Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

FGG

Zo, terug van de sleuteldag.

Ik kon vanmorgen bij aankomst meteen met de wielen beginnen, weliswaar met een krik, maar dat mocht de pret niet drukken. De bouten linksvoor zaten muurvast en een pijp van een kleine meter moest daar uitkomst bieden. Uiteindelijk allemaal gelukt. De Uranussen zitten erop, de Columba's liggen nu kaal in de auo. Bandjes eraf (mag je zelf doen), lood eraf, ventielen eruit, klaar.

De velgen ben ik absoluut tevreden over:

voor:


en na:



Het probleem met het lambdalampje was niet het brandstoffilter, die ligt nu wel in de auto maar ik had niet de tijd om 'm erop te zetten. We hebben de V70 uitgelezen en de melding gaf aan dat er een probleem was met de brandstofinspuiting. Vervolgens de pomp nagemeten en die had een afwijking van +4,9 graden, in oktober vorig jaar was dat nog 0.
Kortom, binnenkort een afspraak maken met Bruins voor het vervangen van de pompriem en het afstellen van de pomp.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Ik ben normaal geen fan van deze velgen, maar ze staan heel mooi onder deze kleur! Veel poetsplezier.

FGG

En een blik op de kale Columba's liet toch wel zien dat die wel een opknapbeurt konden gebruiken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Velgen staan de wagen goed! Het lijkt een totaal andere wagen.

Ik had toch al gezegd dat het brandstoffilter niet met het lampje te maken had  :eusa_shhh: ;)

Als de pomptiming zo afwijkt, zal de wagen na het goed afstellen wel veel lekkerder lopen en misschien ook wat minder roeten.

UserID6342

Mooie wielen, passen ook / staan ook goed onder auto, geven 'm alleen een iets minder sportief uiterlijk zoals met de Columba's.

FGG

Gelukkig blijven de Columba's wel. Zomer - en wintersetje bij elkaar zo. Columba's zal uiteindelijk wel winterset worden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Nice!

Zie je niets van dat het 4 verschillende bandenmaten zijn die overal aanlopen :evil:


Gr ;D

FGG

Citaat van: thuur op 05-09-2010 00:17:22
Zie je niets van dat het 4 verschillende bandenmaten zijn die overal aanlopen :evil:

Twee verschillende maten. Die foute maten zitten aan de bestuurderszijde. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 05-09-2010 00:33:36
Citaat van: thuur op 05-09-2010 00:17:22
Zie je niets van dat het 4 verschillende bandenmaten zijn die overal aanlopen :evil:

Twee verschillende maten. Die foute maten zitten aan de bestuurderszijde. :eusa_whistle:

Ah, om het gewicht te compenseren?


Gr :D

FGG

Citaat van: thuur op 05-09-2010 00:53:40
Citaat van: FGG op 05-09-2010 00:33:36
Citaat van: thuur op 05-09-2010 00:17:22
Zie je niets van dat het 4 verschillende bandenmaten zijn die overal aanlopen :evil:

Twee verschillende maten. Die foute maten zitten aan de bestuurderszijde. :eusa_whistle:

Ah, om het gewicht te compenseren?

Ja, Ira moet er mee naar Wageningen maandag.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

Als de pompriem vervangen wordt, vervang dan ook meteen de poulie van de pomp. Dat was bij onze 2.5D het probleem: de poulie was zo ver ingesleten dat de omtrek kleiner geworden was :eusa_doh: (had toen iets van 300.000 km gelopen)
De poulie wordt standaard niet mee vervangen bij een pompriemwissel, maar kost ongeveer 20 euro extra.

FGG

Citaat van: Taranis op 05-09-2010 01:23:38
Als de pompriem vervangen wordt, vervang dan ook meteen de poulie van de pomp. Dat was bij onze 2.5D het probleem: de poulie was zo ver ingesleten dat de omtrek kleiner geworden was :eusa_doh: (had toen iets van 300.000 km gelopen)
De poulie wordt standaard niet mee vervangen bij een pompriemwissel, maar kost ongeveer 20 euro extra.

Ok, bedankt voor de tip! Voor die 2 tientjes kun je niet liggen kloten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis


RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 04-09-2010 16:47:10

De bouten linksvoor zaten muurvast en een pijp van een kleine meter moest daar uitkomst bieden. Uiteindelijk allemaal gelukt. 

Of ze vast zaten...  :o Klein beetje vet aan de bouten doet toch wonderen.

Citaat van: FGG op 04-09-2010 16:47:10Vervolgens de pomp nagemeten en die had een afwijking van +4,9 graden, in oktober vorig jaar was dat nog 0.
Kortom, binnenkort een afspraak maken met Bruins voor het vervangen van de pompriem en het afstellen van de pomp.

Wilden of konden ze de pomp niet ff op tijd stellen dan? Mijn auto is ook nog aan de Vida geweest en de pomptiming was prima, +0.5% afwijking. Als het niet goed geweest was dan wilde de monteur met alle liefde deze goed zetten.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 05-09-2010 12:21:11
Wilden of konden ze de pomp niet ff op tijd stellen dan? Mijn auto is ook nog aan de Vida geweest en de pomptiming was prima, +0.5% afwijking. Als het niet goed geweest was dan wilde de monteur met alle liefde deze goed zetten.

We zaten ff met de tijd en de beschikbaarheid van de bruggen. Ik moest uiterlijk om 15u naar huis, 1 of andere eter die ik kreeg, en de bruggen kwamen pas rond 15u30 vrij.
Dus deze week maar even langs Bruins. :-\

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: