609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 29-04-2008 19:39:20
Bah, Michelin Exalto's ?

Die wangen zijn véél te zacht of je bent geen R waardig  ;D.
Heb ik met m'n T-5 destijds een megagoede 9000 km mee gereden NOT.
Die buitenkanten slijten af als kaugom.

Alles okay in Zwollywood?

Hans

Alles goed in zwollywood.  :)
Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n fijne band gehad...  :eusa_clap:
Kan je ook vertellen welke exalto's je precies gehad hebt ?
PE2's ? Welke snelheids- en loadindex etc ?

Enno

Citaat van: Hans Duiven op 29-04-2008 19:39:20
Bah, Michelin Exalto's ?


Ik vind er niets mis mee....ook als ze bijna profielloos zijn. De Pilot Exalto 1 was een verschrikkelijke band maar de PE2 is niets mis mee...

Jans Duiven

#707
Citaat van: Enno op 29-04-2008 20:17:14
Citaat van: Hans Duiven op 29-04-2008 19:39:20
Bah, Michelin Exalto's ?


Ik vind er niets mis mee....ook als ze bijna profielloos zijn. De Pilot Exalto 1 was een verschrikkelijke band maar de PE2 is niets mis mee...

Dat is 'm waarschijnlijk geweest en als je een dergelijke ervaring hebt gehad, dan bedenk je je wel tig keer om die er wéér onder te laten monteren.

Ooh ja: Load index 91 en snelheidscode W

Groet,

Hans

Enno

Ik kan je vertellen 2 totaal verschillende banden. Exalto is de enige overeenkomst.

Ik heb het vermoeden dat een Pilot Exalto 2 de sportiviteit van een Bridgestone RE050 biedt met het comfort van een Michelin....

-D©©©L-

Heb me vandaag maar eens even nuttig gemaakt met wat therapeutisch hobbywerk  :)











Vulk


wepster

eeeeeh marco ik durf het haast niet te vragen maar doe jij ook non turbos  ;D

Rayman

Dat krijg je ervan als je met een roterende machine kunt omgaan ;D
Dark Side of the Force is German

mr clubs

Hmmm,

Moet mezelf toch ook maar eens trakteren op zo'n mooie poetsmachine, ik ben altijd een hele dag bezig om alles weer mooi te krijgen (gewoon met een poetsdoek en veel geduld  :P).

Erg mooi resultaat.  :eusa_clap: :eusa_clap:

Gr Paul

-D©©©L-

Ergens in februari was iemand op de parkeerplaats van de universiteit zo vriendelijk om een deur uit z'n vinger te laten waaien (in die stormperiode). Die deur ging met een rotklap tegen de de linker achterdeur van de 10V, welke ter plaatse 10 cm (!) smaller is geworden. Mijn ega zat er nog in, en schrok zich wezenloos. De dame welke de deur liet glippen keek even vluchtig en zei wel heel erg snel "ow, ik zie niks gelukkig"... En liep vervolgens gehaast weg richting collegezaal.
Gelukkig was ze snel achterhaald en werden de gegevens uitgewisseld. Enkele weken laten een expert erbij; 650 euro schade.  :o

Omdat het een blauwgroen parelmoer is ben ik niet zo happig op bijspuiten (kleurverschil), ik mocht dus op zoek naar een MY 1995 achterdeur in kleur 412  :)

Net na transport, nog een beetje stoffig en slechts een enkel oppervlakkig schrammetje in de blanke lak
(werk voor de poetsmachine). :








Jeff

Ziet er weer netjes uit man :) Ga zo door...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 22-12-2007 18:22:04
Niet alleen de binnenste homokineet was versleten, ook het hanglager had bijna 2 mm (! :o) speling:

Ik heb 2 versere 157.000 KM oude 850 aandrijfassen gevonden. Moet ik dit lager ook vervangen voor de zekerheid? Een onderdeel nummer bekend?

Als ik me niet vergis kost het 90 EUR ex BTW. En ik begrijp dat je voor de originel aandrijfas hoezen terechtkunt bij de universele onderdelen handel die GKN aandrijfashoezen kan leveren.

-D©©©L-

Vanmorgen de R vanaf de remmenbank even op de brug geschoven (altijd weer gehannes met extra oprijplaten...) met als doel: 1 verse APK tot 12 juni 2009. Zoals gebruikelijk een bakkie koffie erbij en samen met de keurmeester er omheen. De remmenbank doorstond ie met glans, de vertraging van de voorste remmen is koud al goed maar loopt inderdaad op als de boel warmer wordt. Precies als te verwachten is met mevius blokken.

CO meting stationair en bij 3000 rpm; prima, schoner als wat er in gaat. (men was aldaar een inspuitpomp aan het afstellen zonder afzuiging). Verlichting goed (ook het beeld) en zelfs de toeeeeeeeeeeeeter deed het. Verder weer een opmerking over uitlaat (Wat is dat dan voor regenpijp) en

Affijn, ik pak de camera om een paar foto's te maken van de mensen en de werkplaats aldaar. Heb de camera nog niet uit de tas of er klinkt een kreet.... GEBAK! TRAKTEEEEEREN! Helaas maar waar, hij vond een fusee kogel die echt goed naar de gallemiezen was.  ;D En dat kon toch echt nie, vond ie. (vind ik ook hoor) Het gekke is dat anderhalve maand geleden helemaal niets van te merken was, ik heb toen stuurhuiskogels vervangen en de rest goed nagezien. Kort daarna is ie uitgelijnd; ook niks gemerkt (checken ze altijd).

De leeftijd van de draagarm ? 6 maanden. De vervanger onder garantie is onderweg.
En het gebak ? dat neem ik mee bij het afmelden !  ;)

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 05-05-2008 13:58:09
Citaat van: -D©©©L- op 22-12-2007 18:22:04
Niet alleen de binnenste homokineet was versleten, ook het hanglager had bijna 2 mm (! :o) speling:

Ik heb 2 versere 157.000 KM oude 850 aandrijfassen gevonden. Moet ik dit lager ook vervangen voor de zekerheid? Een onderdeel nummer bekend?

Als ik me niet vergis kost het 90 EUR ex BTW. En ik begrijp dat je voor de originel aandrijfas hoezen terechtkunt bij de universele onderdelen handel die GKN aandrijfashoezen kan leveren.

Ik zou het lekker laten zitten. Vervangen is in theorie mogelijk, maar in de praktijk ?!

-D©©©L-

#719
Citaat van: -D©©©L- op 05-05-2008 19:44:02

De leeftijd van de draagarm ? 6 maanden. De vervanger onder garantie is onderweg.






Vrijdag maar weer eens uitlijnen...  :-\