609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ziet er werkelijk nog fantastisch uit om de originele lak te zijn.

-D©©©L-

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 04-02-2008 02:26:42
  • Extra stuuruitslag begrenzers in het stuurhuis plaatsen

Heb je hier onderdeel nummers van?

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 26-03-2008 00:55:57
Citaat van: -D©©©L- op 04-02-2008 02:26:42
  • Extra stuuruitslag begrenzers in het stuurhuis plaatsen

Heb je hier onderdeel nummers van?

271800, krijg je er een verse klem voor de hoes bij.

-D©©©L-

Vandaag zowel de R als de 10V voorzien van verse motorolie (5w40) +filtertje en een deel verversing van de AT-bak olie.
Ik ben benieuwd hoe deze AT-bak olie zich gaat houden:

Verder de 10V eens goed bekeken en tot de comclusie gekomen dat er aan de voorzijde 2 nieuwe dempers in mogen en wat klein werk (stabi stangetjes, nokkenas keerring, airco vullen, remschijven voorkant).
Ik had eigenlijk ook de dynamo van de R willen wisselen vandaag, maar een zwaar gekneusde grote teen was de oorzaak van erg laag werk tempo. De dag was dus om (en de pijngrens reeds te vaak overschreden). Ik hou het dus maar bij een foto van het to-do object.  ;)

-D©©©L-

Ik zou het bijna vergeten, ik kwam er gisteren achter dat de postbode langs geweest was.

Die gaat nog gemodificeerd worden te voorkomen dat het een herrie verhaal word. Er komt dus een extra demper bij in. Of hij onder deze auto gaat komen of onder een andere wagen, daarover sta ik nog in tweestrijd met mezelf. Ik heb in ieder geval een potentiële liefhebber voor de rode gevonden.

reneetje

Waarom extra demper dan , je winst van het katloze maak je hiermee weer ongedaan ???

Jij hebt er toch die remus onderzitten , die dempt het geluid mooi hoor.

Rij zelf ook met die combinatie , maar het geluid is pecies goed .............................toch? ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 30-03-2008 21:44:44
Waarom extra demper dan , je winst van het katloze maak je hiermee weer ongedaan ???

Rij zelf ook met die combinatie , maar het geluid is pecies goed .............................toch? ;)

Een korte free-flow 3" of 3,5" demper heeft niet zo heel veel stromings beperking, toch.

reneetje

Citaat van: -D©©©L- op 30-03-2008 21:46:23

Een korte free-flow 3" of 3,5" demper heeft niet zo heel veel stromings beperking, toch.

Tja, wat in de weg staat , hindert de stroming, nu zal dit in de praktijk wel meevallen allemaal.

Maar vind je het geluid van een 3" DP met een remus pijp niet goed/te luid dan?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 30-03-2008 21:52:41
Citaat van: -D©©©L- op 30-03-2008 21:46:23

Tja, wat in de weg staat , hindert de stroming, nu zal dit in de praktijk wel meevallen allemaal.

Maar vind je het geluid van een 3" DP met een remus pijp niet goed/te luid dan?

Het niveau is met de standaard kat al op het randje, zeker op lange afstanden.

Laat ik dat even anders zeggen: Het geluidsniveau van de remus icm de standaard voorpijp met kat vind ik op lange afstanden net te doen. Zeker als ie echt knalwarm is kan er een aardige dreun ontstaan.

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 30-03-2008 20:25:49
Of hij onder deze auto gaat komen of onder een andere wagen, daarover sta ik nog in tweestrijd met mezelf. Ik heb in ieder geval een potentiële liefhebber voor de rode gevonden.

Heb ik iets gemist... je gaat de 609 R toch niet verkopen?

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 30-03-2008 22:41:14
Citaat van: -D©©©L- op 30-03-2008 20:25:49
Of hij onder deze auto gaat komen of onder een andere wagen, daarover sta ik nog in tweestrijd met mezelf. Ik heb in ieder geval een potentiële liefhebber voor de rode gevonden.

Heb ik iets gemist... je gaat de 609 R toch niet verkopen?

Ik vind een V70xc wel erg mooi, zeker in donkerblauw.