Tips en truuks inbouwen Cruise Control 850 GLE `94 2.5i 10V

Gestart door Jak, 09-05-2006 00:43:21

Vorige topic - Volgende topic

johnn54

Even een ander vraagje over de cruisecontrol.
Ik rijd regelmatig ook met een volkswagen transporter en als je daar de cruise control inschakelt gaat er een controle lampje (symbooltje op / in de snelheidsmeter) branden.
Ik heb nog nergens kunnen vinden waar dat bij mijn 850 (850 2,5 20v uit 1995) zit en ook zie ik nergens een indicatie dat ie ingeschakeld is.
Zie ik iets over het hoofd, is er mogelijk ergens een lampje kapot of zit een dergelijke aanduiding er gewoon niet op???

haasje

johnn54

FRANQ

Weet iemand het onderdeelummer van de stelschroef achterop het heveltje?
ik moet nu de "set" knop zo lang ingedrukt houden dat ik alweer van 120 naar stilstand ben gegaan.... ;D

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

thuur

Ik denk dat je 3528083 bedoelt.

Geen vacuumlekkage?

Gr ;)

FRANQ

Citaat van: thuur op 20-04-2009 22:36:23
Ik denk dat je 3528083 bedoelt.

Geen vacuumlekkage?

Gr ;)

vacuumlekkage lijkt me erg sterk.
Alles is nieuw qua aansluitmateriaal.

Mis alleen de stelschroef achter het pendaal, waardoor de vrije slag nogal groot is.

bedankt voor het nummer, zaterdag even bestellen :)

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Pier

Super uitleg.. heb vandaag in een uurtje de cc geinstaleerd... LET wel op als je op gas rijdt dan heb je op de standaard (onder de accu plaat) plek geen ruimte voor de vacuumpomp. hier moet ik nog een goede oplossing voor vinden. asl mensen een idee hebben graag.  heb de pomp nu even tusen de accu en caroserie gezet. Klopt het dat de cc pas bij 60 km peer uur werkt...

`groet Pier

Jeff

Citaat van: Pier op 17-09-2009 20:21:37
Klopt het dat de cc pas bij 60 km peer uur werkt...

`groet Pier

Vanaf 35 km per uur meen ik...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Frans 50

haasje

Even een tip, controleer voor je wil gaan inbouwen of je de relaisvoeten (102/102) wel in de relaiskast hebt zitten. Ik heb gisteren een 850 (my 94) gezien (van mattieu123) die geen relaisvoeten heeft. Inbouwen van CC wordt dan ineens wel heel veel extra werk.

Rainbird

Citaat van: Pier op 17-09-2009 20:21:37
Super uitleg.. heb vandaag in een uurtje de cc geinstaleerd... LET wel op als je op gas rijdt dan heb je op de standaard (onder de accu plaat) plek geen ruimte voor de vacuumpomp. hier moet ik nog een goede oplossing voor vinden. asl mensen een idee hebben graag.  heb de pomp nu even tusen de accu en caroserie gezet. Klopt het dat de cc pas bij 60 km peer uur werkt...

`groet Pier

Hallo Pier,

Ik heb het zelfde probleem, bij mij zit tegen de zijkant onder de accu ook de gas computer.

Ik heb de vacuumpomp gemonteerd aan de linkerkant tegen de onderkant van de accubak , dan steekt hij net over de gascomputer heen en er is voldoende ruimte aan de andere kant. Ook is er voldoende ruimte om eventueel de accubak met pomp en al er uit te halen.

Ik heb al wat foto's gemaakt maar die moet ik nog even van de camera halen.

Rainbird

De CC werkte in 1 keer en na tevreden heid.

Je voelt hem af en toe wel de/accelereren maar erg te vreden.

c70cabrio2001

Beste mensen, interessant onderwerp. Heb net een c70 cabrio uit 2001 gekocht, maar helaas zonder cruise control. Is de beschrijving gegeven voor de 850 en v70 classic ook van toepassing voor de c70 of hebben we hier te maken met een elektronische cruise control?
al vast dank
Paul

viking_in_shorts

Citaat van: c70cabrio2001 op 24-09-2010 21:02:40
Beste mensen, interessant onderwerp. Heb net een c70 cabrio uit 2001 gekocht, maar helaas zonder cruise control. Is de beschrijving gegeven voor de 850 en v70 classic ook van toepassing voor de c70 of hebben we hier te maken met een elektronische cruise control?
al vast dank
Paul

Jij hebt een electrische electonische CC