mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

Citaat van: EdenAli op 14-04-2011 22:09:47
Citaat van: Justin-850 op 14-04-2011 14:57:10
Oef.....das een beste klap geld zeg :-\ :(

Maar waarom zou je in beroep gaan als ik vragen mag? Omdat de agent zei dat het ongeveer 200,- ging kosten of omdat je de boete niet terecht vind? In het eerste geval heb je geen (spreekwoordelijke)  "poot-om-op-te-staan" want een agent kan zich ook vergissen. En in het tweede geval ben ik bang dat je ook niet echt veel kans van slagen hebt :( Je reed nou eenmaal onverzekerd rond....... Hoe klote het ook is en dat terwijl je er zelf misschien niet eens van op de hoogte was :(

Ik hoop dat je het toch aan kunt vechten en dat je op enige coulance van de "firma dienstklopperij" kan rekenen ;)

Succes!

Gr. Justin

Snap ik Justin maar het gaat mij erom dat ik met een lekke band sta er drie agenten erbij komen die ik zelf heb gebeld om verdere ongelukken te voorkomen.
ik dus geen kant op kan en ik die dag niet had kunnen weten dat wij in de middag een brief kregen met de mededeling dat de auto uit de verzekering was.
Als ik dat wist had ik toch nooit de politie gebeld?
Het is zo makkelijk om iemand te bekeuren die geen kant op kan.
Plus heb ik het vermoeden dat hij de grote agent wou uithangen bij de twee in opleiding die hij bij zich had.
Hoe dan ook ik ga zeker een brief opstellen met mijn ongenoegen heb ik tenminste mijn zegje gedaan.
Is het dan alsnog betalen jammer dan heb ik het vakantiegeld ook weer op.

Duidelijk verhaal, en groot gelijk ;)

En altijd dat machtsvertoon bij de politie moet inderdaad ook eens stoppen. Ben een keer aangehouden om niets, gewoon een soort controle. Die beste agent die zou wel eens even in mijn auto gaan zoeken want die vertrouwde het "zaakje" niet. Heb 'm toen lekker z'n gang laten gaan met z'n h**maatjes en na een kwartier de hele auto uitgeplozen te hebben konden ze de boel weer netjes opruimen.

Gr. Justin

elianmars

Een brief naar de politie sturen heb je weinig aan, denk ik.

Ik zou juist een brief naar de verzekering sturen. Dankzij hen heb je die boete gekregen. Ik vraag me af of het zomaar mag om je uit de verzekering te gooien. Het lijkt me dat ze je eerst moeten waarschuwen dat je er uit gegooid kunt worden. Dan heb jij de kans om de premie alsnog te betalen. Als jij van niks weet en van de één op de andere dag onverzekerd rond rijdt, terwijl je dat niet weet, vind ik dat zij fout zijn, niet jij.

Jeff

Ed gewoon doen, nee heb je ja kun je krijgen. Maar waar blijven de foto's van de schuur ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

snix

De boete klopt volgens mij niet :

ma 11 apr 2011, 09:47 | 125 reacties
Pakkans onverzekerd rijden fors hoger ZOETERMEER -  De kans om betrapt te worden als je rondrijdt met een onverzekerd voertuig wordt veel groter. Door een wetswijziging, waarschijnlijk in juni, is het straks mogelijk elke Nederlander hierop te controleren. Een woordvoerder van de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) bevestigde maandag berichtgeving hierover in Trouw.

Foto: Michel van Bergen Als de wet wijzigt, mogen het autoverzekerings- en kentekenregister worden gekoppeld. Daardoor wordt handhaving makkelijker. ,,Het gaat om ongeveer 220.000 Nederlanders, maar zij rijden niet allemaal onverzekerd rond. Het kunnen ook mensen zijn van wie de autoverzekering nog niet is doorgegeven." De RDW stuurt daarom deze week een brief met informatie over de wijziging naar deze groep.

De boete voor onverzekerd rijden blijft 270 euro voor bromfietsers. Voor motorvoertuigen wordt de boete 380 euro. Deze was 390 euro. De boete kan drie keer per jaar worden opgelegd.

De boete die jij hebt gehad is voor het niet kunnen tonen van een verzekeringbewijs.

Verder hoort de verzekering je eerst nog een waarschuwing te geven.

Lampje

Citaat van: EdenAli op 14-04-2011 22:09:47

Hoe dan ook ik ga zeker een brief opstellen met mijn ongenoegen heb ik tenminste mijn zegje gedaan.
Is het dan alsnog betalen jammer dan heb ik het vakantiegeld ook weer op.

Ik heb iets soortgelijks bij de hand gehad Ali, maar gelukkig minder erg: werd van WA+ naar WA teruggezet, maar daar kwam ik pas achter toen ik bij Carglas al een afspraak had geboekt voor een nieuwe voorruit.

Vroeger stonden de verzekeraars onder toezicht van 'de Verzekeringskamer'. Tegenwoordig is dit geïntegreerd in DNB, De Nederlandsche Bank. www.verzekeringskamer.nl

Stuur een briefje dat ze op 2 manieren verzaakt hebben in hun 'zorgplicht' en dat je een brief zult sturen naar de Verzekeringskamer:

1. Ze hebben een contract beeindigd zonder wilsbeschikking van jou (tenzij je premieachterstand had, dan staan ze wél in hun recht)

2. Ze hebben op een veels te korte termijn een bericht gestuurd, zodat je er ook geen actie meer op kon nemen, met deze boete als gevolg.

Sommeer ze in deze brief de boete binnen 14 dagen te betalen op gironummer XXXXXXXXX , met kenmerk YYYY YYYY YYYY YYYY. Indien ze niet schriftelijk reageren voor deze termijn óf overmaken dat je ze hierbij direct ingebreke stelt voor alle financiële schade, gevolgschade, wetteiljke rente en incassokosten.

Het zijn maar twee luttele zinnen, maar ze werken als een rode lap op het middenkader van zo'n verzekeraar. Binnen 24 uur heb je iemand aan de telefoon die zijn/haar excuses gaat aanbieden voor de gang van zaken. Ze zijn als de dood voor claims, vooral voor dat woordje 'gevolgschade'  ;D

EdenAli

Citaat van: Jeff op 15-04-2011 19:49:12
Ed gewoon doen, nee heb je ja kun je krijgen. Maar waar blijven de foto's van de schuur ;D

Staan op pagina 25 1tje terug dus

antraciet

EdenAli

Dar is het nou juist
We hebben contact gehad en volgens hun hebben ze brieven verstuurd die wij nooit ontvangen hebben.
Er gaat wel eens vaker wat mis met de post hier in Almelo.
dus ja wie moet je geloven.

antraciet

Zou zoiets belangrijks niet per aangetekende post verstuurd moeten worden of minimaal een telefoontje erachteraan?

elmarconi

Citaat van: EdenAli op 16-04-2011 22:32:49
Dar is het nou juist
We hebben contact gehad en volgens hun hebben ze brieven verstuurd die wij nooit ontvangen hebben.

Omgekeerde bewijslast vragen:

Zij kunnen blijkbaar niet aantonen dat jij het ontvangen hebt.
Jij kunt onmogelijk aantonen dat ze het niet gestuurd hebben.
Zij zouden moeten kunnen aantonen dat ze het wel gestuurd hebben.

Als het laatste aantoonbaar is, dan wordt het lastiger. Als ze dat niet kunnen, dan heb je reden tot discussie.

Voet bij stuk houden dat je bewijs wilt zien.
--
Autogas Inside . . .

Jack v

Citaat van: elmarconi op 17-04-2011 11:02:04
Dar is het nou juist

Als het laatste aantoonbaar is, dan wordt het lastiger. Als ze dat niet kunnen, dan heb je reden tot discussie.

Juist zij moeten aantonen dat ze jou bericht hebben gegeven, middels een verzendbewijs of een kenmerk dat de brief is verstuurd.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elmarconi

Citaat van: Jack v op 17-04-2011 11:08:13
Citaat van: elmarconi op 17-04-2011 11:02:04
Dar is het nou juist

Juist zij moeten aantonen dat ze jou bericht hebben gegeven, middels een verzendbewijs of een kenmerk dat de brief is verstuurd.

Dat zeg ik  ;)

Vraag daar ook schriftelijk bevestiging van!
--
Autogas Inside . . .

EdenAli

Kijk een superforum met superleden!!!.
We gaan er mee bezig en houden jullie op de hoogte van hetgeen wat er gaat gebeuren.

Thnx voor het meedenken

animalT5R

Misschien Tackle even een Pb sturen,die kan je vast wel verder helpen
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

EdenAli

We kunnen het wel gaan betalen maar dan is de kous er mee af.
We wachten op bericht van de rechter kan wel een aantal maanden duren en dan laten we het voorkomen
Reactie geven is niet mogelijk volgens de bekeuring dus doen we het maar zo.