609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

R o b

We wachten vol spanning alle foto's weer af!  :eusa_clap:

henry classic v70

Je had ook niets anders te doen.......(begon met een tank-klepje enz.) ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jan piet

Volgens mij probeer je een verontschuldiging te vinden om niet bij je broer te moeten assisteren  ;D
respect voor de nieuwe megaklus die je weer aangaat, anderzijds: het is een prachtige auto en je krijgt er gewoon de hoofdprijs niet meer voor op het moment. kan mij de keuze dus goed voorstellen  :eusa_clap:
Gr,JP

arjen850

das leuk nieuws :eusa_clap: dat wordt weer een intressante klus.. Waarom zou je willen switchen van software dan ???
Succes met het werk, ik ga je blog blijven volgen, dat wordt met gemak een schat aan technische info waar een dealer nog puntje aan kan zuigen ;)

KIM

Gefeliciteerd met je beslissing!
Toch 1 van de weinige 609 R sedans in NL.
Ik ga voor de 500.000 met dezelfde motor....

razorx

Je directie is verstandig denk ik.
Een kenmerk van een goede directie is overigens dat zij het personeel in staat moet stellen goed zijn werk te doen. ;)

Resources in de vorm van gebrachte kopjes koffie, een versnapering af en toe en zo.

Succes met je project!

Turbobiker

blok met handbak? Of is de directie niet zo sportief?
De Tussenpaus

arjenT5R

Citaat van: Turbobiker op 21-06-2010 18:44:00
blok met handbak? Of is de directie niet zo sportief?
??? voel eens aan je voorhoof ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

FelixB

Citaat van: razorx op 21-06-2010 18:29:51
Je directie is verstandig denk ik.
Een kenmerk van een goede directie is overigens dat zij het personeel in staat moet stellen goed zijn werk te doen. ;)

Resources in de vorm van gebrachte kopjes koffie, een versnapering af en toe en zo.

& een lekker glas Whisky/Whiskey!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Robby72

:eusa_clap:

Als je assistentie nodig hebt bij de uit- en inbouw wil ik gerust komen helpen/assisteren hoewel mijn functie dan wel beperkt zal zijn in het aangeven van de juiste sleutels (heb nog nooit een volledige blok vervangen buiten op een volvo 440)

Zo kan ik best wel veel bijleren op korte tijd, eer ik aan mijn eigen 850R of 240 turbo begin (heb momenteel nog enkel een s70 diesel)

Ik zal voor de taart zorgen....

-D©©©L-

Citaat van: Robby72 op 22-06-2010 10:46:55
:eusa_clap:

Als je assistentie nodig hebt bij de uit- en inbouw wil ik gerust komen helpen/assisteren hoewel mijn functie dan wel beperkt zal zijn in het aangeven van de juiste sleutels (heb nog nooit een volledige blok vervangen buiten op een volvo 440)

Zo kan ik best wel veel bijleren op korte tijd, eer ik aan mijn eigen 850R of 240 turbo begin (heb momenteel nog enkel een s70 diesel)

Ik zal voor de taart zorgen....

Hasselt is hier vlakbij.   ;D

Robby72

Bwa, voor mjin diesel wel. Kan ik het blokje nog eens goed op temperatuur rijden.
Wat is een beetje afstand als er een toffe namiddag tegenover staat die bovendien leerrijk is.

-D©©©L-

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

Zo, na een paar uurtje gezellig een beetje knooien de donormotor voor de 609R uit de donorwagen en op de aanhanger.  8)

Hij staat nog op het subframe en lekker compleet; met turbo, stuurpomp, stuurhuis,  dynamo, aircopomp, startmotor, goede automaatbak, motorsteunen, oliekoeler slangen en spruitstukken. Hij kan er bij wijze van spreken zo onder, maar dat gaat niet gebeuren. Zoals eerder genoemd, eerst groot onderhoud.

UserID6342

Flut, ben ik nog vergeten die rekeningen enzo aan je mee te geven van de motor en bak.  Pb me je adres even dan stuur ik alles wel door. Dan heb je in ieder geval het onderhoud van het beestje compleet.

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 10-07-2010 21:28:13
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/609R/donor_blok/01_donor_motor_compleet_op_subframe_op_aanhangwagen_01.jpg

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/609R/donor_blok/02_donor_motor_compleet_op_subframe_op_aanhangwagen_02.jpg

Zo, na een paar uurtje gezellig een beetje knooien de donormotor voor de 609R uit de donorwagen en op de aanhanger.  8)

Hij staat nog op het subframe en lekker compleet; met turbo, stuurpomp, stuurhuis,  dynamo, aircopomp, startmotor, goede automaatbak, motorsteunen, oliekoeler slangen en spruitstukken. Hij kan er bij wijze van spreken zo onder, maar dat gaat niet gebeuren. Zoals eerder genoemd, eerst groot onderhoud.
Plaatje doet me ergens aan denken. ;)

Motortje doet het nog steeds goed bij roffel Fred Flightcase.