609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

S. Brouwer

Citaat van: -D©©©L- op 02-08-2007 18:58:39

Ik heb het niet over ashoezen. Ik heb het over de complete binnenste homokinetische koppeling.  :eusa_think:

verkeerd gelezen, kwam doordat ik een ashoes op de foto zag  :eusa_shifty:

-D©©©L-

Ik was niet op de veenendaal meeting. waarom niet ? Nou ik moest nog wat afmaken die zaterdag.

Daar waar de logo's zaten zat slecht verwijderbare aanslag, ook zaten er er nog wat diepere krasjes op de bovenkant van de klep en hadden de bevestigingen van de spoiler zich een weg geschuurd door de lak.
De nummerplaat heeft in het verleden vastgezeten met zelfborende parkers, ter plaatse zat al aardig wat roest. het stuk onder de nummerplaat verlichting is vers gespoten. Er is op de foto's glans en kleur verschil te zien.

wat voorbereidende werkzaamheden :

Beetje poetsen en polijsten van de achterschermen, kleur en glans zit er al heel dicht tegenaan.

Grof polijsten van de achter klep :

En het resultaat na het hoogglans polijsten, er moet uiteraard nog wax enzo op.

Er gaat nog wat extra geluidsdemping in de kofferdeksel en andere plaatdelen in de koferbak ook komt er een "chique" nummerplaat houder. Het idee is om iets te maken met geïntegreerde handgreep (om de deksel dicht te doen) zodat de lak netjes blijft.
De reflector plaat gaat er op als de lak iets verder doorgehard is, deze zit met dubbelzijdig plakband vast en ik plak dat niet graag op kakelverse lak. De achterlichten en reflector plaat heb ik gepolijst en glanzen al nieuw.

BenC70ES

En neem nu die Remus maar eens onder handen!  :o :o :o  :-\

;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

850 T5 Freak

Citaat van: BenC70ES op 12-08-2007 19:46:16

;)

you made a point  ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

-D©©©L-

Citaat van: 850 T5 Freak op 12-08-2007 20:04:58
Citaat van: BenC70ES op 12-08-2007 19:46:16

;)

you made a point  ;D

Tja.  :eusa_think:
Na het vervangen van alle slangen naar de turbo en de complete carterventilatie is de pijp wat vaker zwart. Zal wel te maken hebben met het beter (= eerder & hoger) opbouwen van de druk. Het nieuwe is wel van de turbo af na 355.000 km. Overigens nog altijd geen olieverbruik of roken na stationair loop, sommige turbo's gaan kennelijk lang mee  8)
Eerst dit even afmaken en met de wintervelgen bezig.

-D©©©L-

Er zijn zo van die hoekjes aan een 850 die bijna "onpoetsbaar" zijn, maar eigenlijk wel een keer schoonmaken en poetsen nodig hebben.
Rondom de daklijsten bijvoorbeeld:

Al lang niet losgeweest;
dat rechtse stukje plastic is een snipper van de af-fabiek beschermfolie tijdens opslag en transport ;D :

voor:

en na:

voor:

en na:

Alleen nog een setje nette daklijsten erop...

roop86

kijk dit zijn de die hards!!!! netjes gedaan!!!  :eusa_clap:
brengt mij ok weer op ideen haha

Gmid

Tssss.. nu pas...  ;D

Mooi werk marco!  :eusa_clap:
Volvo C30 '12

-D©©©L-

Citaat van: Gmid op 13-08-2007 19:24:28
Tssss.. nu pas...  ;D

Mooi werk marco!  :eusa_clap:

Ja, joh. Ik ben best wel veel met de techniek bezig geweest maar wissel het sleutelwerk graag even af met wat schoonmaak en poetswerk. :) Na aanschaf heb ik hem een keer redelijk strak gepoetst, maar alleen de grote delen. Nu dus een inhaalslag:

Achterkant is nu helemaal gedaan, dus rustig verder over links.

De linker achterdeur een beetje gestript:

Ooit heeft de strip op de achterdeur een tikje gehad waardoor het kunststof van de metalen kern geschoten is (linker kant van de strip). Je kan dat simpel weer terug drukken en de strip hermonteren. Of, zoals in dit geval, proberen het kunststof met secondenlijm vast te lijmen aan de deur  :eusa_wall: >:(
Harde lijmkorsten op de lak & vervormde kunststof zijn het gevolg. En een strip die nog steeds niet vast zat.  ;)

Stukje bestickering afgeplakt. Met thinner (beware !)alle sporen van een lakstift en alle wax resten eraf gepakt. Diepe kras met 2k lak opnieuw gevuld. Een groot deel voorzichtig nat geschuurd met korrel 2500 en daarna  met de machine gepolijst.

De boel weer opgebouwd, zie het verschil met de voorste deur.  :eusa_clap:
Ook te zien; een vers gespoten spiegelkap.

Tja, 11 jaar oud en al een half leven achter zich. Dus je blijft hier en daar wel eem butsje en krasje zien.
(zie nu dat ik de was boven niet goed uitgewreven heb  ;) )

Joachim1

Strak werk man!wel een hoop werk met dat rood maar dan heb  je ook wel wat  8)
Op welk punt heb jij doe krik staan?of heb je er iets tussen gedaan?

-D©©©L-

Citaat van: Joachim1 op 13-08-2007 22:58:58
Strak werk man!wel een hoop werk met dat rood maar dan heb  je ook wel wat  8)
Op welk punt heb jij doe krik staan?of heb je er iets tussen gedaan?

Dat vele werk valt me eigenlijk wel mee, zijkanten zijn gewoon sinds november niet gedaan. En onder de strip had ik helemaal nog niet gedaan. 
Krik staat onder de kriksteun (eigenlijk voor banden wissel) en een as-steun onder de trekhaak

R o b

Wat een pracht werk en echte "liefde" voor het merk en de auto!

Ties

Mooi werk weer!! Ziet er toch wel kaal uit zo zonder R-spoiler..

Vulk

Hier heb ik veel respect voor. Doe zo verder.