Vers kreng met 855 T-5D, correctie: V70 T5D

Gestart door VolvoDeMio, 23-09-2006 21:06:56

Vorige topic - Volgende topic

Robert Haven

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 09-02-2008 20:53:43
Die asbak...............  :eusa_sick: :eusa_sick:

:eusa_whistle:

Edit: de vorige (derde) eigenaar melde bij de bezichtiging vol trots dat er nooit in gerookt was!.....Nou, dat zal snel over zijn dacht ik toen....  8)

VolvoDeMio

Heel even wat hoofdletters......

Chippie erin.....

LEKKKKKKKERRRRRRR

De 850 zoals die bedoeld was.......

Ja, het is uiteraard geen R maar een hele lekkere D

:D

:eusa_dance:

binnenkort de een foto van m'n in de kleur 932 gespoten Argo's...

VolvoDeMio

En hier de Argo's in kleur 932....

Volvo Felipe

zit er weer mooi uit hé,  maar die velgen komen me bekend voor haha

VolvoDeMio

En een opgraving!

Het afgelopen halfjaar na 25 jaren het windsurfen weer opgepakt, en me weer helemaal in moeten lezen en varen.
Je verleert het niet, maar na al die tijd niet gesport te hebben (en weldadig door blijven eten) had het 'roestduiveltje' zich goed ingevreten.

Inmiddels (lijkt wel winter) slechts af en toe nog surfen, dus ook weer tijd voor andere dingen.

Mijn T-5D heeft inmiddels links-voor een nieuw wiellager en voldoende verse diesel gehad.

Dieselverbruik is na chiptuning van 1 op 13,5 naar 1 op 15 gegaan (met uitzondering van de rit met sleurhut naar Spanje (1 op 10, maar die andere sleurhutten lijken dan ook geparkeerd te staan op de snelweg)

Ik mis Denkweb wel op het diesel-deel van het forum, maar dank hem hierbij nogmaals voor zijn deskundige bijdragen.
(aan andere deskundigen: je mist hem pas...als ie d'r niet meer is (vrij naar De Dijk)).

)()()sT

Citaat van: VolvoDeMio op 02-12-2008 20:35:32
.....met uitzondering van de rit met sleurhut naar Spanje (1 op 10, maar die andere sleurhutten lijken dan ook geparkeerd te staan op de snelweg)

;D :eusa_dance:

bupozaanstad

Citaat van: VolvoDeMio op 09-02-2008 20:49:15
Foto's van ingekorte versnellingspook (5,5 cm)

http://img177.imageshack.us/img177/9394/ingekortepooksmallbe8.jpg

Die ingekorte pook vind ik goed gevonden want ik zit ook maar om dat ding heen te rommelen om me peuk uit te drukken. Vertel daar eens meer over, hoe heb je dit uitgevoerd?

Taranis

Het afgelopen halfjaar na 25 jaren het windsurfen weer opgepakt, en me weer helemaal in moeten lezen en varen.
Je verleert het niet, maar na al die tijd niet gesport te hebben (en weldadig door blijven eten) had het 'roestduiveltje' zich goed ingevreten.

De surfplank heeft ook ongeveer een half jaar op de auto gezeten zag ik ;D

Reed 's ochtends nogal eens voorbij op weg naar m'n werk, tot ik een keer geflitst ben 200 meter voorbij je huis. Sindsdien ga ik braaf in de file op de Sloeweg staan ::) (111 euro omdat ik exact 50 reed door de bebouwde kom... alleen mag je d'r maar 30 :eusa_wall: )

haRtV70R

Citaat van: Taranis op 02-12-2008 22:08:29

De surfplank heeft ook ongeveer een half jaar op de auto gezeten zag ik ;D

Reed 's ochtends nogal eens voorbij op weg naar m'n werk, tot ik een keer geflitst ben 200 meter voorbij je huis. Sindsdien ga ik braaf in de file op de Sloeweg staan ::) (111 euro omdat ik exact 50 reed door de bebouwde kom... alleen mag je d'r maar 30 :eusa_wall: )

Lomperik... :eusa_wall: Hoe lang woon je nou al in 'Zuud beveland'... :evil:
[move][/move]

VolvoDeMio

Citaat van: bupozaanstad op 02-12-2008 22:02:02
Citaat van: VolvoDeMio op 09-02-2008 20:49:15
Foto's van ingekorte versnellingspook (5,5 cm)

http://img177.imageshack.us/img177/9394/ingekortepooksmallbe8.jpg

Die ingekorte pook vind ik goed gevonden want ik zit ook maar om dat ding heen te rommelen om me peuk uit te drukken. Vertel daar eens meer over, hoe heb je dit uitgevoerd?

Oei....... dat is al een tijdje geleden.
Ik weet nog zeker dat je (nadat je het plaatje met het schakelpatroon eruit gewipt hebt) het 'neopreen' (de knop) in moet snijden om hem eraf te pellen.
Het beste doe je dat in de 'naad'aan de achterkant (dashboardkant).
Opensnijden tot plm. 1 cm onder de top.
Dan kun je het de rubberen knop eraf pellen; schuiven lukt niet omdat het (gevulcaniseerde) rubber van de knop ook in de gaten van het kunststof deel eronder zit.
Vanaf daar wijst het zich min of meer vanzelf.
Witte kunststof houder van metalen schakelpook afhalen.(edit: daar zit een alu deel overheen)
Met ijzerzaag schakelpook inkorten (in mijn geval 5-6 cm).
Vervolgens kunststof deel iets inkorten (2-3 cm???;doe je dat niet dan komt de hoes om de pook er verfomfaaid uit te zien).
Dit kunststof deel klemt nu niet meer op de schakelstang; ik heb dat gelijmd (en misschien moest ik ook het gat van het kunststof deel iets opboren omdat de diameter van de schakelpook in het lagere deel groter was...?).
Vervolgens EERST (dacht ik) het witte deel op de schakelstang lijmen (edit: denk ook aan het aluminium deel) want pas als dat goed zit en de 'harmonicahoes' bevestigd zit kan je aan de onderkant van de 'rubberen' knop plm 2-3 cm afhalen (doe dat in etappen, steeds passen).
Uiteindelijk de knop op het witte kunststof dee lijmen. De naad lijm je dan ook meteen dicht (tape eromheen als 'lijmklem').

Poeh... dit kan ik me er nu nog van herinneren.

Ook meen ik me te herinneren dat ergens op het forum gesproken werd over het met een schroevendraaier van onderen loswippen van het kunststof deel mét knop in het begin. Mij lukte dat niet, en heeft weinig zin om te gaan pielen omdat de knop tóch ingekort moet worden.

Wow, flashbacks!

bupozaanstad

OK ik ga er morgen eens naar kijken hoe het allemaal zit, lijkt me niet een klusje wat je even snel in de middag pauze doet maar eenmaal een stuk korter wordt de T5-D wel een stuk rook vriendelijker, binnen in de wagen dus  ;D

elianmars

Citaat van: bupozaanstad op 02-12-2008 23:21:46
OK ik ga er morgen eens naar kijken hoe het allemaal zit, lijkt me niet een klusje wat je even snel in de middag pauze doet maar eenmaal een stuk korter wordt de T5-D wel een stuk rook vriendelijker, binnen in de wagen dus  ;D

+

Gaat veel sneller!  :eusa_whistle:

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 03-12-2008 00:12:30

http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/slijptol/slijptol-1.gif

Kijk uit met de slijptol; het slijpsel is heet en brandt in.
Met de handzaag ben je er in een minuut doorheen.

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 03-12-2008 01:05:26
Citaat van: elianmars op 03-12-2008 00:12:30

http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/slijptol/slijptol-1.gif

Kijk uit met de slijptol; het slijpsel is heet en brandt in.
Met de handzaag ben je er in een minuut doorheen.

Was uiteraard een grapje ;)