Catalysator leeghalen

Gestart door ex_beamerman, 01-02-2003 19:40:36

Vorige topic - Volgende topic

Ramon

Zippo,

De datum van afgifte van het org. deel I (het bouwjaar)  blijft maatstaf voor wat betreft de emissie eisen en inrichting.

tot 1993, een half procent Co bij stationair, indien je een aanduiding K6 of U9 hebt (ongeregelde of geregelde kat) behoort er een kat onder te zitten, echter de werking wordt niet gecontroleerd middels een viergastest.

(kat. vervangende pijpen worden oogluikend toegestaan, ondanks dat heel formeel de auto niet meer aan de kentekenkeuring voldoet (org. keuring was immers met kat.)

Hierna zitten we, zoals je al zei, aan de 4 gastest.

Die golfjes I hebben daar gelukkig geen last van  ;D

Ramon

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Zippo

Ik geef 't op!!! :P

Zippo

micdee

Citaat van: mitsupiet op 21-07-2003 22:28:28Klopt daar had ik een filmpje van (virus gehad;alles weg). :-[
Deze bleef op de kwart mijl eerst 3 seconden bij groen licht staan,om dan de tegenstander halverwege gigantisch voorbij te blazen. :D
Erg leuk.

Bedoel je dit filmpje of bedoelde je deze soms???

mitsupiet

Citaat van: micdee op 22-07-2003 21:05:31
Citaat van: mitsupiet op 21-07-2003 22:28:28Klopt daar had ik een filmpje van (virus gehad;alles weg). :-[
Deze bleef op de kwart mijl eerst 3 seconden bij groen licht staan,om dan de tegenstander halverwege gigantisch voorbij te blazen. :D
Erg leuk.

Bedoel je dit filmpje of bedoelde je deze soms???

Ik bedoelde de eerste,maar de tweede is ook leuk. :D

Te hard geschrobt.......

Robertjuhh

Hallo allemaal, mn 850 T5 is net terug van de APK keuring en zoals verwacht NUL problemen :)      

Maare nu kan ik de kathalisator leegmaken, of is dat niet verstandig? Hoeveel PK/ NM win je ermee? En is er merkbaar meer vermogen als je hem leeghaalt?

Groetjes Robertjan
.....en hard!

JCviggen

leegmaken en de "shell" houden zou een nogal raar geluid geven denk ik. Haal 'm er helemaal tussenuit, of zorg dat er een pijp door de behuizing van de kat loopt...anders gaat ie volgens mij niet echt lekker meer klinken
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Reitse

Geluid valt wel mee (ruitenmeneer Jhonn heeft het ook ooit gedaan, zij het bij een GLT). Geluid wordt wat ruiger, of je meer vermogen krijgt.....

Robertjuhh

aha okee.. Maar hoe zijn de prestaties als ik hem er helemaal onder vandaan haal?
.....en hard!

JCviggen

op de standaard downpipe zal het niet zo heel veel verschil maken denk ik...iets snellere turbo spool en een paar pk extra...maar het zal zeker geen 10 pk zijn denk ik.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Robertjuhh

hmmm... is het dan wel de moeite waard denken jullie?
.....en hard!

thuur

Ik dacht dat een gemiddelde kat je zo'n 7 pk kostte... Dus vervangen door een pijp zou je dan 7 pk moeten 'opleveren'. Alleen leeghalen zou ik ook niet doen, dan krijg je lelijke resonanties (zoals gezegd).

Gr 8)

volvopower

Ik vraag me af of ik nog door de apk kom als ik de katalysator verwijder.

haalt hij dan de emissie eisen nog wel?

het gaat om een volvo 850 t5 van 1993.

Weet iemand het???

Alvast bedankt!

thuur

Als je auto in prima staat van onderhoud verkeert en je het blok goed heet stookt voor de meting zie ik geen probleem qua emissie.

Helaas moet er tenminste optisch een kat aanwezig zijn :-\

Gr ;)

Zippo

Citaat van: thuur op 21-08-2006 19:09:29
Als je auto in prima staat van onderhoud verkeert en je het blok goed heet stookt voor de meting zie ik geen probleem qua emissie.

Haalt de volvo nooit!  ;)

thuur

Citaat van: Zippo op 21-08-2006 22:36:24
Citaat van: thuur op 21-08-2006 19:09:29

Haalt de volvo nooit! ;)

Die van jou misschien niet nee.... ;D

Gr ;)