300pk uit de TDI

Gestart door snowdiver, 04-10-2006 14:48:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

snowdiver

Motor:                   2461CCM, 5 Zylinder, TDI
Leistung:                220 KW - 300pk
Drehmoment:          500 NM ab 3000 u/Min
Kupplung:               SACHS, mehrscheiben Carbon
Turbo:                   MFT Garrett
Antrieb:                  X-Trac; 6 Gang, sequentiell

Dit is de motor uit de 850, technisch identiek aan de audi/vw motor
http://www.pohlen-racing.de/pageID_2808203.html
Zou er een versnellingsbak zijn die dit aankan en in een 850/V70 classic past

dus voor hen die een chipje maar magertjes vinden, go for it. De verstuivers zijn te krijgen, enkel heb je lage-compressiezuigers nodig als je het betrouwbaar wilt houden, en die weet ik nog niet te vinden voor de 2.5, wel voor het kleine broertje, de 1.9 uit de golf

Vertigo

Wow, dat is bruut... meer dan een verdubbeling van het orginele vermogen. Ik denk dat een gechipte (T-5)R je dan niet bij houdt met dit vermogen en koppel in je dieseltje...

Laserblue

Citaat van: Vertigo op 04-10-2006 17:38:39
Wow, dat is bruut... meer dan een verdubbeling van het orginele vermogen. Ik denk WEET dat een gechipte (T-5)R je dan niet bij houdt met dit vermogen en koppel in je dieseltje...

Blijft een stoomtrein natuurlijk :eusa_shifty: ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

snowdiver

Vooral de hernemingen moetn bruut worden, even een 330d eruit trekken :eusa_dance:

denkweb

lukt niet  ;D

Zo had ik een 4.0 Tdi motor van Audi in willen bouwen... de bakken zijn echter kleiner als die van Audi, dus past de motor niet over dwars. De kleinere bak van Volvo kan het vermogen niet aan... helaas!

Eugene

Denk dat jij dan een automaat hebt, want een handbak heeft geen problemen met het vermogen van een 4.0 tdi....

If it's not blown, it sucks...

snowdiver

Dus een handbak moet wel even 500Nm kunnen hebben.

500Nm is voor een project als dat van Oele ook geen uitzonderlijke waarde, zou wel leuk zijn, nog steeds iets van een 8l/100km drinken.

Eugene

Citaat van: snowdiver op 08-10-2006 20:35:22
Dus een handbak moet wel even 500Nm kunnen hebben.

500Nm is voor een project als dat van Oele ook geen uitzonderlijke waarde, zou wel leuk zijn, nog steeds iets van een 8l/100km drinken.

Er rijden in zweden zat 850's met 600-800pk. Die hebben gewoon de standaard handbak eronder, dus die 500nm is kinderspel voor zo'n bak.


Als Oele straks 500pk draait, denk ik dat ie toch wel minimaal aan de 600NM zit.

If it's not blown, it sucks...

RRRRR_Ramon

Ik heb uit betrouwbare bron dat Rica ooit eens een 850 AT op 470 Nm heeft gezet en dat ging mis, de hoofdas van de automaatbak brak af en het axiaal lager was totaal verdwenen.  :o

De M56's geven bij hoge vermogens ook wel problemen. Je hoort hier en daar toch  wel dat er bakken gewisseld worden, bijvoorbeeld Animal had ook een kapotte M56 met z'n T-5R.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Eugene

Een bak is met verkeerd gebruik altijd kapot te krijgen(wil niet zeggen dat dit bij Johan het geval was, kan ook slechte bak zijn geweest ofzo). Waar het om gaat is dat de M56 erg hoge vermogens zonder problemen aankunnen. Dus ook een 4.0 TDi. Een kapotte M56 is net zo zeldzaam als een kapotte koppakking ;)

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-10-2006 12:20:27
Ik heb uit betrouwbare bron dat Rica ooit eens een 850 AT op 470 Nm heeft gezet en dat ging mis, de hoofdas van de automaatbak brak af en het axiaal lager was totaal verdwenen. :o

heb ook niet gezegd dat de AT's sterk zijn, is algemeen bekend dat die een stuk zwakker zijn dan de M56's

If it's not blown, it sucks...

Ramon

Eugene,

Wat een kul verhaal over standaard M56 bakken, die 600-800 pk moeiteloos aankunnen......

De M56 is een prachtige compacte sterke versnellingsbak, maar zeker niet probleemloos.....   

Ik heb er diverse gewisseld ivm defecten, (breuk , synchromesh, lagers etc...)

maar geen enkele bak welk merk dan ook is heilig

(alhoewel diverse Allison bakken bijna bomvrij zijn)

Toen ik voor het eerst een M56 splitste heb ik echt een tijdje staan kijken naar de compacte bouw en vroeg me af dat het heel kon blijven.....

Prachtig staaltje van ontwerpkunst !  :eusa_clap:

Voor dergelijke vermogens is ie echter gewoon niet gemaakt, valt buiten alle ontwerpgrenzen.....

De boys die met dergeljke vermogens rijden passen hun bakken aan of hebben genoeg op reserve liggen.......

Ramon ;)   
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

JCviggen

Citaat van: TAXI DRIVER op 13-10-2006 23:59:30
De boys die met dergeljke vermogens rijden passen hun bakken aan of hebben genoeg op reserve liggen.......


Moet je maar eens met de Zweden gaan praten. Ze rijden maar heeeeel erg zelden de bak kapot met >500pk. Ze selecteren wel vaak een bepaald modeljaar (vergeten welk) omdat die iets sterker zouden zijn dan de anderen
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Ramon

Viggen schreef:
Citeer
Moet je maar eens met de Zweden gaan praten. Ze rijden maar heeeeel erg zelden de bak kapot met >500pk. Ze selecteren wel vaak een bepaald modeljaar (vergeten welk) omdat die iets sterker zouden zijn dan de anderen

Mijn Zweeds is helaas niet zo best  ;D

Ik weet wel dat het leuke gasten zijn, heb eens met een stelletje 240 racers staan praten die een auto pas leuk vonden vanaf 400 pk .... :D

Ze hadden zelfs een katterug bij zich die een Diablo de baan afgumde  ;D

Hadden trouwens een duidelijke mening over voorwielaandrijvers  :eusa_silenced:, tevens de reden waarom ze niet aan de 850 begonnen.

Met dat soort vermogens sloop je een bak gewoon, dat is onvermijdelijk.
Als je de constructie bekijkt en materiaal gevoel hebt, snap je dat ook.

Ramon  ;)





Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

JCviggen

Ik ken wel een paar zweden die engels spreken. In de praktijk gaan ze gewoon niet vaak stuk bij zo'n vermogens, wat wil je nog meer er over vertellen dan...?

Enfin, we zullen zien wat die van Oele gaat doen, al zit daar wel een sper bij in nu.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"