Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: marcoz84 op 23-06-2011 14:30:32
Citaat van: FGG op 23-06-2011 14:20:21
En zojuist de armpjes binnen gekregen. De verpakking is dan wel weer bijzonder:

Een 'luxe' linnen zakje.

Doe maar sjiek! ;)

Eg wel!  :azn:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elmarconi

Iets zegt me dat je dit had willen posten...

--edit--

Hmm, zie nu dat het wel goed stond op Dropbox...

--
Autogas Inside . . .

FGG

Vanaf m'n eigen webspace gaat 't toch beter, ik was alleen vergeten een 1-tje in een 2 te veranderen.

MICHEL306

Leuk die zakjes, heb er 4 van 2 van de armpjes en 2 van de remschijven, doen nu dienst als sport tas voor mijn dochter, een dan toch :eusa_whistle:

FGG

Zo, de V heeft vrijdag (weer) een nieuwe voorruit gekregen en deze keer is 't wel goed gegaan. De glasboer houdt 't erop dat 't met de temperatuur te maken heeft gehad. De eerste ruit heeft ie geplaatst terwijl de auto buiten stond, vol in de zon. Deze keer heeft ie de auto binnen gezet. Lijkt me een apart verhaal omdat glasboeren ook gewoon op locatie plaatsen, maar eerlijk gezegd interesseert 't me niet.
Nu volgende week nog de draagarmen en de APK en dan mag ie ons naar onze vakantiebestemming brengen.

henry classic v70

Eerst nog andere achterruitwissermotor/deurpaneel/achterklepbekledingbevestigingsdopjes.......... ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: henry classic v70 op 05-07-2011 20:09:31
Eerst nog andere achterruitwissermotor/deurpaneel/achterklepbekledingbevestigingsdopjes.......... ;D

Ik denk dat ik dat zaterdag maar eens ga doen. Bitterballetje erbij...

henry classic v70

Citaat van: FGG op 05-07-2011 23:08:12
Citaat van: henry classic v70 op 05-07-2011 20:09:31

Ik denk dat ik dat zaterdag maar eens ga doen. Bitterballetje erbij...

't Is er wel weer voor --> 21*C en droog
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Op dit moment komen de nieuwe draagarmen eronder, even friemelen met de achterste bout aan de bakzijde. Rechts zal wat eenvoudiger gaan.
De achterwisser is ondertussen gefikst en werkt naar behoren, bedankt Vulk en Thuur!

Wat moest er gebeuren voor de APK morgen:

- de stuurkogel aan de bestuurderskant, die heeft z'n beste tijd gehad, en dat is een understatement.
- lampjes van de achterknippers vervangen voor oranje exemplaren mét verf
- handrem rechtsachter opnieuw afgesteld

Verder is ie APK-klaar! :D

elianmars

Citaat van: FGG op 14-07-2011 18:50:45
- lampjes van de achterknippers vervangen voor oranje exemplaren mét verf

Dat is volgens mij tegenwoordig standaard, dat de wagen op die lampjes wordt afgekeurd. Vreemd dat die oranje laag niet beter blijft zitten.....

Ik ben benieuwd of je het gaat merken in het rijgedrag, als er straks nieuwe draagarmen onder liggen.

FGG

Citaat van: elianmars op 15-07-2011 03:23:17
Ik ben benieuwd of je het gaat merken in het rijgedrag, als er straks nieuwe draagarmen onder liggen.

Ik denk 't wel. De auto ging niet meer mooi rechtuit en trilde iets in het stuur. Dat trillen werd waarschijnlijk veroorzaakt door de versleten stuurkogel. Vandaag wordt ie afgemeld, vanmiddag om 15u haal ik 'm op en daarna ga ik rechtsstreeks door naar Kluinhaar voor het uitlijnen.
Dit weekend even de achterklepbekleding er weer tegenaan zetten. LQDI heeft een setje nieuwe clips voor me liggen, dus dat gaat ook goed komen.
Gisteravond op de brug nog even wat dingetjes nagelopen: klein beetje koelvloeistof erbij moeten kieperen, olie was perfect op peil, de onderkant van de auto was mooi droog dus de nieuwe stuurbekrachtigingspomp doet z'n werk ook, remblokken waren nog prima. Wat mij betreft kan de vakantie komen, ik en de V zijn er klaar voor! :azn:

Één klein puntje: afgelopen weekend bij Henry voelde ik achter het slot van de achterklep een kunststof kapje los liggen, waarschijnlijk de afdekkap voor het slot. Dat ding ligt daar dus te rammelen en is er met geen mogelijkheid tussen uit te krijgen, en ik voel er niets voor om het slot los te halen. :eusa_snooty:

thuur

Citaat van: FGG op 15-07-2011 11:08:05
Één klein puntje: afgelopen weekend bij Henry voelde ik achter het slot van de achterklep een kunststof kapje los liggen, waarschijnlijk de afdekkap voor het slot. Dat ding ligt daar dus te rammelen en is er met geen mogelijkheid tussen uit te krijgen, en ik voel er niets voor om het slot los te halen. :eusa_snooty:

Aan de bovenkant vastpakken en flink trekken/wrikken. Dat kan zeker en meestal gaat het niet stuk. Om het terug te zetten moet wel het slot los, dus dat ga je vast niet doen.

Gr 8)

FGG

Citaat van: thuur op 15-07-2011 11:51:45
Citaat van: FGG op 15-07-2011 11:08:05

Aan de bovenkant vastpakken en flink trekken/wrikken. Dat kan zeker en meestal gaat het niet stuk. Om het terug te zetten moet wel het slot los, dus dat ga je vast niet doen.

We hebben van alles geprobeerd, maar we kregen 't niet voor elkaar. Henry en ik hadden de handen te dik, Ira kon er nog het beste bij, maar haar is 't ook niet gelukt. Ik heb 't idee dat ie echt kapot moet om 'm er tussenuit te krijgen. :eusa_shifty:
Ach, ik kom vast nog wel een keer in M'tricht, lijkt me een leuk klusje voor je.  :P

FGG

Zo, de V is weer terug. Uiteindelijk was de rekening 120 euro. Dat was voor:
- montage draagarmen
- nieuwe stuurkogel links
- montage stuurkogel
- twee lampjes voor de achterknippers
- APK afmelden

Niet verkeerd lijkt me.

Vervolgens naar Kluinhaar geweest voor het uitlijnen, maar de afwijking was minimaal, iets teveel wielvlucht. Netjes hersteld: 37,50.

Tijd om alles nog eens op een rijtje te zetten:

V70 tdi, 1998.
Aanschaf: 14-08-09

Kilometerstand bij aanschaf:
276190
Huidige kilometerstand:
361397
Gereden kilometers:
85207
Totaal verbruikte brandstof:
6050ltr
Gemiddeld verbruik:
1:14,08
Totale brandstofkosten:
€7158,99
Totale onderhoudskosten:
€4186,10
Totaal wegenbelasting:
€2930,41
Totaal verzekeringspremie:
€944,25
Totaal kosten:
€15.219,75
Kosten per kilometer:
€0,18
Kosten per dag:
€21,74

Dus...

Vulk