Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petertje

maar hoe ontstaat de lekkage dan bij de turbo modellen? niet door een verstopte carterontluchting lees ik net. gewoon door ouderdom?? slijtage??
in ieder geval, het is knap vervelend elke keer die 3drupjes onder de roffel aan te treffen. zeker voor de portomonee als ik het goed heb gelezen, 7 of 800 pleuro zal wel weer nix zijn :o

nou ja je moet er wat voor over hebben denk je dan maar.
JIJ wou zo'n auto dus JIJ moet niet zeuren zal me vriendin wel weer zeggen ;D ;D ;D

volvos60t5

Citaat van: petertje op 05-04-2006 22:30:28
7 of 800 pleuro zal wel weer nix zijn :o

nou ja je moet er wat voor over hebben denk je dan maar.
JIJ wou zo'n auto dus JIJ moet niet zeuren zal me vriendin wel weer zeggen ;D ;D ;D

Dat hoorde ik ook net toen ik mijn vriendin vertelde dat er weer een 'investering' van € 3700 euries nodig was... :-X ;D
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

petertje

Citaat van: volvos60t5 op 05-04-2006 22:33:49
Citaat van: petertje op 05-04-2006 22:30:28
7 of 800 pleuro zal wel weer nix zijn :o

nou ja je moet er wat voor over hebben denk je dan maar.
JIJ wou zo'n auto dus JIJ moet niet zeuren zal me vriendin wel weer zeggen ;D ;D ;D

Dat hoorde ik ook net toen ik mijn vriendin vertelde dat er weer een 'investering' van € 3700 euries nodig was... :-X ;D

:o O....... wat ben je allemaal van plan voor dat geld???

::)of is het niet voor je roffel? ::)

Sieger

Citaat van: petertje op 05-04-2006 22:30:28

in ieder geval, het is knap vervelend elke keer die 3drupjes onder de roffel aan te treffen. zeker voor de portomonee als ik het goed heb gelezen, 7 of 800 pleuro zal wel weer nix zijn :o



En ook ik ben inmiddels lid van de keerringclub: nog niets ernstigs, idd steeds een paar druppels na een uurtje stilstaan, maar toch !
Kost bij mijn 94er T5 overigens E 950,- inclusief vervanging van de carterontluchting vlg opgave van plaatselijke dealer (...), nog ff doorsparen !
Volvo Power For Life !

mehn

Ik dacht dat ik er ook lid van was, maar mijn lidmaatschap bleek gewijgerd  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

IRH

Was lid, sinds een half jaar weer lid-af.... ;D

Taranis

#36
Edit: laat maar.

Hen3

Ik was bij mijn vorige 850 ook lid, maar mijn lidmaatschap werd betaald door de garage (garantie).


.. twee maal zelfs....  :o

petertje

Citaat van: elianmars op 11-07-2005 23:33:13
Goed, vanaf vandaag ben ik geen lid meer van de keerringclub. Sorry!  ;D ;D

De ring is niet voor niks vervangen, want die lekte behoorlijk. Ben benieuwd of ik nu m'n stoepje eindelijk olie-vlek-vrij houd  ::)

Wat is zo'n keerring trouwens groot, zeg! Ik dacht dat 't een klein ringetje zou zijn, maar 't is er eentje met een diameter van zo'n 11 centimeter  :o :o

't Was trouwens de ring tussen de motor en de (automatische) versnellingsbak. Fijn klusje....... :-X

ok! goed werk! maar hoeveel werk was het nou eigelijk?
in verband met de automaat en zo. ik als mede automaat rijder heb namelijk het zelfde probleem en las hier ergens op het forum dat het, in tegenstelling tot een handgeschakelde, bij een automaat al weer een stuk moeilijker te vervangen is.
uuum, moet het blok er ook helemaal uit of is dit niet nodig???
en ook nier geheel onbelangrijk, hoe zat je met je kosten??

ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

groeten peter.

Qbits

Zo weer een lid erbij > achterste keerring
In mijn geval is het gelukkig een garantieklus.

groet,
Hans

'95 T5 estate
bord. rode T5 estate

DD

geld dit euvel ook nog voor de s70 en v70 of heeft volvo bij invoering daarvan een modificatie gedaan waardoor de kans behoorlijk kleiner wordt?

arnoldt

Hallo,
mijn 850 lekt olie,hoe kan ik herkennen dat het om de keerring gaat?
grt
Arnoldt

Eugene

Maak de onderkant van de motor eens schoon. Als er dan weer olie komt, dan weet je waar die vandaan komt. Waarschijnlijk komt die van van de aansluiting van de versnellingsbak op het motorblok.

If it's not blown, it sucks...

arnoldt

dank je voor je reactie,
is het heel schadelijk om hier mee door te rijden?

Taranis

Citaat van: arnoldt op 04-05-2006 14:29:14
dank je voor je reactie,
is het heel schadelijk om hier mee door te rijden?

Ligt eraan aan welke zijde je motor olie lekt. Als ie lekt tussen de motor en versnellingsbak kán het in een extreem geval op je koppelingsplaat terechtkomen met een doorslippende koppeling tot gevolg.
Lekt de achterste krukaskeerring (aan distributiezijde dus), dan is het van belang om op te letten dat er geen olie op de distributieriem terecht komt of gekomen is. Hierdoor wordt het rubber van de riem namelijk zacht en loop je grote kans dat ie voortijdig zal springen. Het beste is dus als de achterste krukaskeerring lek is, om even de distributieriem mee te vervangen.

Het ligt er beetje aan hoe erg het is. De mijne lekte niet zo heel erg, dus heb ik er een aantal maanden zonder problemen mee doorgereden, maar 't is wel een gokje wat je neemt :)