter uitsluitsel  (de 2.5 is het eerst overgegaan naar vaste (2.4) )

Meestal met alu plaatje boven de injectors is nog een MY99 met hydraulische klepstoters.  Je VIN geeft inderdaad al MY99 en een B5254T aan (vaste is normaal B5244T).

Hey dit vind ik vreemd want ik heb ook een alu plaatje boven de injectoren maar ook de 2-delige kap boven de bougies en geen verdelerkap aan de rechterzijde van de motor.. En de kap van de distributieriem is eraf geweest en daar zag ik al enkele boutjes zitten van de inspectiegaten...

Maar hoe weet ik nu zeker of ik hydraulische kleppen heb of vaste? Want ik wil de klepspeling laten meten ivm lpi inbouw.. Maar dat is dus niet nodig indien hydraulisch.

Auto is van 9 juni 1999 en achterop prijkt 2.4T...

(Wie kan dat trouwens makkelijk klepspeling meten en heeft daar zin in tegen betaling uiteraard, regio Arnhem..)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

GeertM2

#76
Citaat van: Marty__Mouse op 09-07-2012 12:20:49
Maar hoe weet ik nu zeker of ik hydraulische kleppen heb of vaste? Want ik wil de klepspeling laten meten ivm lpi inbouw.. Maar dat is dus niet nodig indien hydraulisch.
Je geeft het antwoord al in je vraag.
De enige manier om er echt achter te komen is: ga naar een competente garage en vraag of ze je klepspeling willen meten.
Meten ze zo veel speling dat het nergens meer op slaat, dan weet je zeker dat je hydro stoters hebt.   ::)

Al het andere wat we er over zeggen, blijft gewoon gissen.  :)

Marty__Mouse

Citaat van: GeertM2 op 22-08-2012 15:01:12
...
Je geeft het antwoord al in je vraag.
De enige manier om er echt achter te komen is: ga naar een competente garage en vraag of ze je klepspeling willen meten.
Meten ze zo veel speling dat het nergens meer op slaat, dan weet je zeker dat je hydro stoters hebt.   ::)

Al het andere wat we er over zeggen, blijft gewoon gissen.  :)

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt! Eind van het jaar of ander begin volgend jaar maar eens een klepspeling-meting op de kalender zetten..
Dan weet ik het in elk geval zeker.. En de flashlube is sowieso wel een goede toevoeging op je gassysteem lees ik hier en daar, dus al blijkt de auto hydraulische stoters te hebben is het nog geen weggegooid geld.  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Misha

Ik snap niets van dit moeilijke gedoe eigenlijk.

Volvo kan je zo vertellen wat voor motor dit is, je gaat toch geen speling meten als je het gewoon kan opvragen ?

Of is het een knutselblok ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marty__Mouse

Citaat van: Misha op 27-08-2012 20:02:29
Ik snap niets van dit moeilijke gedoe eigenlijk.

Volvo kan je zo vertellen wat voor motor dit is, je gaat toch geen speling meten als je het gewoon kan opvragen ?

Of is het een knutselblok ?


Volvo weet het zelf niet.. Dat is het probleem, ik heb nl net een overgangsmodel.. Daarom is de oplossing van Geert het meest logisch; gewoon opmeten en dan weet ik het.

Een knutselblok is het iig zeker niet maar wat bedoel je precies met de klepspeling opvragen?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

850 R

ik heb toevallig pas nog de hydraulische klepstoters van de 96' 854R vervangen. is wel lekker makkelijk hoor zonder afstellen.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

BenC70ES

Citaat van: Marty__Mouse op 27-08-2012 23:53:08
Een knutselblok is het iig zeker niet maar wat bedoel je precies met de klepspeling opvragen?

Misha bedoeld daar mee dat het motorserienummer gewoon uitsluitsel geeft, zoals je ook in Vadis ziet als je bijvoorbeeld kleppen of klepstoters besteld, en daar tot- en van- motornr ... leest.

En als het een knutselblok is, klopt dat natuurlijk niet meer.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Arie T5R

Tjee.. Ik twijfelde nog even of ik mn c70 op lpi ging doen, maar nu... nu twijfel ik nog meer..

RoyvW

Hydraulisch of niet, beide blokkken kunnen prima aan het gas, de hydraulische stoters zijn makkelijker omdat je niks hoeft na te kijken om de 100k, maar ook die kunnen verslijten.
Mijn vorige S60 2.4 op LPi was van 2001 zonder flaslube, met vaste stoters en daar zijn na 330k nog nooit de kleppen van gesteld. De LPi installatie lag er al in vanaf 10k.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

janpy

Ik heb een s80 2.4 170 pk gehad
425.000 gelopen , bij 170.000 gas erin
lpi, zonder flash dinges

Geen centje pijn .
Maar goed ook want kleppen stellen bij deze blokken is natuurlijk drama.
Kwa werk en kosten :-)

Groets
Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

volvobaksteen

Citaat van: johan283 op 20-09-2006 22:33:52
wat is het voordeel van vaste klepstoters tov hydraulische? Blijkbaar zijn vaste klepstoters een verbetering.....

je blokje 9500rpm laten draaien en een jetser van een turbo erop die bij de 6000 ergens begint te draaien lekker driften:P