Catalysator leeghalen

Gestart door ex_beamerman, 01-02-2003 19:40:36

Vorige topic - Volgende topic

micdee

Uhm zippo ik denk dat je de zin net verkeerd leest en dat Ramon beter met een , had kunnen werken.....

Wat Ramon volgens mij bedoelt is:

G60 16V Golf, 1 zonder Kat... (oftewel anders geschreven)

een Golf G60 16V zonder kat... en zo wordt er dus geen nummer (1,2,3 of 4) van de golf aangegeven door Ramon

:)

Zippo

Citaat van: micdee op 20-07-2003 11:15:15
Uhm zippo ik denk dat je de zin net verkeerd leest en dat Ramon beter met een , had kunnen werken.....

Wat Ramon volgens mij bedoelt is:

G60 16V Golf, 1 zonder Kat... (oftewel anders geschreven)

een Golf G60 16V zonder kat... en zo wordt er dus geen nummer (1,2,3 of 4) van de golf aangegeven door Ramon

:)

Dan nog, een golf met een G60 bestaat niet van bj 1993! ;D ;D ;D ;D

Marc 0101.001

Ooit van motorconversies gehoord?

BenC70ES

Die G60 motor is toch ook maar een 8 klepper?  ???

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marc 0101.001

Citaat van: BenC70ES op 20-07-2003 13:22:49
Die G60 motor is toch ook maar een 8 klepper?  ???

Het zal hier dan wel om een JD Engineering motorblokkie gaan....  Die zijn echt rap! 300 - 400 pk uit een 1.8 liter!!! Zie ook www.jdengineering.nl

Ramon

Inderdaad, motorconversie ...........

2 liter onderblok (andere lagers, krukas, zuigers etc...)
speciale 16V kop
G-lader met speciale lagers, afdichtingen en poelie  
(momenteel 1.5 bar)
programmeerbaar management met rol-injectie
speciale bak met sper, andere fusee stukken, aandrijfassen, remmen (6 zuigers p.klauw1)

en nog veel meer (voor een dikke 70.000 gulden)

Als je deze Golf tegenkomt ....... niets proberen (welke Volvo je ook hebt .....!)  ;D

(Blijft tussen de 100 en 200 km/u, ondanks wielspin  naast een VOL accelererende 911 (993 bi-turbo) rijden.....  :P (en die gaat ECHT hard, geloof me ! ;D)

(De laatste keer "ontplofte" de bak op de rollenbank, bij 6000 rpm > 300 pk, motortje loopt echter makkelijk 9000 rpm).....

Het leuke is dat de motor redelijk normaal te doseren is ... (koppel op breed toerengebied....) en na warm te zijn gereden (de niet-verplichte) 4 gas test haalde,
hetgeen ik niet eerder met een dergelijk opgevoerde motor heb gezien (heeft alles te maken met het prog. management).

Marc,

Jeroen Dik (JD engineering) is een vriend van deze jongen .....  :-*  (is overigens een heel kein wereldje)

Zijn allebei compleet gestoord, pompen een geld in die Golfjes ongelooflijk ...... en wat niet te koop of te duur is maken ze zelf !

(Aandrijfassen,  fusee stukken,schakelmechanismes noem maar op.... voel ik me altijd maar een "prutser" bij  :'(   )

Het eerdere bericht over de mogelijkheden en beperkingen van de katalysatoren hebben dit soort jongens met de Golfjes III en IV ook ondervonden
(ivm de "verplichte" 4 gas test).

De types I zijn echter veel leuker en lichter.

Ramon ;D  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

micdee

Hmmm dus toch een type I golf.... geinig... maar ja zo weet ik ook dat er van dit soort type I-tjes rond rijden met een VR6 erin....

Marc 0101.001

Citaat van: micdee op 20-07-2003 14:39:50
Hmmm dus toch een type I golf.... geinig... maar ja zo weet ik ook dat er van dit soort type I-tjes rond rijden met een VR6 erin....

Niks waard, de neus wordt dan veel te zwaar in zo'n licht autootje en de auto wil in iedere bocht rechtdoor. Een opgefokte 4-pitter is "the way to go".

Ramon

Hele autootje weegt om en nabij de 850 kilo.....

ongeveer 3kg/pk  ;D

Ik durf niet naast hem te zitten als ie voluit gaat  :-\

Ramon

micdee

Citaat van: Yellow Banana II op 20-07-2003 16:35:43

Niks waard, de neus wordt dan veel te zwaar in zo'n licht autootje en de auto wil in iedere bocht rechtdoor. Een opgefokte 4-pitter is "the way to go".
maar dat is toch zo opgelost..... nog een VR6 achterin leggen en de achteras laten aandrijven... of ze dit in een type 1 hebben gedaan weet ik niet meer.. maar dat het gedaan is weet ik zeker (in Engeland). Als ik me goed kon herinneren liep die golf een slordige 285 km/u

Maar uhm dit heeft nix meer met het leeghalen van de kat te maken dus, voor mij einde bericht  ;D

Ramon

Micdee,

Het grote probleem wordt dan de kentekenkeuring bij de RDW. In Engeland mag je met een boerenkar met een vliegtuigmotor de weg op  ;D

Ramon

micdee

Citaat van: Ramon op 20-07-2003 22:27:04
Micdee,

Het grote probleem wordt dan de kentekenkeuring bij de RDW. In Engeland mag je met een boerenkar met een vliegtuigmotor de weg op  ;D

Ramon
Ramon,

Hoeveel mensen op dit forum hebben hun auto opnieuw laten keuren na enige aanpassing, denk je??????  ;)

Reitse

Micdee,

Ramon
Ehm.. als die z'n SVA (Single Vehicle Approval) haalt wel ja/...

Zippo

Micdee,

Ramon

Motorconversie???
Wel aanhanger-conversie >750kg.
Wijziging-motor noemen ze dat.........
Maar goed, Ramon, heeft hij dan U9 op 't kenteken staan? Ik begin nu wel erg benieuwd te worden wat er op zijn kentekenbewijs deel I staat!

Zippo

mitsupiet

Citaat van: micdee op 20-07-2003 18:50:25
Citaat van: Yellow Banana II op 20-07-2003 16:35:43

maar dat is toch zo opgelost..... nog een VR6 achterin leggen en de achteras laten aandrijven... of ze dit in een type 1 hebben gedaan weet ik niet meer.. maar dat het gedaan is weet ik zeker (in Engeland). Als ik me goed kon herinneren liep die golf een slordige 285 km/u

Maar uhm dit heeft nix meer met het leeghalen van de kat te maken dus, voor mij einde bericht  ;D

Klopt daar had ik een filmpje van (virus gehad;alles weg). :-[
Deze bleef op de kwart mijl eerst 3 seconden bij groen licht staan,om dan de tegenstander halverwege gigantisch voorbij te blazen. :D
Erg leuk.

Te hard geschrobt.......