Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Gefeliciteerd Mars, je vindt het vast niet jammer dat je deze club verlaat  ;)

Overigens neem ik geen optie op het lidmaatschap. Het zal best een gezellig cluppie zijn met een grote aanhang maar ik doe ff niet mee als je het niet erg vindt  :P. Er bij de onderhoudsbeurt vorige week nog speciaal op gewezen dat ze de carterventilatie moesten schoonmaken, maar dat was ten overvloede omdat dat standaard in het pakket zit. Overigens was hij schoon  ;D

Waar wil je nu lid van worden?  :-X ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 12-07-2005 08:57:11
Gefeliciteerd Mars, je vindt het vast niet jammer dat je deze club verlaat  ;)

Waar wil je nu lid van worden?  :-X ;)

In ieder geval niet van de CJIB-enveloppen-club...... :-X

;D ;D

Edit: was de "I' vergeten....... ::)

BasV70

Clubleden   ;)

Ben nu dus ook definitief lid van de club. Vandaag een beurtje gehad bij de dealer (de auto dan..). Werd opgebeld dat het dus de keerring is. Vorige keer bij de beurt hadden ze alle oliesmurrie van het blok gehaald en nu was het dus duidelijk dat het keerring is. Dat wordt dus sleutelen.... Nu alleen nog even een vrijwilliger voor deze fijne klus zien te vinden.

Gr. Bas

BasV70

Mooi!!

Vrijwilliger intussen gevonden en de reparatie is ook al uitgevoerd.  8)  De distributieriem was al veelvuldig met de lekkende olie in aanraking gekomen dus die maar meteen mee laten vervangen. Kan ik er voorlopig weer ff tegen.

Dennis bedankt!!! ;)

Gr. Bas

huizinga

Dat over de keerring lees je toch wel vaak op dit forum.
Hebben alle 850 en latere V/S70 modellen dit probleem? Of heeft volvo al een oplossing bedacht.
Ben erg benieuwd naar het antwoord. Rij nu 240 maar zit al stiekem naar een 850 of V70 te kijken.
Maar als ik dat over die keerringen lees weet ik het nog niet zo.
Dus mijn vraag, hebben alle 850 en latere V/S 70 modellen dit probleem.

bud

ik neem aan dat je de achterste krukaskeerring bedoeld ?

keerringen zijn een paar keer verbeterd,
eenmaal vervangen bij een gezonde carterdruk zal hij weinig problemen  meer veroorzaken.

maar je laat toch niet voor zo iets de beslissing voor een 850/v70 aankoop afhangen ?

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

thuur

Ja die keerring gaat vaak als eerste lekken bij een te hoge carterdruk. Onderhoud (en dus schoonhouden van de carterventilatie) is belangrijk.

Als je een indicatie wilt (als je gaat kijken voor zo'n mooie 5 cilinder) kun je de vlamdover even loshalen, zit deze propvol dan weet je dat hier niet naar gekeken is voor een lange tijd.

Vaak wordt deze bij een koppelingswissel meegenomen (meestal rond de 2 ton).

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 17-01-2006 23:34:50
Ja die keerring gaat vaak als eerste lekken bij een te hoge carterdruk. Onderhoud (en dus schoonhouden van de carterventilatie) is belangrijk.

Als je een indicatie wilt (als je gaat kijken voor zo'n mooie 5 cilinder) kun je de vlamdover even loshalen, zit deze propvol dan weet je dat hier niet naar gekeken is voor een lange tijd.

Gr 8)

Vlamdover zit niet op de modellen met een turbo, dus niet onnodig zoeken naar dat ding op een turbo model  ;D ;)

Volvo850glt

Keerring is bij ons ook vervangen, maar het wordt veroorzaakt daar de carterontluchting, alleen had onze Volvo dealer na dertien jaar pas de gratis modificatie aan onze auto uitgevoerd. nb na de reparatie van keerring.....
Trouwens de kosten wegen niet op tegen het plezier dat je van deze auto hebt.....:)

denjo

Citaat van: Volvo850glt op 17-01-2006 23:41:40
Keerring is bij ons ook vervangen, maar het wordt veroorzaakt daar de carterontluchting, alleen had onze Volvo dealer na dertien jaar pas de gratis modificatie aan onze auto uitgevoerd. nb na de reparatie van keerring.....
Trouwens de kosten wegen niet op tegen het plezier dat je van deze auto hebt.....:)

En wat is er precies gemodificeerd. ???
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Taranis

Ik ben ook lid van diezelfde club. Aangezien ik in Zweden 4 maanden erg rustig heb gereden zal de carterventilatie ook wel verstopt zitten... eind februari wordt de keerring vervangen.

DurkieBoy

Citaat van: elianmars op 17-01-2006 23:38:07

Gr 8)

Vlamdover zit niet op de modellen met een turbo, dus niet onnodig zoeken naar dat ding op een turbo model  ;D ;)
Waar moet ik dan naar kijken? In geval van een T-5, T-5R of R?
Volvo... the best a man can get...

pwassink

Citaat van: DurkieBoy op 03-02-2006 13:09:18
Citaat van: elianmars op 17-01-2006 23:38:07

Gr 8)

Waar moet ik dan naar kijken? In geval van een T-5, T-5R of R?

Nergens naar, zijn alledrie voorzien van een turbo ..
pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Taranis

Bij deze wil ik trouwens graag mijn lidmaatschap van de keerringclub opzeggen. U hoeft mij niet opnieuw te benaderen voor een nieuw lidmaatschap  8)

mehn

Ik ben ook lid, maar heb mijn lidmaatschap al opgezegd.
Ik bleek een maand opzegtermijn te hebben  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: