Vers kreng met 855 T-5D, correctie: V70 T5D

Gestart door VolvoDeMio, 23-09-2006 21:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

#45
Hier is ie dan, onze Nix, Nada, Noppes!




VolvoDeMio

Inmiddels is de kilometerstand in het systeem uitgelezen.

Ook 363.700. Identiek, dus niks teruggedraaid.

:eusa_dance:

Citaat van: The Saint op 24-12-2007 07:10:42
Citaat van: VolvoDeMio op 23-12-2007 23:17:58... van de Cx was net even anders dan van de Bolbo).

De "V" zit er ook VLAK naast he!!  ;)

Gefeliciteerd! Heel 'autoavontuur' sinds de aanschaf van je vorige Volvo en de start van dit draadje!

Bolbo was een bewuste verschrijving (vertyping..?); ooit ontstaan in de tijd van de 240's. Bolbo heeft een wat massievere klank dan het 'zachtere' Volvo.

Het auto-avontuur is met name ontstaan doordat toen de hoofdprijs voor de 855 tdi gevraagd werd op Marktplaats, en ik bij geen van de aanbiedingen het idee had zo'n goede 855 terug te krijgen als die ik had. Maar zoals de Duitsers zo mooi zeggen: Nie Wieder (ein Cx).

MichielMaas

yhiiihaaa, goed gelukt. mooie auto maar wel even wassen. Veel plezier ermee.  :eusa_dance:

VolvoDeMio

Citaat van: MichielMaas op 11-01-2008 23:40:06
mooie auto maar wel even wassen.  :eusa_dance:

Grrrrrrr ......wassen.......  :eusa_snooty:

Alhoewel, eens per maand was ik hem wel, maar met dit weer heeft het geen zin (of..van korte duur zichtbaar)


Verder heb ik vandaag bij Volvo Felipe Argo's gescoord. Voor de zomerbanden.

(zelfs dié velgen vind ik mooier als ze wat vies zijn.......misschien moet ik die een keer donkergrijs spuiten...)

Volvo Felipe

in 932 kleur van de titans


:eusa_drool: :eusa_drool:

VolvoDeMio

#50
Citaat van: Volvo Felipe op 12-01-2008 21:24:05
in 932 kleur van de titans


:eusa_drool: :eusa_drool:

Precies!!!

Da's mijn kleur!   :eusa_clap:

VolvoDeMio

Oké, geniet ervan....De T-5D is gewassen, het grijze kunststof iets donkerder gemaakt en 'gedebadged'.


VolvoDeMio

Inmiddels mijn T5-D de nodige aandacht gegeven.

1. Thermostaat vervangen (jammer, die 90 graden thermostaten van Volvo; staat ie nét hoger dan 15.00 uur)
2. Pookknop met 5,5 cm ingekort (schakelt lekkerder en kan ik beter bij de asbak  :eusa_whistle: )
3. EGR- slang afgedopt (EGR gaat er helemaal uit; in EGR-slang zat gat a.g.v. schaven en rubber aansluitknietje was poreus)
4. Achterruitenwisser preventief in vers vet gezet (deed het nog goed, maar bleek al veel corrosie op het aluminium te zitten).
5. Slot achterklep van binnen schoongemaakt (deed nier meer mee met de AB).
6. Kunststof delen zwarter gemaakt (als eerder gezegd).
7. Gasveren achterklep vervangen.
8. Veerpootbrug gemonteerd.

Volgens mij is dit het zo'n beetje. Wordt vervolgd.

Vulk


VolvoDeMio

Citaat van: VolvoDeMio op 18-01-2008 16:41:42
Inmiddels mijn T-5D de nodige aandacht gegeven.

1. Thermostaat vervangen (jammer, die 90 graden thermostaten van Volvo; staat ie nét hoger dan 15.00 uur)
2. Pookknop met 5,5 cm ingekort (schakelt lekkerder en kan ik beter bij de asbak  :eusa_whistle: )
3. EGR- slang afgedopt (EGR gaat er helemaal uit; in EGR-slang zat gat a.g.v. schaven en rubber aansluitknietje was poreus)
4. Achterruitenwisser preventief in vers vet gezet (deed het nog goed, maar bleek al veel corrosie op het aluminium te zitten).
5. Slot achterklep van binnen schoongemaakt (deed nier meer mee met de AB).
6. Kunststof delen zwarter gemaakt (als eerder gezegd).
7. Gasveren achterklep vervangen.
8. Veerpootbrug gemonteerd.

Volgens mij is dit het zo'n beetje. Wordt vervolgd.


Aanvulling:

9. Verse olie en nieuw oliefilter (zal ik niet iedere keer vermelden...  ;D )
10. EGR helemaal verwijderd en net als elianmars met plaatjes de openingen afgedopt.

Op de clubsleuteldag in Goes hopelijk de kans om versnellingsbakolie en remvloeistof te verversen.


elianmars

Wel wat moeten aanpassen voor de veerpootbrug, neem ik aan?

Volvo Felipe

Hey Rob,

Voorproever van uw gekochte velgskes





;)

VolvoDeMio

Citaat van: Volvo Felipe op 07-02-2008 22:18:37
Hey Rob,

Voorproever van uw gekochte velgskes

http://i148.photobucket.com/albums/s8/felipe850/IMG_3989.jpg

http://i148.photobucket.com/albums/s8/felipe850/IMG_3988.jpg

;)


:eusa_clap:

:eusa_dance:



Citaat van: elianmars op 07-02-2008 21:10:51
Wel wat moeten aanpassen voor de veerpootbrug, neem ik aan?

Nee, uiteindelijk niet. De veerpootbrug aan bijrijderszijde óver de bevestigingsplaat van het dieselfilter geplaatst en de connector die ook op die plaat zit losgeschroefd en met tie wraps aan de veerpootbrug vastgezet.

Aan bestuurderszijde de bevestigingsplaat van een zekerings(?)kast bovenop de veerpootsteun monteren.

Zie ook:  http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=2320.0

VolvoDeMio

Foto's van ingekorte versnellingspook (5,5 cm) en van definitief verwijderde Egr.




elianmars

Die asbak...............  :eusa_sick: :eusa_sick: