Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: BasV70 op 07-09-2009 09:09:47
Ik heb het afgelopen zaterdag op de sleuteldag gedaan. Onder begeleiding van een monteur die aangeeft hoe en wat te doen is het niet echt moeilijk. De riem is ook vrij makkelijk te bereiken. Inclusief afstellen heb ik er ongeveer een uur over gedaan. Ik zou alleen niet de riem vervangen en op een later moment (volgende sleuteldag) de boel af laten stellen. Na het vervangen en vóór het afstellen wilde mijn auto bijna niet aanslaan bij het starten. Ik zou daar niet een tijdje mee rond willen rijden, zou het al kunnen. Na het afstellen sloeg de auto direct aan. Juist afstellen komt de loopcultuur duidelijk ten goede. Kortom, tip mijnerzijds, vervangen en direct af laten stellen.

Als ik de riem laat vervangen en afstel d.m.v. markering zou ie in principe redelijk goed moeten lopen. Op een later tijdstip de fijnafstelling doen zou volgens de monteur geen probleem moeten zijn.

Tja, en de Sleuteldag hebben we nu al gehad...  :-\

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Toen mijn pompriem is vervangen, is er ook gemarkeerd en niet afgesteld. Ik ben later voor controle nog bij de dealer geweest (pompriem is niet bij dealer gedaan) en de pomp stond gewoon goed. Hoefde niks aan te gebeuren.

Ook Fasttech heeft later nog naar de pompafstelling gekeken en ook daar werd het o.k. bevonden. Het is dus wel te doen.

FGG

Afgelopen zaterdag viel 't mij al op toen ik 's morgens de auto achterwaarts uit een P-plaats reed: een kort schurend geluid. Vervolgens toch even de remmen na laten kijken op de Sleuteldag, maar alles leek ok. Maar vanmorgen hoorde ik 't weer. En 35km later, toen ik de auto parkeerde op m'n werk hing er rond de auto een schroei/brand-lucht. Even voelen, en ja hoor! De velg linksachter was bloedheet! De overige 3 waren gewoon normaal van temperatuur. of de klauw blijft hangen, of de handremschoen, of de handremkabel. De laatste twee kan ik eigenlijk wel uitsluiten omdat 't dagen is geleden dat ik de handrem heb gebruikt.
Vanmorgen gemeld bij Paashuis (e-mail). Even afwachten dus. :-\

)()()sT

Als je stapvoets rijdt, en je trekt dan de handrem aan, voel je hem dan remmen en loslaten? Of hoor je vanuit je stoel met je hoofd uit het raam iets aanlopen?
(wel opletten voor opstakels  ;D).

Succes.

FGG

Citaat van: )()()sT op 10-09-2009 08:19:16
Als je stapvoets rijdt, en je trekt dan de handrem aan, voel je hem dan remmen en loslaten? Of hoor je vanuit je stoel met je hoofd uit het raam iets aanlopen?
(wel opletten voor opstakels  ;D).

Succes.

Ik had dit met de 850 ook, daarmee was het de klauw. De handrem heb ik vandaag, gisteren en eergisteren zeker niet gebruikt, dus dan had ik 'm eerder moeten voelen/ruiken.

Ik zal even kijken of ik vanmiddag even dat testje kan doen, maar m'n gevoel zegt dat 't de klauw is.

FGG

Net bij Paashuis geweest:

- Het binnenste remblok van de klauw linksachter bleef hangen, de klauw was dus wél gangbaar bleef hangen. Opgelost.
- De handremschoen zat aan beide zijden los waardoor de handrem klemde. Opgelost.

Ik heb een doosje achtergelaten met iets voor bij de koffie morgenvroeg.

:eusa_clap:

Starbuck

Citaat van: animalT5R op 10-09-2009 21:28:03
Citaat van: thuur op 10-09-2009 18:01:30
Citaat van: FGG op 10-09-2009 17:55:38
Ik heb een doosje achtergelaten met iets voor bij de koffie morgenvroeg.

Tikt het?

Gr :eusa_shifty:
Bonnen van de diesel en urendeclaratie..

Ik wil niet overkomen als een kieken, maar what the hell is... een urendeclaratie?
Dat is nu een mooi voorbeeld van een woord dat we in Belgie niet gebruiken.
Tenzij de politici ;D

FGG

Vanmorgen weer Volvo-bezoek voor de deur:

In ieder geval een Forumlid:

... en uit België:

Erg mooie DOP T-5R:

Lekker veel (bij)gekletst en ook wat goede serieuse gesprekken gehad. Samen met de kids van beide kanten naar Hellendoorn geweest. Topdag!

Eenmaal thuis nog wat cosmetische aanpassingen gedaan:

Even het geheugen opfrissen. Zo was 't:

En zo is 't nu:

Op de 2e foto lijkt er een behoorlijk kleurverschil in te zitten maar in werkelijkheid moet je echt 2x kijken voordat je een verschil ziet.

En het geluid is ook nog eens beter. :eusa_dance:

Starbuck

Mooi hoor!
Maar even een vraagje, wat ken jij nu van cosmetische aanpassingen? :o
Voor de rest idd een hele mooie dag beleefd! :eusa_dance:
Maar als ik nu zo vrij mag zijn om mijn Julieke, 4 jaar oud bij te treden... hij ziet inderdaad Roze. ;D

thuur

Was het een beetje uit te houden met Hans? En zit je haar nu wel weer goed?

Gr ;D

FGG

Citaat van: thuur op 13-09-2009 21:00:39

Het was prima uit te houden! En mijn haar zat al goed. Jij hebt mijn nieuwe coupe nog niet gezien, hè? ;)

Citaat van: Starbuck op 13-09-2009 20:59:55
Maar als ik nu zo vrij mag zijn om mijn Julieke, 4 jaar oud bij te treden... hij ziet inderdaad Roze. ;D

Citaat van: FGG op 13-09-2009 20:28:32
Erg mooie DOP T-5R

Ouwe-lullen-groene zeecontainer. :azn:

thuur

Citaat van: FGG op 13-09-2009 22:00:59

Het was prima uit te houden! En mijn haar zat al goed. Jij hebt mijn nieuwe coupe nog niet gezien, hè? ;)

Nee, maar ik ging af op de verhalen die ik heb gehoord.

Gr :eusa_shifty:

Misha

Ah !
Het topic 'Zijn Haar - het verhaal van de vroegtijdig falende follikels ?'  ;D ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Citaat van: thuur op 13-09-2009 22:10:16

Ai, wie heb je gesproken? :eusa_doh:

Starbuck

Citaat van: Misha op 13-09-2009 22:11:20

Ah !
Het topic 'Zijn Haar - het verhaal van de vroegtijdig falende follikels ?'  ;D ;D

Tja, die vroegtijdig falende follikels losten telkens weer, moeilijk te epileren hoor!
En al die tijd zat ie niet stil, wat wil je dan? :eusa_wall:

Citaat van: FGG op 13-09-2009 22:11:36
Citaat van: thuur op 13-09-2009 22:10:16

Ai, wie heb je gesproken? :eusa_doh:

Met mij, je kapper, je vrouw, je famillie... ;D